MammanTilGullene Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Jenta vår på 6mnd har vært syk siden lørdag. Begynte som forkjølelse. Nå er hun veldig tett, og det piper og surkler i brystet. Hun hoster til hun kaster opp gang på gang. I hele går var bleiene nesten helt tørre, og nå var nattbleien likeså. Vi ringte legevakta i går, men fikk beskjed om å ta det med ro så lenge allmenntilstanden hennes var bra. Hun er ikke slapp ennå, men skal man virkelig vente helt til det nesten er for sent? Skal se om jeg får tak i legen hennes i løpet av dagen... Huff. Det er så ekkelt når de som er så små blir så syke!
Cassandra80 Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har en gutt på snart 6 mnd som har vært syk siden søndag. Feber og forkjølelse, og hoster til han kaster opp noen ganger. Skjer ikke så ofte heldigvis. Jeg var til legen med han i går, men det var bare virus-forkjølelses-greier så det måtte bare gå over av seg selv, og vi ble bare sendt hjem. Spurte hs om dette med væske for han er ikke noen storspiser for tiden. Jeg måtte få i han ca 6 dl væske i døgnet. Kan dessverre ikke svare deg på hvor lang tid det tar å bli dehydrert. Håper det ikke går så langt da. Vet ikke om dette var noe hjelp for deg men... Jeg fikk forresten tak i slimløsende hostesaft på apoteket i håp om å få løst opp litt i halsen så han ikke må hoste så kraftig. Det er fælt når de små er syke. Jeg tenkte det at kunne jeg tatt på meg forkjølelsen hans og alt så hadde jeg selvfølgelig gjort det med en gang. God bedring!!!!!!
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Liker hun vann? I såfall bør du kjøpe GEM på apoteket. Det er et pulver som du løser ut i vannet. Det er tilsatt salter og sukker for å motvirke dehydrering. Du kan også gi en blanding av eplejuice og farris (du må riste ut all kullsyren), dersom hun liker det. Legene har plikt til å prioritere småbarn, og du bør få komme inn på dagen dersom du kontakter fastlegen din nå med en gang. Hos legen kan du kanskje få resept på en hostesaft som hjelper også. Jeg synes Bricanyl hjelper dersom brystet er tett og surklete.
MammanTilGullene Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2007 Har snakket med legen og fikk time klokka 13, så da ordner det seg nok. Hun sover nå heldigvis, ihvertfall imellom hostekulene:-)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Akkurat det sammen som min datter har, hun er ni mnd. Skikkelig ekkelt når hun hoster til hun spyr =( Vi får ikke i henne noe særlig av hverken vått eller tørt nå, men litt . Vi fikk efedrin å gi henne og det hjelper for det virker som det åpner litt i halsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå