Gjest Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Min sønn er 6 mndr, jeg legger ham i lekegrinda, på gulvet mm og han koser seg og utforsker verden på egenhånd. Jeg bare lurer på om jeg stimulerer ham for lite? Jeg kan la ham ligge der i kanskje 10 min uten at jeg går bort. Er det for lenge? Han er en veldig harmonisk og fredelig liten gutt, men jeg er så usikker på om jeg overlater ham for mye til seg selv. Det er tydelig at han blir glad når jeg kommer innom, men han er ikke alltid interessert i å prate med meg...
Brillemamma Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Gutten min kan ligge 30-40min alene og leke seg, med babygymmen. Han storkoser seg. Ser ingen grunn til at jeg må være der med han hele tiden da. Så lenge han koser seg så får han ligge der alene. Så jeg mener at 10 min alene iallefall ikke er for lenge nei! Bare bra at babyen kan leke seg litt alene også!
Happy Ignorant Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Barn utvikler seg ved å bli overlatt til seg selv på den måten du gjør, så ingen fare! Den største faren er faktisk at mange overstimulerer barna sine, og det blir for mye inntrykk. Når de er så små trenger de tid til å utforske seg selv og ting rundt seg uten innblanding. Du hører fort når de er lei.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Jeg lar datteren min ligge mye lenger enn 10 min på matta si (så lenge hun er fornøyd da selvsagt). Hun storkoser seg og prater med seg selv og leker med lekene/stativet hun har. Tror de har godt av å pusle litt for seg selv jeg, og tror de utvikler seg mye. Vesla snudde seg fra rygg til mage fra da hun var 3 mnd, dette lærte hun av å ligge og prøve seg frem. Dessuten passer det greit for mammaen også som da får gjort oppvasken om ikke annet;-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Tulla ligger der alene til hun blir lei. Syntes det er viktig att hun alene finner ut av ting, hvordan lekene fungerer, hva kroppen hennes kan gjøre uten hjelp og att hun lærer att man kan slappe av alene uten stimuli hele tiden. Hun storkoser seg. 10 minutter er ikke lenge. Tulla her ligger alt fra 10 minutter til 1 time. Ler og morere seg =0)
*toppris* Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 svært varierende her, alt fra 5min til 30 min ca...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå