Gå til innhold

Dere som har fått hjelp til pc.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har fått stajonær pc på skolen. De kan visst nok få bærbar som de veksler på mellom hjem og skole. men det ville ikke jeg ha ansvar for. Har jo stasjonær hjemme likevel.

Men det er hjelpemiddelsentralen som deler de ut. Men det søkes gjennom trygdekontoret. LEgegr ved alle papirer fra ppt og bup om vurderingene.

Skolen må søke Hjelpemiddelsentralen, og ADHD-diagnosen må dokumenteres, enten av PPT som viser til ansvarlig lege, eller direkte fra medisinsk instans. Dere foreldre må underskrive på søknaden og bestemme dere for en "ansvarlig person" som skal følge opp i hjemmet.

Men dette bør skolen ha erfaring med, så hør med kontaktlærer som evt. bør ta det opp med inspektør/spes.-ped. team!

Hilsen PP-rådgiver

Tusen takk for svar, jeg blir så oppgitt fikk tlf fra skolen her om dagen og de vil ikke søke på pc til min sønn fordi de ikke tror han vil få det innvilga. Både kontaktlærer og hun som har spes ped timene mener bestemt at han trenger det. Og jeg mener at man må jo prøve å søke i alle fall.Jeg har nådd fram med flere ting, jeg etter noen runder med anker...så det blir for dumt for meg å bare la være å søke fordi man tror osv.....andre innstanser enn skolen?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...