Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som har noe pent å si om Ullevål???? Jeg fødte på Bærum sist men ønsket Ullevål fordi det er kortere vei fra der vi bor. Har fått litt angst for Ullevål etter å ha sett forsiden på Dagbladet i dag. Har også de seneste ukene ikke hørt noe bra om Ullevål, men derimot veldig mye bra om Rikshospitalet og Bærum. Er det for sent å bytte fødeplass (er 24 uker på vei)??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8041674-ullev%C3%A5l-sykehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pare positivt å si om Ullevåll. Fikk min første gutt der i des 04. Hadde hatt et svangerskap med komplikasjoner - blødninger som startet tidlig. På grunn av morkake-problemer ble han tatt med hastekeisersnitt 7 uker før tiden. Han ble så liggende 3 uker på prematuravdelingen. Jeg fikk en fantastisk hjelp og oppbakking både på barsel og prematuravdelingen!!

Så nå når jeg ble gravid igjen med nr 2 så var jeg raskt ute med å søke plass på Ullevåll. Har flere venninner som har født og skal føde på Ullevåll som også har bare positive inntrykk.

:-)

Annonse

Fikk barn på Ullevål Sykehus for snart 3,5 år siden. Hun ble født i uke 27+2 p.g.a. morkakesvikt, og den oppfølgingen jeg/vi fikk på der både i forkant/underveis og i etterkant av fødselen, var i mine øyne helt fantastisk!

Lå inne på prematur-avd. i 10 uker etter at hun kom til verden. Er nå gravid igjen i uke 24, og det ser ut til at dette også kan bli en prematur fødsel (forhåpentligvis får vi gått litt lenger denne gangen enn sist...) Blir derfor fulgt opp av ekspertisen på Ullevål foreløpig 1 gang pr. uke, og jeg føler meg svært trygg.

Hver gang jeg kjører inn porten på Ullevål blir jeg fyllt av en god følelse, som reflekterer den historien jeg har bak meg innenfor de portene.

Leste også den triste historien i Dagbladet, og føler virkelig med de foreldrene som mistet barnet sitt så tragisk.

Jeg tror ikke du finner et sykehus i Norge (eller andre steder) som er fullstendig uten feil. Det er mennesker som jobber der, alle kan gjøre feil, og i en situasjon som denne vil man alltid lete etter hva som kunne ha vært gjort anderledes. Man blir ekstremt sårbar, og den sårbarheten er det vanskelig å sette seg inn i for andre. Alle reagerer jo også forskjellig i slike situasjoner.

Husk også på at Ullevål er det sykehuset som har flest fødsler i landet, og det derfor også vil komme noen flere historier derfra enn fra de mindre sykehusene som har færre fødsler.

Det var litt om min erfaring med Ullevål, jeg er superfonøyd med at jeg får oppfølging der, og at det er der barnet mitt og jeg skal være etter fødsel denne gangen også, uansett hvor langt vi måtte komme før barnet må ut: )

Til Maggi,

Det var godt å høre at du har hatt og fortsatt har positive opplevelser med Ullevål. Og det er noe i det du sier at det er menneskelig å gjøre feil, og at Ullevål er det sykehuset som tar imot flest babyer. Lykke til med svangerskapet ditt, håper du kommer så langt som mulig på vei før du blir mor igjen. God helg!

Jeg har også bare pent å si om Ullevål, og jeg har mye erfaring med det stedet. Min datter døde der da hun var 15 mnd gammel etter å ha vært kritisk syk veldig lenge. Leger og pleiere gjorde en fantastisk innsats for å prøve å redde henne. Selv om de ikke klarte det, sitter vi igjen med en følelse av at absolutt alt ble prøvd for henne, all tenkelig og utenkelig ekspertise ble koblet inn, og da vi skjønte at det ikke kom til å gå bra ble vi tatt veldig godt vare på. De foreldrene som var på forsiden av Dagbladet klandrer jo Ullevål for at datteren døde, og da forstår jeg at det blir veldig vanskelig å få til en god dialog om sorgstøtte etterpå. Jeg er gravid igjen nå, og at jeg velger å komme tilbake til Ullevål for å føde det nye barnet sier vel egentlig alt om hvor mye jeg stoler på legene og de andre som jobber der.

Hei. Jeg skal ha min første i Mai og ble sterkt anbefalt Ullevål både av fastlegen og av kjente. Bla pga hotellrommene de har. Så jeg skal føde der.Alle har jo både positive og negative erfaringer fra forskjellige steder. Og har man riktig uflaks så får man en grinete jordmor samme hvor man føder.Har nemlig hørt om de som har opplevd det også. Jeg gruer meg iallefall ikke. Men tror man kan bytte fødeplass. Kan ordne det på egen hånd tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...