mammadam Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har ifølge mensen termin 28. februar, men på ultralyd ble datoen satt til 12. mars. Dette er nesten to uker forskjell, og jeg føler at ultralydterminen ikke stemmer. Det var på samme måte med førstemann, bare det at da var differansen på tre uker, og ingen ville høre på meg da jeg sa at det ikke kunne stemme. Tulla vår kom den gangen to uker før ultralydtermin og var 4,4kg - ikke akkurat for tidlig født.... Er det noen som har erfaring med det samme? Og hva føler dere er "den riktige" terminen? Synes det er vanskelig å svare når folk spør hvor lenge jeg har igjen. Hodet har sunket godt ned i bekkenet, og jeg er klar!!
lone23 Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Føler det på akkurat samme måte. Er 10 dager mellom min mens termin og ul terminen. Irritere meg mer og mer over dette. Angrere på at jeg ikke har sagt ifra om det før. Det er min mens termin som kommer først da...
mor til to i januar Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 mens- termin min er 12. mars, mens ultralyd- termin er 28. mars. Føler også at det er mens- teminen som er riktig. men jeg trøster meg med at han kommer når han er klar uansett:)
missamor proud parent.:) Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Hei ja jeg har blitt satt tilbake en hel mnd...mens termin er 5 februar og UL termin er 7 mars...(( Men jeg har faktisk ingen aning om hvem av de som stemmer,men regner med at det er UL siden jeg ligger akkurat på kurven...men håper det er 5 februar..hehe,har ikke lyst til og vente lenger...
Snufsa *født* Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 mens termin den 18 feb, å ul termin den 10. mars.....håpe på nokka midt i mellom, bynne å bli litt lei ;P
6Ymamma Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 menstermin = 19 januar UL- termin = 5.februar
Annea Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Med nr 1 ble jeg satt ut en uke på UL'en i forhold til menstermin. Han ble født en måned før termin og mtp størrelsen og lunger osv så tror jeg max han var 3 uker for tidlig. Ble satt ut 4 dager denne gangen, og har forholdt meg til UL-terminen siden den styrer permisjon osv... men har bestemt meg for å mase mye på føden om å bli satt igang hvis jeg går lenge over UL-termin. Er forresten enig med legen om å bli sykemeldt ca 3 uker før permisjonsstart for å slippe å føde etter en dag på jobben denne gangen. Sier stort sett UL-terminen, men nevner at jeg fødte en måned for tidlig sist. Er litt bekymret for at alt etter uke 36 skal føles som overtid denne gangen.
MammaAskepott Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Min mnes termin er 4.februar, og ifølge alle utrekninger, kan det stemme ganske godt (mtp unnfangelsesdato o.l). UL termin blei derimot satt til 14.februar, som eg overhodet ikkje får til å stemme uansett... Men, har tatt utgangspunkt i UL termin, for om det sku no stemme, så går eg liksom ikkje så lenge på overtid... Så ja, litt spent no om dagene...
Har fire go`inger Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Ultralydtermin er 28. februar Menstermin er 15. februar... Vet ikke helt hva som er rett....men håper på menstermin Jeg tror iallefall ultralydtermin er litt for sen. For dersom den skulle stemme, betyr det at befruktningen må ha skjedd på et tidspunkt jeg var helt sikker på at jeg allerede var gravid. Gikk opp en hel BH-størrelse, ble trøtt og kvalm allerede dager før uteblitt mens. Forrige gang jeg gikk gravid, var forskjellen på ultralyd og mentermin bare 1 dag, og da kom jenta vår 5 dager etter u.termin og 6 dager etter menstermin.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har tre uker forskjell, mens 6. mars ul 31. mars. vet at UL nok er den som er mest korrekt.
Lykkelig! :) Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Hei! Min menstermin er 10 mars, ul-terminen i 18 uke er 20 mars. Jeg VET når jeg hadde eggløsning så min riktige termin er 13 mars. Når noen spør så sier jeg 20 mars da det er den datoen jeg går ut ifra når det gjelder permisjon. Men noen gang sier jeg midten av mars... Jeg satser på at gutten selv vet når han skal komme til verden, og jeg har selvfølgelig sagt det til han også. Men skulle jeg gå overtid så kommer jeg til å stresse med datoene...og kreve tiltak etter min el.dato.
mammadam Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2007 Takker for alle svar :-) Vet dere hvor lenge før fødselen det er vanlig at hodet synker ned i bekkenet?
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Datteren min var 3,240 kg når hun ble født, normalvekt! Menstermin: 21 januar Ul termin: 9 februar Ble født 27 januar, det var det jeg følte på meg at hun ville komme i slutten av januar! uke 38+4.... Denne gangen menstermin: 5 mars Ul termin: 11 mars Føler gutten min kommer den 5 mars, kanskje før. Imrg er jeg i uke 35, begynner på uke 36, magen sank for 1 uke siden. At den sank ned vet jeg med sikkerhet, da det samme skjedde med datteren min fikk jeg alle strekkmerkene, denne gangen kom det ikke så mange, men det smalt på et par, tre stykker ;-) Var til en ekstra ordinær UL i oktober, fordi jeg var litt hysterisk og ble sendt til ullevål av jordmor. Det føltes godt å bli betrygget over at alt var bra. Men poenget... Fikk en mannlig lege som så på UL bildene, han tittet på papirene mine og gryntet.. Jeg spurte hva det var.. Da sa han litt unnskyldende at han så på ULtermindatoen min. Jeg benyttet sjansen til å si at jeg tror gutten kommer en uke før, da sa han nølende at det skulle jeg ikke se bort ifra. Jeg og venninnen min ble "befruktet" på samme dag.. Hun fikk UL terminen sin satt til 15 mars, jeg til 11 mars. Det som får meg til å tvile er at det er forskjellige uker UL terminen blir satt... så det kan bare ikke alltid være korrekte. NEI, stoler på min egen kropp og magefølelse! Det blir spennende å se ja. Lykke til!!
Annea Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Kan ikke svømmerene bruke noen dager på å finne frem til målet så selv om man har sex samtidig så kan terminen blir litt forskjellig?
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 Har vært på FEM(!!) UL, for å få korrekt termin- mest på trass da jeg syns avvik på mens termin (9.feb) og sattigangdato(4.mars) er litt vel mye-- Den ENE UL som teller i fht permisjon sier 18 februar. De fire andre sier 12 februar. Og det forholder jeg meg til. Føder kjapt, og har gjort dette et par ganger nå. Dessuten spørs det visst hvor den "gjeldene" UL din blir foretatt. Ahus er kjent for å forskyve en uke lenger unna egen termin. Jeg sier bare: jeg var til stede når det skjedde, og tror hun kommer når hun er klar uansett...
lillebøllaspringmadrass Skrevet 1. februar 2007 #16 Skrevet 1. februar 2007 ja, og ikke alle går like lenge gravid sa hu som tok UL på meg.. noen trenger bare 38 uker for at barnet skal bli klart mens andre trenger 42.. j har menstermin 27april.. eller en mnd før.. usikkert, men jordmor mente 10 mai.. j protesterte, fikk en UL til, og ble flyttet til 4 mai.. d kan j gå m på.. men ungen kommer i slutten av april den. d VET jeg.. forrige gang hadde j menstermin 17 april.. og ULtermin 25 april.. og han kom den 18.. jeg visste han kom da!! en uke før...
plutseligbolle Skrevet 1. februar 2007 #17 Skrevet 1. februar 2007 Menstermin: 11. april Ultralydtermin: 23. april
VinterGutten-gullet:) Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 Mens termin: 9 feb UL termin: 19 feb
^**jente79+knøttet**^ Skrevet 1. februar 2007 #19 Skrevet 1. februar 2007 Mens termin: 6 mars Ul termin: 11 februar Tror ul stemmer da jeg mest sannsynlig har hatt sv.blødning da jeg trodde det var mensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå