Gå til innhold

Har hatt vanlig sex ved sprøyting...dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snappet opp her at "eggene " kunne løsne etc. Stemmer dette?Og hvorfor bør man bruke kondom? Man kan vel ikke bli gravid hvis man ikke har EL? Står ikke noe i mine papirer om dette, bare ved spraybruk...

Da skal man vel ikke ha orgasme heller da, hvis eggene kan løsne?

Hmmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei,

Jeg begynte på sprøyter igår og spurte da sykesøsteren om jeg kunne ha sex i denne perioden. Hun sa det var greit de første dagene, men etter hvert kom eggstokkene mine til å bli så stor at da måtte jeg ta det med ro, altså ingen ville bevegelser, jogging, aerobic osv. Men det gikk greit å ha veldig rolig sex. Og grunnen til at man burde bruke prevensjon er fordi en sædcelle kan overleve så lenge at hvis man har sex et par dager før eggløsningsprøyten så kan den også bli befruktet og da flerlinger, hvis man allerede setter inn 2 egg, kan jo det bli litt vel mange:) Men konklusjonen til sykepleieren var at det var best å holde seg unna sex hele denne perioden!

Skrevet

Heisann

Jeg startet også med sprøyter i går. Det var forresten en litt rar opplevelse å stikke en nål inn i seg selv. hi hi

Jeg har fått beskjed om at vi kan holde på som før, men full stopp i det denne eggløsningssprøyten settes. Etter hva jeg har lest av andre innlegg her, så kan eggstokkene bli litt ømme når det nærmere seg slutten, så begrenser det sikkert seg selv.. :-)

Tvi tvi - ihvertfall!!!!

Skrevet

Kos deg du Tinna.. etterhvert orker du ikke hihi.

Skrevet

Hei

Jeg har fåt samme anbefaling som CosmoGirl. Ellers har jeg trent også, frem til sprøytedag 8. Fordi ingen har sagt noe om ikke å trene til meg. Tvert i mot så får man jo beskjed om å leve som før. Og jeg var i knallform! Håper ikke jeg har gjort noe galt, da.

I forhold til sex så hadde ikke jeg mulighet til særlig vill utfoldelse- det gjorde au au så vondt i eggstokkene at det ble ganske rolig. Men når jeg visste man måtte holde seg unna i ca 14 dager, måtte jeg prøve..

I morgen er det uttak så da må dere krysse fingrene for meg, dette er min første gang. GULP!

Skrevet

Phu - godt å høre.Merkelig at man får så ulike forklaringer? Jeg hadde meg en reell joggetur i går, men poenget her er vel at det er greit så lenge man ikke får vondt da? Tenkte å "jogge" i fra meg nå - for etter innsetting vil jeg ta det med ro.....

Joda - Tullemor, man kan trygt si at jeg kjente det i eggstokkene ved sengekosen i går....Vi hoppet ikke akkurat i høyet, for å si det sånn.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har også snappet opp at noen har sagt at egga kan løsne.

Det er tull mener jeg.

Hadde de løsna så lett hadde det vel ikke vært så forbanna vondt å hente det ut???!!!!

Ved mine 4 forsøk har jeg både jogget, løftet tungt og hatt sex, og egga har sitti like godt fast alle gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...