Gå til innhold

MalinL :o)

mayla22+gull i magen :o)

Anbefalte innlegg

Så hyggelig å høre fra deg :o)

Det lønner seg nok å venne seg til tanken, men må innrømme jeg blir litt skremt av disse smertene alle snakker om...*grøss*

Jeg har faktisk ikke hørt om noen i nyere tid med tvillinger som har født normalt, tror det er veldig vanlig med ks, men er ikke sikker!

Jeg skal på ordinær ul den 21. feb. Har vært hos den lokale jordmoren i dag, og hørt hjertelyden enda en gang, men Peanut ble sur og sparket i doppleren flere ganger...hihi :o) Så spennende det blir, tenk du skal få 2 barn på en gang! Dobbelt med bekymringer og dobbelt med glede!

Mor og barn ja... De har ikke vi fått. Kanskje vi ikke får være med... Det er vel litt tilfeldig hvem som blir plukket ut, eller får alle valget?!?!

Du får ha lykke til med mannen ;-)

Klem

Fortsetter under...

Hei Mayla!

Har bare fått høre hjertelyden en gang hos legen. Da var jeg 13 uker. Og da var det liksom lyd over hele magen :) Ganske spesiell opplevelse!

De fleste jeg har hørt om og tar keisersnitt. Men tror faktisk ei på jobben fikk vaginalt. Men har ikke spurt, bare noe jeg tror. Må nok ha forhør på henne når jeg treffer henne neste gang :)

Tror alle får brev om å være med på den undersøkelsen. Men spørs om dere får litt nærmere UL. Vi fikk den jo her om dagen.

Jeg håper de ikke har klussa til timen vår. Vi fikk først 13. feb. Men ettersom jeg bare er sykemeldt til den 11 ringte jeg og fikk gjort den om. For de skal ta ny stilling om jeg fortsatt blir sykemeldt på UL og jeg syntes det var veldig dumt å måtte ordne sykemelding for 2 dager.

Har du begynt å handle noe utstyr enda? Jeg fikk pakkelapp i posten i dag. Har handla bilsete på finn. Litt skummelt i tilfelle det har vært i kollisjon, men må jo bare stole på at folk ikke ville solgt det da. Også har vi kjøpt ett sete av naboen. Resten skal vi vente med til etter UL. Håper de ser hva det er, så kan vi kjøpe litt klær med farger. Ikke bare hvitt.

Skal nok få skikk på mannen ;)

Klem fra

Tuddelu :o)

Det er skikkelig spes å høre på, særlig morsomt er det jo når de slår og sparker akkurat der man lytter.

Du får spørre henne ut, men regner med det er en ganske fysisk krevende jobb å presse ut to barn. Mange har mer enn nok med èn, og du skal ha to. Stakkars dame!

Jeg gleder meg masse til ul... Særlig nå, for på de andre har de hele tiden trodd at jeg er 2 uker kortere på vei (altså 14+5). Men i dag målte jm, og symfysen tilsvarer 16+5. Så får håpe de blir enige :o)

Jeg har ikke handlet mye, et par sko og en teddydress. Ellers har min mor bidratt godt med både vugge og elektrisk vippestol. Har bestilt vogn og bilsete, men det får vi ikke før i mai. Ellers har vi kikket mye, men syns det blir så uvirkelig enda!

Har en venninne som jobber på BabyShop, og hun anbefalte ikke å kjøpe brukt sete. Hennes argument var at setet blir bært så mye i, at den sikkerhetsbøylen kan få seg en knekk og ikke tåle like mye som den skal. I tillegg sa hun at setet blir dunket i gulvet så mange ganger, og at det ikke skal mye til før setet kan ha fått en "usynlig" skade. De var visstnok produsert for å brukes til ett barn, men jeg vet ikke...

Hva slags sete har du kjøpt? Håper du blir fornøyd og at alt er i orden med det :o) Vi har kjøpt sete, som kan klikkes på vognen.

Det er jo en jungel av utstyr, bare lommeboka som holder igjen. Men første helgen i juni er det Foreldre og Barn-messe på Hellerudsletta. Da pleier det å være en del tilbud, så tenkte vi skulle reise dit ;-)

Hei igjen!

Vi har kjøpt Britax babysafe. Sete skal tross alt være konstruert til å tåle en kollisjon, så da må det tåle noen dunk til daglig bruk. Og de blir jo ikke brukt såå mange månedene heller. Men hadde vi hatt penger i flust hadde nok vi også kjøpt ny. Men :( Og når en skal ha 2 av alt i tillegg. Det meste blir nok brukt her i gården ja.

Synes vogn-valg er fryktelig vanskelig. Det er vanskelig nok om en skal ha singel, men tvilling. Vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Heldig du som har ei venninne som jobber på BabyShop. Må nok prøve å forhøre meg med alle bekjente for å samle info om erfaring om de forskjellige merkene.

Synd at Foreldre og barn-messa er så seint som i juni. Da bør nok vi ha alt i orden. Vet jo aldri når de vil ut :) Regner med at det blir juni en gang.

Så bra at du kanskje ikke blir satt tilbake 2 uker likevel.

Jeg er spent på hvordan min symfyse ligger neste gang. Sist jeg målte var jeg 13+1 og da lå jeg litt over streken, men innafor det grønne. Nå er jeg sikkert kommet laangt over... :)

Helt enig med deg, det må jo være laget for å brukes. Men innbiller meg at det kanskje gjelder det samme som med sykkelhjelmer, at etter noen år er beskyttelsen intakt. Det kan jo hende...

Så lenge man holder seg til seter av nyere tid tror jeg ikke det er noen fare!

Vil anbefale deg å kikke på Emmaljunga sine vogner. Vi har bestilt City Cross, som forøvrig oxo finnes som tvillingvogn.

Supre vogner, finnes mange pent brukt; God vogn i mange år!

Det går med mange penger til utstyr, heldigvis får man kjøpt mye brukt, og det finnes mange steder hvor man får "tvilling-rabatt".

I går var vi innom en butikk for å se om de hadde tvillingvogn.

De hadde Emmaljunga cerox. Så veldig alright ut faktisk. Synes den virker brei, men city cross'n er 77 cm så det skal jo gå igjennom 80 dører det. Cerox er 79,5.

Fikk med brosjyren for 2007 så nå har jeg lest masse.

Eneste ulempen jeg fant med city cross var at håndtaket ikke gikk ann å snu. Men vet ikke hvor ofte en vil komme til å bruke det.

Tror nok dere har gjort ett veldig godt kjøp ja :)

Så nå har jeg lagt til city cross som ett av alternativa, så tusen takk for tipset :))

Annonse

Du bør sjekke denne linken...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9283719&sid=14aCodm30t895402&pos=1&tot=8

Jeg er veldig fornøyd med kjøpet, og man kan snu bagen som veier kjempe lite, så da behøver man ikke det med håndtaket...

Vognen er så bra i seg selv, så følte ikke at vi går "glipp" av noe :o)

Husk at det kan være lang bestillingstid hvis du skal kjøpe ny...

Klem

Takk for tipsa, men har nok vært inne og sett allerede :)

Ser ikke ut som at det skal bli noe problem å få tak ei vogn brukt iallefall.

Lurer litt på hvorfor hun ene skulle selge. Bare brukt til babyer sto det. Da blir jeg litt skeptisk. Selger hun pga at hun er misfornøyd med vogna, tenker jeg da... :) Men ikke sikkert det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...