Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har et barn fra før og er nå klar for neste. med førstemann gikk det jo med en gang og vi har derfor tatt alle forholdsregler for ikke å bli gravid, men nå vil vi, men begynner å bli bekymmret for at det kanskje ikke går like fort denne gangen, siden vi egentlig tok det som en selvfølge. er det noe vi kan gjøre for å øke sjansen til å bli gravid? jeg føler jo vi konstant er nøtt til å ha sex for å ikke gå glipp av sjansen. jeg begynner å bli litt lei av å tro jeg er gravid. forje gang var jeg nemlig sikker på at jeg var det, og da var det gått tre dager etter sexperioden. jeg får en følelse i nederst i magen. denne følelsen har jeg nå også, men har så dårlig tolmodighet. noen tips for å øke sjansen?

håper så mye på at jeg er gravid igjen!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8038542-pr%C3%B8ver-og-h%C3%A5per/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har dere prøvd da?

Det greieste er vel å ha sex hver,eller hverannen dag,da vet du at du ikke går glipp av eggløsninga. Ellers kan du jo bruke EL-tester,og/eller tempe,men det er litt mer pes. Dersom du har regelmessig syklus,så kan du ganske enkelt regne deg fem til de dagene da muligheten er størst. Bare trekk 11 til 15 dager fra den dag du forventer mensen,og så har du omtrentlig dato for når EL vanligvis skal komme.

Du kan lese om div. ang eggløsningstester,temping o.l på www.pernille.info

Det er helt normalt at det kan ta opptil 1 år å bli gravid,også for de som lett ble gravid første gang. Kroppen kjører sitt eget løp,og man kan ikke gjøre så mye for å hjelpe en graviditet på vei dersom man er frisk og ellers normal på innsida.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...