Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegull på straks 6 mnd er syk. hadde 39,2 i går kveld 18.30, var sutrete fikk en stikkpille (125mg), i natt kl 0100 tok jeg feberen igjen og den var 39,3, fikk stikkpille.

vært mye våken i natt, urolig, lurer på om det er tenner på gang el noe.

kl 0730 sto vi opp (som regel rundt kl 0900), var varm, tok feberen, 39,5.

gråt masse. fikk stikkpille.prøvde dentinox, roet seg litt, men vet ikke om det er pga at det virker bedøvende, rar smak el om det var stikkpillen som fikk sin virkning.

de tre siste dagene har han vært utilpass.

mange symptom på at det kommer tenner.

flere bæsjebleier.

sutrete.

vil ikke ha mat (akkurat fått i stand et grøtmåltid på kveld)

fra i går vil han ikke tygge på fingerene mine noe som han bruker til vanlig, kanskje vondt i gummen??

men er litt usikker...bør jeg kontakte lege el se det ann til i morgen?

hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han hatt over 39 i feber i 3 dager tror jeg at jeg ville tatt en tur til legen.. Spesielt om han ikke har spist på noen dager heller.. så små barn kan fort bli dehydrert.. BEdre en gang for mye... Du kan jo gjerne begynne med å ringe å høre hva de sier først...

Skrevet

Jeg ville ha sett det ann til i morgen.

Skrevet

Jeg ville ringt med legen i allafall og hørt litt!

Skrevet

Kan du ikke ringe legen og høre da, da får du jo fort svar på om de mener du bør komme å få sjekket det. Eller ringe helsestasjonen.

Skrevet

jeg ville ringt legekontoret og bedt om en telefontime.

min gutt hadde diare før jul. i tillegg feber i flere dager, over 39. almenntilstanden var helt fin. man kunne vel egentlig ikke merke at han var så veldig syk. han var litt sutrete og mer klengete kanskje.

han hadde knapt noen tissebleier, pga feber og diare. var hos legen. det var bare å vente å se, men hvis han skulle bli slapp og apatisk MÅTTE vi komme med en gang. men han spiste og drakk endel også.

det var første gangen han var syk..

jeg tror jeg ville ringt, og hørt om du skal komme til legen eller ikke!!! det skader jo ikke å ta en liten tur innom!!!

Skrevet

Hvis han er slapp og har tydelig dårlig allmenntilstand ville jeg gått til legen. Men feber i seg selv er jo ikke farlig, så det kan man vente noen dager med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...