Gå til innhold

Så var det denne prevensjonen da....


Hermelina

Anbefalte innlegg

Æsj. Kjipt å plutselig måtte ta stilling til det styret igjen!

Har virkelig ingen anelse om hva jeg (eller vi da, men det er jo i realiteten jeg som må sysle med det...) skal velge!

Ikke lyst på piller som jeg må huske hver dag, og heller ikke lyst til å tilføre ekstra hormoner i kroppen. Tenker på spiral, men hvem som helst kan jo bli vettaskremt når man leser om alle mulige slags bivirkninger.

 

Men prevensjon må man jo ha, selv om sambo sier vi bare kan kjøre på med nestemann med en gang! Lett for han å si som ikke skal gå gravid og føde og stelle hjemme!

 

Hva har dere valgt? Og hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt på en minipille som heter Conludag. Den har større slingrsingsmonn i henhold til når den skal tas, og er mye mindre hormoner i enn Carazette. Legen min mente det var et mye bedre alternativ enn vanlig Carazetten. Og det er jeg helt enig i, har ikke hatt en eneste bivirkning av den, og vimsen meg har et par timer ekstra å vimse på når den skal tas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, takk for tips ang Conludag. Jeg lurer virkelig på hva jeg skal ta... Har mest lyst på pilla jeg gikk på før men det kan jeg jo ikke når jeg ammer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ har bestilt mæ ladycomp.. da slipp æ å huske på tablettan.. da blir d kanskje lettere å planlegge nestemann også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så innmari distre om dagen, og trur ikke det vil gå over med det første- derfor er ingen pille på meg. Har fått resept på hormonspiral og skal sette den inn i mars. Gruer litt for akkuratt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette inn kobberspiral i mars.

Fant ut at det var det beste alt. for oss, vil ikke ha noen flere hormoner i kroppen på en stund....:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme problemstilling her. Skal på kontroll hos legen neste torsdag og må vel bestemme meg til da. Har virkelig ingen anelse. Minipille frister, men så var det det å være flink å ta den til rett tid da. Uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi skal vel bruke den varianten din sambo foreslår :-) hehe...tar det som det kommer. Brukte litt lang tid på å få veslemor, så kan ikke unne oss den "luksusen" å vente veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her blir det ikke noe minipille el noen slags form for prevensjon som jeg må ta.... enten får sambo bruke kondom el så blir det no sex hehe..

brukte lang tid på og bli gravid og mistet en del ganger før vi fikk jonathan så her tar vi det som det kommer... men vil jo helst ikke bli gravid enda da.. vil ha et par år imellom..

 

det tar vel litt tid før p-piller er ute av kroppen oxo hvis man bruker det.. men jeg vil ikke tukkle med hormonene i kroppen altså.. så her blir det ikke noe jeg skal ta hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal heller ikke bruke noe nå. Det tok to år, 4 pergokurer og to sa å få Ask, så vi tar heller sjansen på å få to tette ;)

Og så skal det jo (ifølge ammeguru Gro Nylander) være like sikkert som pillen å fullamme når babyen er under 6 mnd og man ikke har fått tilbake mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det er 4 år siden jeg sist brukte prevangsjon og jeg nå har 3 barn så tror jeg det er på tide med en liten pause.. vurdere sterkt spiral..

 

og fullamming er ikke bra nok som prevangsjon.. tro meg.. og man får igjen mensen før junior er 6 mnd ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er en av de som ble gravid da jeg fullammet. Det er 13 mnd mellom mine..Jeg tør ikke å ta noen sjanser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...