Gå til innhold

Når starter dagen?


smula71

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne startet dagen litt seinere. Lillemann våkner ved 5 ti'a, får pupp, men er desverre ikke klar for å sove videre. Noen idèer til hvordan en kan strekke natta?

Før fikk han også pupp ved to ti'a, men den har vi klart å slutte med, med det resultat at 5-puppen er starten på dagen. Vi står ikke opp, Lillemann ligger og pludrer ved siden av meg mens jeg slumrer. Legger jeg han tilbake i sin seng er det bare hyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

patrick våkner som regel rundt 8.30 nå for tiden og så står vi opp i 09-09.30 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prøve å regulere det slik at vi får avgårde eldsten på skolen, men det er sjelden vi klarer å være i barnehagen til mellomsten før klokka 10... Så det er lange morgener her i gården. Står vanligvis opp et sted mellom 7.30 og 8.

Har en venninne med samme problem som deg - at minsten våkner i 5-tiden. Der har det bare blitt slik - men hun trøster seg med at han er i veldig godt humør, og det er koselig å være sammen med han på den tiden av døgnet også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er blid som en sol, så det er forsåvidt greit. Problemet er i andre enden av døgnet. Jeg blir jo som ei sviske når kvelden kommer. Når jentene er i seng mellom 8 og 9 en gang så har jeg mest lyst til å gå og legge meg, men det er jo fortsatt mye jeg skulle gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vi står opp tidligst kl 9, og senest kl 10. Niklas våkner rundt halv 8, får flaske og tørr bleie av pappaen som er oppe! Så blir han lagt igjen, sover da til 9 - 10 :)

Har ikke noen ideer til deg, med oss har det bare blitt sånn, vi liker å sove begge to ser det ut som ( nyter det så lenge det varer )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekker henne som regel 9 for å få henne klar til å bli med å levere storesøster i barnehagen. Men, i helgene når hun kan få sove lenger, da våkner hun 7.30...argh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan....Du har det akkurat likens som meg....Emil er lys våken kl 05.00 , synes det er i tidligste lage å starte dagen....men har ingenting jeg skulle sagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 7 og 8.

Våkner som regel litt før 7.30, men slår noen ganger på stortromma ogs sover en time lenger. Idag var den 6.30, men dytta smokk og sov da litt til. Opp 7.15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her våkner Jørgen mellom 4 og 5 og da er det å stå opp med smukken 3-5 ganger føre jeg klokka 0615 gir opp å gir pupp. Da er det også morgen.

Men han holder ut til 2000 på kvelden uansett....phu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den siste uka har snuppa våknet litt før 6, synes det er ille, jeg! Men det skyldes at hun er så trøtt på kvelden, tidligere trøtt enn vanlig, selv om hun får en dupp seint på ettermiddagen. Virker som om hun bare er innstilt på det, prøver å tyne ut tida da, men er ikke lett.

 

Min erfaring er imidlertid at de sover et visst antall timer på natta, så om du klarer, kan du jo prøve å forskyve leggetida gradvis med et kvarter av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...