lille gull skal bli storesøste Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Må jo etterhvert begynne å tenke på prevensjon igjen, og vurderer å begynne med ceracette. Tenkte også på spiral, men syns det virker litt "skummelt" siden man kan bli steriø av den.. Noen som bruker/har ceracette og vil dele erfaringer rundt den med meg..????
Tiddelidu Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Jeg sitter akkurat med de samme spm som deg.. Men jeg har prøvd ceracette, og ble super homonell av dem. Det orker jeg ikke igjen! Gikk hele første trimester og ble rasende for ingenting. Så for tiden bruker jeg ingenting.. Vil prøve spiral, men er redd, som du sier, for å bli steril.
jente2 i mars Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg bruker den. Brukt den i ca 7 mnd. Tørr ikke sette inn spiral jeg heller, redd for at det er vondt... ltt pysete ;-) Fungerer greit. I begynnelsen mistet jeg mensen, så fikk jeg en del småblødninger, men nå er jeg grei igjen :-)
Sjokoholikern Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Har brukt cerazette i 9-10 mnd nå, og bare hatt mensen tre-fire ganger til sammen, og det tok over et halvt år før det kom i det hele tatt. Ellers har ikke jeg hatt noen bivirkninger, jeg er stort sett i godt humør! men jeg vet at lillesøstra mi måtte bytte fordi hun ble skikkelig irritabel, sur og grinete av disse pillene.
Uwimana Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 jeg bruker cerazette, og er veldig fornøyd med det:) jeg anbefaler IKKE spiral, da jeg har prøvd å fått satt inn selv!! det gikk IKKE bra!! jeg kom på sykehus og måtte operere ut spiralen, da den hadde begynt å vandre rundt i kroppen!! gått igjennom livmorveggen!!!! HUFF.... jeg er kjempe redd etter det det ennå jeg, og sier til ALLLE jeg kjenner at de IKKE bør sette inn spiral!! en SKREKK OPPLEVELSE for meg iallefall!!
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Jeg bare blødde og blødde.... Ikke sånn masse, men litt er nesten mer irriterende... det ga seg hvis jeg tok den 45 min tidligere hver dag, så tydligvis ikke nok hormoner for at blødningene skulle forsvinne. Leser om maaaaaange som har blødninger, men det er selvfølgelig mange som ikke har det og. Da tror jeg nesten det måtte være det beste - tenk å ikke ha blødninger i det hele tatt!!! Verdt et forsøk mener jeg da. Selv om jeg ga opp etter 3 mnd...
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 siste 2 ukene jeg gikk på den fikk jeg mensen 2 ganger
mamo82 *2 jenter* Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Cerazette funket fint på meg de først 2 mnd, men så slo det inn for fullt med humørsvingninger, ofte menssmerter, begynnende depresjon... Hadde det ikke bra med meg selv, og det gikk mye ut over sambo. Slett ikke noe trivelig å ha det slik, så vi ble enig om at kondomer fikk bli løsningen en tid framover. Kasta det 3. brettet i går, og har ikke tenkt å ta mere p-piller før jeg er ferdig med ammingen og kan begynne på yasmin igjen. Den var super for meg.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Hvorfor bruker egentlig alle Cerazette? Etter alt jeg har lest om den her inne, var jeg helt bombesikker på at den ville jeg ikke ha. Blant annet fordi jeg har hatt mye trøbbel med p-piller. Så jeg har begynt på en minipille som heter Conludag. Den har større slingrsingsmonn i henhold til når den skal tas, og er mye mindre hormoner i enn Carazette. Legen min mente det var et mye bedre alternativ enn vanlig Carazetten. Og det er jeg helt enig i, har ikke hatt en eneste bivirkning av den, og vimsen meg har et par timer ekstra å vimse på når den skal tas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå