Gå til innhold

Hvor mange timer sover de i strekk?


Gjest

Anbefalte innlegg

Her sover jenten mellom 9-10 timer i strekk på natten, er veldig fornøyd.

Men vet dere om en kan forlange mer nå som de får grøt...mener at jenten våkner ca. 5 for mat, kan det tenkes at hun klarer seg til 7 når vi skal stå opp? Hun virker veldig sulten kl.5, suger seg fast i kinnet mitt når jeg tar henne opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha, ha! Sigurd prøvde å suge seg fast i armen min i dag morges ;o)

 

Du kan sikkert begynne å presse matinga sakte men sikkert, sånn at hun ikke trenger å spise på natta. Ta et kvarter eller en halvtime om gangen. Hs sa at når man gjør det, så vil de automatisk begynne å spise litt mer på dagen, sånn at de tilpasser seg det gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin har alltid sovet mellom 12 og 14t på natta uten mat. Men de siste to ukene ca har det "bare" vært 9-10t. Vet ikke helt hvorfor, men han har begynt å skite så mange ganger pr dag og ca kl 5-6 på morgenen våkner han med skit i bleia. Da orker jeg ikke legge han igjen (og meg selv) bare for en time så er det mat. Så da går jeg å gir han mme og legger han ca 1/2t etterpå. Da kan vi sove litt lenger. Lurer på om det er tenner på gang. Vil gjerne sover lenger enn til kl 6.

Ikke misforstå heller. Jeg klager ikke, men det har jo vært så mye bedre hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å svare på hvor mange timer i strekk! Sigurd sover fra 18.30 - ca 02.30 og da får han pupp. Så sover han stort sett til seks eller halv sju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig dere er! Sofie har sovet 1-2 timer i strekk fra hun ble født, de siste tre ukene har hun sovet 4-5 timer i strekk, får mat to ganger om natta. Hun legger seg 20, står opp 8.30. Får mat første gang i 23-24 tiden, neste i 4 tiden, og siste i 7 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrunn sover fra 19 til 5-6. Da er hun våken og kosesyk. Orker ikke stå opp, så vi tar henne med inn til oss. Der sovner hun igjen til 8-8.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emil sov fra 19 til 0615 ganske nøyaktig i flere mnd helt til han ble syk med feber i julen. Etter jul ble jeg syk med omgangssyke og så har han hatt feber igjen, så nattsovingen er helt ute nå. Nå vil han ha 2 måltider pr natt. Til tross for at han nå får grøt 3 ganger om dagen. I natt fikk han ikke noe når han ville ha i 0230 tiden, men kl 0430 ga jeg etter :) får prøve først å få vekk det første måltidet, og så skyve det andre måltidet helt til morgenen. Det var det jeg gjorde da han var mindre men det var noe enklere da :) er en liten gutt med stor vilje nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Niklas sover ca 12 - 13 timer uten mat, virker ikke sånn skrubbsulten når han våkner om morgenen heller, ikke alltid han drikker opp flasken med 150 ml. Han kan innimellom våkne alt fra 01 til 5, men da får han bare smokken.( Han viser ikke noe tegn til sult da, bare småsutrer) Ikke aktuelt med noe mat før 7 :) Han spiser bra på dagtid så han har ikke noe behov for noe nattmåltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 - 13 timer uten mat??

åh, nå ble øyelokka mine tunge...

Jenta mi sover 3 timer om gangen. En gang sov hun 6 timer i strekk, DA var jeg utsoven da !

hehe... send oss noe sovestøv, jeg trenger søøøøvn !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner å sove lenger enn 3 timer i strekk! :-) Av og til slår hun på stortromma å forsover seg, og da kan vi sove i 5-6 timer i strekk! DET er deilig det :-) Men nå har jeg mer og mer vent meg til lite søvn... jeg er vel en av de som har klaget veldig over lite søvn, men da sov jeg kanskje 1-2 timer i løpet av hele natten, så synes det er litt berettiget da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "sove hele natten" i denne alderen er definert med 5 (!) timer. Noen har imidlertid moderert det til 6 timer. Dette er forutsatt at babyen får fast føde. Jeg synes egentlig ikke det er så rart at hun er sulten klokka fem når hun har sovet så lenge. Her sover Ingrid fra 21-6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...