Gå til innhold

minipilleslutt og mensen...

Anbefalte innlegg

Fødte mitt 4. barn for 7 1/2 måned siden. Ammet i 5 måneder, og har nå altså sluttet. En 3-4 måneder etter fødselen begynte jeg med cerazette. Var ikke fornøyd med denne pga. humørproblemene jeg fikk. Følte meg veldig ofte helt gravid i humøret, og hos meg er det ganske ille!! Derfor gikk jeg etter 3 måneder over til conludag som jeg og legen min håpet skulle gi meg mindre problemer, siden de pillene inneholder mindre hormoner... Men, nei! Det ble værre enn noensinne! Etter 10 dager var jeg så deprimert at jeg følte jeg ikke kunne vise meg offentlig. Da slutta jeg tvert med hormoner, og tungsinnet forsvant iløpet av ett par døgn. Det jeg lurer på er jo om 10 dager med conludag vil gjøre at mensen blir borte i lang tid fremover. For nokså nøyaktig en måned siden , i siste uka mi med cerazette trodde jeg nemlig at jeg fikk tilbake mensen etter fødselen. Hadde en såpass kraftig blødning da, med smerter, at jeg tenkte at dette nok var mensen og ikke en mellomblødning, som det har vært mange av mens jeg har brukt hormoner. Er det grunn til å regne med at 10 dager med conludag har tukla til alt, jeg vet jo at det kan ta lang tid å komme i gjenge med normal syklus igjen etter bruk av minipiller... Men da har jeg tenkt at det har vært snakk om mer langvarig bruk og ikke bare noen dager??? Er det noen som kan gjøre meg litt klokere her??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8041730-minipilleslutt-og-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg brukte conludag i 4 uker etter første føsel. Never again! Akkurat som deg opplevde jeg de mest utrolige depresjoner og tunnsinn jeg har opplevd. Så jeg sluttet. Jeg sluttet omtrent 12 uker etter fødsel. Jeg ammet mye de neste mnd, også nattamming. Første mensen etter fødsel fikk jeg etter 11 mnd. Jeg tror det hadde en sammenheng med ammingen, og ikke conludag. Legen sa at conludag er ute av kroppen etter et par dager, så jeg tror ikke de er grunnen til at syklusen din er på bærtur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...