Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Bør en ha noe foran/bak eller alene?
Da HarViTreUnger Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg synes det er et kallenavn og ikke et "ordentelig" navn. Dessuten ville jeg tatt det or å være et jentenavn hvis du ikke hadde skrevet at det var til en gutt..... Beklager...Men det er min mening og det viktigste er at dere liker det. Om du vil bruke det så synes jeg at du bør ha et navn til slik at det er lett å se at dette er et guttenavn.
Milj@ Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Helt enig med anonym nr 2 her..ikke i det hele tatt..
Lindis :-) Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Synes jeg ikke noe om i det hele tatt... En engel for meg er noe helt annet..
alvefrøken Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Har jeg aldri hørt før.... er det utenlandsk? min mening? ; synes ikke det var noe pent..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Enig med alle her.... det er et søtt klengenavn som vi alle har og tenker om våre søte små. Synes ikke du burde døpe han til det - kall han det heller :-) Kan hende han synes det er litt "uvirkelig" å hete det når han blir en voksen mann.... Eks : " Ja. kan vu i NRK få en kommentar av Hr Engel Hansen ? .... eh ... seriøst.....!
storebror og lillesøster Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 synes ikke noe særlig om det... Har ei jente i barnehagen som heter det- det blir liksom helt feil...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Ville ikke gitt et barn det navnet!!!
Sivalur Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Engel er ikke et navn hverken for gutter eller jenter... stakkars barn som heter det..
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har ikke hørt om noen som har hett Engel, men jeg hadde en gammelonkel som het Angel :-) Jeg synes ikke en skal legge seg oppi andres navnevalg, men siden du spør om andres mening, svarer jeg at jeg tror Engel blir litt sært. Litt for "mye", på en måte...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Jeg synes det var litt fint jeg, men når jeg uttaler det som et guttenavn så sier jeg liksom ikke engel som i guds engel.. ble vanskelig å forklare.. si hvis du sier tengel, men tar bort T'en og og uttaler det med dobbel L til slutt. Hihi.. jeg er jo bare så rævva på å forklare da...
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Synes ikke noe om det, egentlig.
mor88venternr3 Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Når jeg snakker om min engel, så snakker jeg om min lille prinsesse Emilie som ikke fikk leve.. Jeg bruker aldri engel på min andre datter som lever, det blir helt feil for meg..
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 Jeg viste ikke at det gikk an å bruke det som navn engang jeg da. Tror nok ikke jeg ville kalt gutten min det nei. 40år og heter Engel Andersen lissom?? Nei, det passer ikke syns jeg. Men du kan jo bruke det som kalle navn:-)
♥2 små gull♥ Skrevet 1. februar 2007 #16 Skrevet 1. februar 2007 Syntes det var litt "guffent" navn jeg... de som har opplevd å miste et barn kaller jo ofte barna for engler, og da er det ikke mye glede å forbinde med det navnet. Hvis "lille englen min" glipper ut av meg til jenta vår, så får jeg nesten litt frysninger etterpå, fordi jeg forbinder engel med døde barn.
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 1. februar 2007 #17 Skrevet 1. februar 2007 stakkar han skal i tilfeller bli mye mobbet opp gjennom årene.
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 Hei! Måtte bare fortelle at jeg vet om en gammel mann som heter det! Det er på bygda i Trøndelag da, og de uttaler det Ængel(med tykk L) Men helt ærlig så synes jeg ikk noe særlig om det som navn da, kan vel lett bli mobbet for det!
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 1. februar 2007 #20 Skrevet 1. februar 2007 Ikke etter min smak, men smaken er som baken =0)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 1. februar 2007 #21 Skrevet 1. februar 2007 Syns Tengel er ok :-)
ScaryMama Skrevet 1. februar 2007 #22 Skrevet 1. februar 2007 Jeg regner med at det skal uttales Engèl, ikke engel, og da hører jeg at det er et guttenavn, og ikke "kosenavn". Men det blir sikkert litt slit å rette på alle som uttaler det engel kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå