Gå til innhold

Har dere (3) faste måltider om dagen?


2010barn :)

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt med grøt til emil, startet først midt på dagen, økte på med kveldsmåltid og har nå også frokostmåltid. Har andre startet opp med faste måltider eller er det bare prøvesmaking enda?

Føles helt låst nå i forhold til tidligere når puppen var med overalt! :) Emil spiser ca en halv grøtporsjon og litt frukt + litt drikke til hvert måltid, men får rikelig mm først. Prøver oss frem med middager men har ikke villet ha så mye av det enda så da får han litt grøt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er ikke lett å finne tid til puppen heller lengre syns jeg! Utenom om natta da. Simen får grøt til frokost og kvelds. Pluss middag på ettermiddagen.... Prøver å gi vann til måltidene, men det blir ofte pupp etter en stund for han blir så tørst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat økt til 3 grøt måltider pr dag. For et par dager siden fikk hun grøt til lunsj, frukt til ettermiddag og grøt til kvelden. Nå får hun grøt morgen, grøt ettermiddag + frukt og grøt til kvelds. Hun får så mye vann hun vil drikke til hvert måltid. Vi har prøvd middagsglass, men hun ble så fornærmet at vi venter litt til. Jeg ammer henne fremdeles også, men mest om morgenen. Har så lite nå at det er mest for kosen sin del. (men det er nok fordi innføring av fastføde ble foretrukke før mm, men hun skal få så lenge jeg har...håper å klare å øke produksjonen min igjen når vi har flyttet...stresser en del om dagen:-)

 

Vi måtte øke til tre fordi hun begynte å våkne om natten igjen, etter at hun begynte å sove bedre da vi innførte ett måltid. I natt sov hun igjennom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det grøt morgen og kveld og middag midt på dagen, men man trenger jo ikke å være låst fordet! Hvis du skal på kafé, f.eks., så er det jo bare å ta med grøtpulver, skje og smekke og så får du varmt vann der du er. De varmer også gjerne opp middagsglass. Ikke noe problem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja vi har hatt 2 måltider med grøt over en mnd nå. I går begynte vi med middag også :) Det går fort fremover. Han får en ganske stor porsjon med grøt til frokost/lunsj ca 140 ml vann 0g 8 skjeer med grøtpulver. Til Kveldsmat får han en litt mindre porsjon ca 120 ml vann, og en flaske med 150 ml mme. Ikke like begeistret for den middagen, men det går jo ned :)

Føler meg ikke så låst egentlig ( er vant til å ha med en boks med mme overalt) Han får jo grøt til frokost ( altså før vi drar noen plass) og grøt om kvelden ( da er vi jo som regel hjemme)

Tenker vi bare tar med oss glasset med middag om vi er borte en ettermiddag ( er som regel mikro over alt nå )

 

Synes nesten matingen går mye fortere enn den puppinga ( var bestendig så stressa når jeg ammet før) og så er det veldig greit at andre kan mate også, føler jeg har mer tid til meg selv nå enn før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halv porsjon grøt til frokost, litt fruktmos midt på dagen, smaksprøver på grønnsaker på eftan (har prøvd potet, gulrot og kålrot) og litt over en halv porsjon grøt på kvelden igjen. Han får en pupp først, tilbyr han den andre etterpå men vil sjelden ha noe særlig da. Etter time-halvannen vil han gjerne ha pupp igjen, sikkert tørst :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa liker ikke grøt. Hun får pupp 11, middagsglass og frukt 13, og middagsglass og frukt klokken 18, og litt frukt med pupp kl 20. Ellers ammer jeg imellom dette og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er ganske likt med de fleste da =) Her og er det litt pupp mellom måltidene. Han får alltid mm før grøt hos meg da. Har hørt det var lurt for å opprettholde mm-prod.. Ellers så har jeg håndmelket ut melk til maisgrøten om dagene, så for tiden har jeg litt spreng på natten(!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...