Gå til innhold

Kan brettebleier brukes ut bleieperioden? Er det realistisk?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi bruker brettebleier med brillebukse og ullbukse på vår 7 mnd gammel gutt. Jo eldre han blir, jo mer sprelsk blir han på stellebordet og ofte er det ganske vanskelig å få på han brettebleien og brillebuksa mens han spreller som besatt.

Jeg har lest at brettebleiene kan brukes ut bleieperioden, men lurer på om folk faktisk gjør det, eller om de fleste går over til formsydde? Lurer på om vi allerede nå bare skal bestille noen formsydde hvis det praktisk talt kommer til å bli umulig å bruke brettebleiene framover. Noen som har erfaring?

Fortsetter under...

Bruker også brettebleier til gutten min på 7mnd,men det går fortsatt greit å få de på. Jeg har vurdert å gå over til formsydde av samme grunn,men har kommet til at det blir for dyrt( de formsydde er dyre i innkjøp). Nå burker jeg brettebleier i kombiansjon med Coop-bleier( som er svanemerket), og er fornøyd med det.

Når han begynner i bhg blir det nok stort sett engangsbleier på dagen. Kommer til å fortsette å bruke litt tøybleier på han her hjemme.

Heisann

Vi bruker fremdeles brettebleiene på lille snuppa her som er snart 8 måneder og det går fint for oss. Hun er mer aktiv, men her holder det stort sett å gi henne noe å holde i hendene, så får vi bleien greit på.

Det jeg har stusset litt på i det siste, er om hun kommer til å passe i bleien etterhvert. Nå som hun er 8 måneder, synes jeg de sitter fint på, og lurer på om de vil bli veldig små om et par måneder.

Du kan jo kjøpe et par formsydde først for å se hvordan du liker dem. Jeg har ingen erfaring med formsydde, bare vet at det finnes mange forskjellige typer.

Lykke til uansett og hils lillegutt og sambo :)

Har du vurdert å bruke snappi for å feste bleien med? Det er kjappere og ikke minst enklere å ta på bleiene når man slipper brillebuksestyret synes jeg.

Snappi fås kjøpt bl.a. hos vidunderbarn.no, og koster 15 kr stykket. Det er mao en ganske billig investering dersom det viser seg at skiftene går greiere i forhold til å kjøpe masse formsydde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...