Kjerringhelvetet <3 Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Snuppa vår har aldri fått tilbud om hørselstest, hverken på barsel eller på helsestasjonen. Hun er 5,5 mnd nå. Jeg VET jo at hun hører, men er det ike litt rart at hun ikke er blitt testet?
:) Blåveis:) Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Vesla vår ble testet på barsel, men de "kom ikke igjennom" pga mye fostervann i ørene. Har ikke testet etterpå. Vet de har hørselstest på helsestasjonen ved enten 12 eller 18 mnd kontrollen
Hoppetussa Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg trodde man stolte mer på foreldrene og at man testet kun ved mistanke jeg?
DiddiDaddi Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Noen sykehus tar nå hørselstest på alle på barsel, men dette er et forsøksprosjekt, så ikke alle sykehus er med. Finner de ut at det har noe for seg skal nok alle starte med det, men ellers er det vel bare på mistanke de sjekker opp.
akt80 & Sara Emilie Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 tror vi skal ta den på 6 mnd kontroll
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Her gjorde helsesøster det på 9 mnd kontrollen. I tillegg spurte hun oss om vi hadde inntrykk av at han hørte på alle kontrollene.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 her hvor jeg bor mener jeg at det er hørselstest på 8mnd kontroll...
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Sanne tok det på barsel på Riksen. De fikk ikke respons på det ene øret så hun ble sendt ned på ØNH avd. Heldigvis var alt i orden,men jeg var litt bekymret fordi det tok et døgn fra de ikke fikk respons til hun fikk sjekket det ut ordentlig. Er et prøveprosjekt som jeg tror ender med at tilbudet gis på alle barselavd etterhvert.
komplett familie Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 På Sykehuset i Stavanger tar de testen på alle nyfødte.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Vi ble testet, men det er visst obligatorisk på alle premature før de blir utskrevet. Hvertfal her :-)
mai mammaen til to Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 vår ble testet på 6 mnd kontrollen hos legen.. hadde en sånn pipe ting..
2prinsesserogbim Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 skal ta den om tre uker kanskje.. ho e snart 7 mnd
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 På St.Olavs tar de testen på alle nyfødte under oppholdet på barsel. Snuppa vår var innlagt på nyfødt intensiven, så hun ble ikke testet, men innkalt til sjekk på ØNH 14 dager gammel. Hun hører dårlig på et øre, så vi skal tilbake neste uke på ny sjekk...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 NEI DODGE!!!! Bli fornøyd nå. Du skal ha i pose og sekk du.
AnonymeAnine Skrevet 1. februar 2007 #16 Skrevet 1. februar 2007 Hvordan sjekker de hørselen på så små barn? Sønnen min har ikke tatt hørseltest, men legen spurte hva slags lyder han lager da vi var på 6-mnd-sjekken.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 1. februar 2007 #17 Skrevet 1. februar 2007 Her i Harstad gjorde de det! Er en sån ting de putter i øret som piper :-) Men var ingen tvil om at han hørte godt, vokna opp og skreik da vaskekjærringa møsta moppestaven i gulvet ute i korridoren :-D Anonym over her: spar deg!
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. februar 2007 Anonym: Selvsagt skal jeg ha i pose og sekk. Gjerne i koffert, bag, eske, kasse, kurv og til og med kremmerhus. Har du flere forslag i samme slengen? Merkelig ting å hisse seg opp over, forresten. Klør meg stadig i hodet over dette fenomenet her inne.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #19 Skrevet 1. februar 2007 Hun er jo ikke blitt testet noen gang. Hvordan kan du få det til å bli pose og sekk, anonym? Er du helt dum, eller?
Ellen+to små Skrevet 1. februar 2007 #20 Skrevet 1. februar 2007 Merkelig. Jentene ble testa på barsel, og vi var jo der ca 14 dager etter dere. Og da sa de at det var et tilbud til alle. Og ja! Jeg er helt enig, når det kommer til ungene, vil jeg også ha i alle tenkelige bære-/oppbevaringsremedier! Pose, sekk, brevholder, tank, you name it!
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #21 Skrevet 1. februar 2007 Hahaha! Jeg glemte brevholder og tank. Glimrende bidrag!
simbamamma Skrevet 1. februar 2007 #22 Skrevet 1. februar 2007 Sønnen min lå i lyskasse, så han ble testet før vi dro hjem. Ren rutine å teste lyskasse-barna, sa de på Elverum. Var litt i tåka, så jeg fikk ikke med meg hvorfor, men alt var i hvert fall i orden.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #23 Skrevet 1. februar 2007 Sønnen min lå også i lyskasse, men om de testet ham må de gjort det uten vår viten. Drittsykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå