Gå til innhold

fikk nesten litt dårlig samvittighet her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

småen har vært hjemme 2 dager,vært litt forkjølet.

idag er han i barnehagen...

men fremdeles hoster han... fikk litt dårlig samvittighet - uff- burde han heller vært hjemme idag og??? - tenkerjeg...

men han har vært iform begge disse dagene.lekt på gulvet og fått ny hobby: opp og stå ved tv-en.. harikke gjort det før :-D

men litt hoste og snue er det....

jaja, de ringer om det er noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!Han burde så absolut vært hjemme!

Ikke bare er han fortsatt syk, men han smitter de andre barna.

Det er så dårlig å sende syke barn for å smitte andres, det er derfor det er så mye sykdom i barnehager i dag!!!

Skrevet

Enig med deg over, det er utrolig dårlig å sende syke barn til barnehagen.Det er alltid noen som gjør det=(

Skrevet

hvis ingen fikk hoste eller ha litt snue, kunne barnehagen bare stengt...

Ser mye snue unger i barnehagene til mine unger jeg...

Skrevet

HOLD BARNA HJEMME TIL DEM ER FRISKE FOR GUDS SKYLD

Skrevet

Herlighet, viss eg ikkje kunne ha jenta mi i barnehagen viss ho hosta litt, kunne eg berre sagt opp jobben og vore heime!!! Ærlig talt, det er jo forskjell på ungane og, nokre ungar er sjuke omtrent heile tida fyrste åra! Har ei lita jente sjølv som har vore sjuk nesten i eitt sidan i haust. Kanskje ei veke frisk, og så påan i gjen... Har vore mykje heime med ho, og heldigvis har gubben skiftarbeid, så han har hatt ein del fri, ellers hadde me hatt eit kjempeproblem. For dei 10 dagane går fort unna når ein har ei som er så ofte sjuk. Og me har vore ein del til lege, prøvd "alt". Fekk for nokre veker sidan påvist astma, og det er nok ein av grunnane til at ho hostar så mykje. No har gubben vore i bilulykke, så han klarar ikkje ta seg av ungen aleine, pga skadane. Ikkje har me familie i nærleiken som kan vere barnevakt. Så kva skal eg liksom da gjere viss ungen hostar og er snørrete, ta meg fri, fordi andre er redd for å bli smitta??? Sjølvsagt sender eg ikkje ungen i barnehagen med feber, men ærlig talt, sjå an situasjonen til folk litt, det er ikkje alltid så enkelt!

Skrevet

Ungene og jeg også er snørrete og hoster flere mnd i strekk på vinteren. Skulle vi ha vært hjemme hele vinteren da? Hvem skal betale utgiftene våre? De andre foreldrene i barnehagen som ikke vil ha ungene der eller de på jobben min om de ikke vil jeg skal komme på jobb? Greit å vite hvem jeg skal sende regningen til :o)

Skrevet

Så du mener at det er mitt problem da at dine barn er mye syke? Det blir jo det siden det er mine barn som blir syke fordi du sender syke barn i barnehagen. Er barnet sykt skal det være hjemme! Hvis folk holdt syke barn hjemme oftere kan det jo hende at også ditt barn hadde vært mindre sykt!!! Men, det er kanskje vanskelig å skjønne, eller......????

Skrevet

hei!

hvis jeg skulle ha holdt mitt lille sjarmtroll på snart 2 år hjemme pga hoste og snørr, da skulle han faktisk ikke ha vært der i hele høst/vinter. han har vært kronisk forkjøla siden han begynte i barnehagen, og det er vel stort sett sånn det er med nye barnehagebarn!

slapp av, de ringer om han trenger deg! :-)

gutten vår er i barnehagen i dag, snørr og hoste han også!

Skrevet

Så lenge han ikke har feber er det vel ikke noe problem? Jenta vår har vært snørrete og hostet mer eller mindre i ett siden august i fjor kanskje 3 uker til sammen uten snørr... Har hatt et par runder med feber, men ellers vært feberfri. Med unntak av snørr og litt hoste har hun vært frisk som en fisk! Nå går ikke hun i barnehage, men om hun hadde gjort det så hadde vi nok ikke holdt henne hjemme i et halvt år pga dette... Dagmamma har ingen problemer med at hun er der i allefall, så lenge hun ikke har feber eller virker slapp. Vi kan jo ikke bli helt hysteriske heller! Immunforsvaret skal trenes opp.

Skrevet

om alle skulle holdt de småforkjøla og småsnufsete barna sine hjemme til en hver tid, da hadde det ikke vært stort poeng med barnehager til slutt.

jeg ser ikke på gutten vår som SYK selv om han er snørrete og hoster litt, det er noe som automatisk følger med på vinteren. dessuten er det bare bra at de er litt småforkjøla innimellom, det blir de bare sterkere av!

slapp av!!!

Skrevet

ser det er delte meninger her ja!

og jeg må jo bare si at barnet mitt er ikke SYK.

han har litt snue - ikke sånn at man må tørke hele dagen, og hosten er han ikke helt blitt kvitt..

har jo hatt han hjemme to dager, og da har han vært en aktiv krabat på gulvet hele tiden!

nå skal jeg ned å hente

HI

Skrevet

Herregud, mange paranoide mennesker på disse sidene - pass dere så ikke snørretrollet kommer og tar dere også!!

Kjære hovedinnlegger, du kan trygt ha barnet ditt i bhg selv om han snørrer og hoster litt. Så lenge almenntilstanden er fin og han ikke har feber, ja da er det fritt frem!

Og hvis ikke det kan være slik, hva skal vi med bhg da, om jeg tør spørre?? I min datters bhg hadde det hvertfall vært rimelig tomt, for det er alltid snørrunger der. Inkludert min egen datter som har snørret siden bhg start i august. Nå har hun derimot vært hjemme en uke pga feber og influensa. Selvfølgelig må en bruke skjønn, og vurdere hver dag om formen tilsier bhg eller ikke. Er barnet grinete og utilpass, ja da bør h*n få være hjemme, og er det feber ja da er det hjemme åkke som. Men snørr og litt hoste, og en leken krabat - ha en fin dag i barnehagen!! :)

Skrevet

Trudde barnehagane pleide å ha rettningslinjer for når eit barn kunne vera i barnehagen eller ikkje? Slike som byggjer på retningslinjer frå folkehelsa. Bruker berre open barnehage sjølv,men der har dei iallefall eit oppslag på vanlege sjukdommar/plagar og når ein kan gå i barnehagen - syns det er kjempegreit å forholda seg til.

Høyrtes absolutt ut som om småen var barnehage klar for meg. Får sikkert pepper for å seia det; men om ein er så redd for at barna sine skal bli sjuke at ein ikkje vil la dei vera i lag med forkjølte barn så får dei heller la vera å ha barna sine i barnehage.

http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/infeksjoner/article54079-17167.html

Skrevet

Det er nettopp det jeg mener, foreldrene til barn som er syke SKAL holde de hjemme til de er friske.

Hvis ikke blir det en evig runddans med sykdom.

Utrolig provoserende med de foreldrene som gir blanke og sender barna i barnehagen til de barnehageansatte omtrent må¨tvinge de til og holde barna hjemme!

EN SKAM.

Dårlig mot deres egne barn som aldri blir friske selv også!

Skrevet

En liten digresjon. Hvis barnet ditt har fått påvist Astma går dette under kroniske sykdommer. Da har du og mannen din krav på dobbelt så mange dager. Altså 40 dager tilsammen. Bare til info.

Ellers til diskusjonen.

Bruk sunn fornuft! Er dere som er så livredde for en liten forkjølelse aldri borte hos noen som er forkjølet på fritiden heller da?? Er det egentlig så farlig med litt snørr?

De fleste foreldre sender vel ikke ungene sine i barnehagen hvis de er syke! Foreldre vet stort sett selv hva som er best for barna sine.

Skrevet

Wake up and smell the coffee...

Artig nick når du uttaler deg slik...

Har du flere sykedager enn oss andre, du kanskje? Eller vidunderbarn som aldri er syke?

Ta en real sniff av den kaffen din, du!

Skrevet

Dagens beste innlegg!

Go girl!

Skrevet

Jeg sender sønnen min til dagmammaen selv om han hoster og snørrer... Han er i godt humør ellers! Jeg kan da ikke holde ham hjemme pga hoste!!! Da må vi vær hjemme hele vinteren... Bakteriene smitter selv om man ikke har symptomer, og hos dagmammaen tror jeg forkjølelsen går litt på rundgang... Sørger for å gi ham kortere dager, da...

Jeg vet, jeg er en skikkelig dårlig mor!

Skrevet

Du er iallefall frekk om ikke annet!

Og smitte andres barn er ikke akseptabelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Skrevet

og du lever i en drømmeverden, med kanskje en arbeidssituasjon med fleksitid? Ikke alle har det vet du. Noen må forholde seg til maks 20 dager fravær pga syke barn... Har man da to, blir det jo litt sykdom?

Trist å lese at noen mennseker er så navlebeskuende at de ikke ser lengre en sin egen nesetipp... Ikke bare bra å bli sydd puter under armene på... alle barn trenger å trene opp imunforsvaret sitt, og det skjer i barnahagen bl andre halvsyke barn!

Ta et hint, du er temmelig alene om ditt syn???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...