Gjest Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Jeg synes at jeg har fått kynnere allerede, er egentlig ganske så sikker, men er det mulig?? Synes det er så alt for tidlig....Er i min 8. uke nå. Var sykemeldt i mitt forrige svangerskap pga kynnere fra uke 17, da legen var redd jeg skulle miste barnet.. Hadde en sa like før jeg begynte på svangerskap nr to. Nå er jeg engstelig for at det samme skal skje igjen!! Noen som vet noe om dette?? Er så slitsomt å gå å kjenne på dette, og tenke på at ting ikke skal gå bra!!
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 kynnere nå? det hørtes tidlig ut..jeg varr ut og inn av sykehuset med 1 mann pga kynnere og tidlige rier...men har aldri hørt at man kan få det så tidlig???
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Nei, jeg trodde heller ikke det var mulig at det kom så tidlig... Men hva kan det ellers være da? Samme følelse som kynnere, særlig på kveldene...
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 sikkert bare for at du er sliten...da blir smertene verre..det er nok bare vokse smerter..men hvis du er usikker så ringer du jordmor eller legen?
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Du begynner med kynnere veldig tidlig i graviditeten, men de færreste kjenner noe særlig til det da. Førstegangs fødende opplever som regel ikke kynnere som plagsomme i selve graviditeten. Dette kan imidlertid flergangsfødende gjøre. Det kan faktisk komme ganske tidlig, men er ikke farlig.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Det er forskjell fra kvinne til kvinne på hvilket tidspunkt man kjenner kynnere og hvordan de oppleves. De fleste vil merke kynnere først etter 20. uke, men har du vært gravid før, er sjansen stor for at du kjenner sammentrekningene tidligere. Hos flergangsgravide er kynnerne gjerne mer intense. Kynnere kan være ubehagelige, men skal aldri være smertefulle.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 sånn =) det er som du ser mulig at det er kynnere
Loglady Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Hvordan kjennes det ut? Som mensenkramper? I tilfelle er det nok helst voksesmerter.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Takk for utfyllende svar =) Det er verst når jeg er sliten, og det kjennes ut som livmora trekker seg sammen og blir hard... Ikke ligamentbånd som strekker seg, heller ikke som mens smerter.... Hvis det ikke gir seg, får jeg høre med lege over helga. Har heldigvis fri helg =) Takk igjen for svar =)
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 hei,jeg hadde kynnere fra uke 10 med mitt fjerde barn. viste ikke det var farlig heller,men det gikk nå bra:)
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Det hørtes jo lovende ut =) Men da er det altså ikke bare jeg som kjenner kynnere så tidlig da! Lykke til med nr 5 da =) (imponerende forresten!!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå