Gå til innhold

November: Amming?


mam <3

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere med novemberbabyer har egentlig fått dreisen på amminga? Har ammet i 3 mnd men føler at jeg aldri "blir" ekspert.

Blir misunnelig når jeg ser mødre som bare kan ta frem puppenå amme hvor som helst...

Jeg og babyen vi bare tuller og søler hele tiden. ;P

 

Flere som har det sånn? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, vi har ikke hatt en enkel start.. må bruke brystskjold siden snupp ikke tar ordentlig sugetak, og dette fører med seg litt ekstra kløning og søling.. synes ikke det er så lett å amme på kafe f eks.. var ute og spiste lunsj i går og hadde pumpa meg så jeg hadde mm på flaske, men seff var snupp mer sulten og jeg måtte frem med puppen.. mistet skjoldet på gulvet, snupp reiv det av og vi sølte masse.. + at hun er blitt så urolig når hun spiser..vanskelig å spise når mye skjer rundt henne.. Den beste ammingen er på natten..da er hun rolig og koser seg med puppen... hadde det ikke vært for at jeg var så innmari trøtt, så hadde det vært helt perfekt:)

 

Men vi holder da ut, selv om det er fryktelig frustrerende iblant.. prøver å tenke på at jeg skal være glad for at jeg har melk til snuppa, er ikke alle som er så heldige å ha det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oss går det helt bra, jeg har nok melk virker det som og han drikker fint. Har ikke hatt såre brystvorter eller noe, så jeg har vært veldig heldig.:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sikkert være en stor trøst å høre at jeg som har ammet 6 barn tidligere (og trodde alle de årene med erfaring skulle hjelpe) hadde kjempemye trøbbel med ammingen i starten denne gang :o) Jeg har hatt mer enn nok med melk hele veien, men småen har vært veldig trøblete med spisingen. Først pga gulsott, så fordi hun var litt flat på ene siden av bakhuet så hun ville ikke spise fra høyrepuppen.

De problemene er nå borte. Det som er vanskelig fremdeles er å amme henne sittende. Hun klarer rett og slett ikke å spise like bra da som når jeg ligger. Men det går vel bra det og til slutt :-)

Jeg hadde mindre problemer når jeg fullammet tvillingene mine i 6 mnd enn det jeg har hatt med denne jenten. Takk og pris for at min første ikke var så vanskelig å amme. Da fikk jeg bare brystbetennelse flere ggr i stedet :o)

 

Ble forresten fortalt av en JM at hun hadde en venninne med 7 barn. Og hun hadde som meg ammet 6 barn uten problemer, mens med 7. ungen måtte hun stadig dra til ammehjelpen for å få hjelp. Hadde kjempemye trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ga opp amminga etter tredje dagen, da eg rett å slett ikke fikk det til.. bare rot, mini ville ikk ha pupp, å det gjorde så vondt, da han sugde meg til blods!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oss går det veldig fint. De tre første dagene var det helt forferdelig, så da hadde jeg tenkt å gå over på flaske, men så falt alt på plass. Nå går det som en drøm, deilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det veldig bra nå. Har nok av melk og er/blir ikke sår. Men vi hadde start-vansker ja! Både han og jeg hadde sopp når vi kom hjem fra sykehuset, og jeg fikk noen kratere av noen sår nederst på begge brystvortene. Det var så utrolig vondt å amme, sårene ville ikke gro! Det var helt til vi fant ut at det var sopp, og begge begynte på behandling, da gikk det 3 dager så var alt bra. Men vi måtte jo holde på med denne tidkrevene behandlingen i 3 uker, og det var jo litt slitsomt, men absolutt verdt strevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...