Gå til innhold

Hurra for keisersnitt!

Anbefalte innlegg

Naa starter vi en ny traad jenter, med BARE positive KS opplevelser! DET er det mange som har lyst til a hoere om her inne tror jeg :-)

Jeg hadde hastesnitt for 4 aar siden og fikk litt sjokk etter 18 timer med rier sa fortalte legen meg plutselig at na matte han ut med en eneste gang! Tenk saa flott at de kunne gjore det i stedet for at noe skjedde med gutten min. Jeg ble trillet inn paa operasjonssalen og fikk kjempefin anestesilege som snakket til meg hele tiden. Jeg var kjemperedd for a kjenne noe sa hun klop meg ordentlig hardt i armen saa jeg ble sint, saa sa hun at hun hadde akkurat gjort verre klyp paa magen min men det hadde jeg jo ikke kjent engang ;-) Mannen min kom in i fullt sykepleier utstyr og vi lo godt. Naa blir vi endelig foreldre tenkte vi! Helt uvirkelig. For jeg visste ordet av det horte jeg barnegraat - jeg laa enda og ventet pa a bli skjaert i trodde jeg, sa jeg spurte anestesilegen: er det virkelig mitt barn?? Ja, gutten var ute allerede - i siste liten med navlestrengen rundt halsen og kjempemerker i panna etter ha stanget hodet i smalt bekken. Vi lo og graat om hverandre og var sa glade og i sjokk paa en gang. Jeg fikk hilse pa babyen min som ble stille med en gang han fikk komme til mamma. Saa ble jeg lappet sammen paa en-to-tre og foer jeg visste ordet av det var jeg tilbake i rommet og kunne kose meg med den lille. Dro hjem 3 dager senere - kunne fint gaa (forsiktig) av meg selv, var bare vondt a reise seg fra liggende til sittende stilling. En uke etter snittet tok de ut stiftene. Kjente INGENTING. 10 dager etter fodsel matte mannen min be meg om a ta det med ro - bar pa skittentoy og drev med alskenslags aktiviteter ;-) Arret er ei tynn stripe du kan savidt se og har ingen smerter i det under andre graviditet. Skal naa ha planlagt keisersnitt med neste i april og det skal bli enda en kjempefin opplevelse.

Hurra for keisersnitt sier jeg bare!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8036131-hurra-for-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil hive meg på dette!!!

Har hatt to hasteks, første gang var ikke så morsom fordi jeg var så redd og det hastet veldigveldigveldig, men ut kom en frisk og fin unge som var kjempevakker og skjønn og gul til tusen (men det hadde ingenting med ks å gjøre). Hadde et hasteks til 3 år senere, men ikke så hastig som det forrige. For en ro og fred, for en kontroll...

Skal ha planlagt ks om noen uker, og gleder meg til en rolig og trygg fødselsopplevelse...

Hurra for KS!!!!

Jeg hiver meg på og roper HURRA FOR KEISERSNITT jeg å. Skal ha mitt 3 ks om 21 dager og det hadde jeg ikke turt hvis jeg ikke hadde bare positive opplevelser etter sistmann som var planlagt ks. Førstemann ble tatt med hasteks etter 3 misslykkede tangforsøk og var i narkose, synes ikke det var så fin en opplevelse men jeg ville ikka hatt den skjønneste jenta i verden hvis det ikke var blitt ks i full fart:)

Hadde et hastekeisersnitt for snart 5 år siden. Nå kommer nr til verden i slutten av juni med planlagt. Det hele ble en vakker opplevelse, og jeg gleder meg! Keisersnitt kan være et fint alternativ, man kan være med å bestemme litt selv også der!

Annonse

Må bare skrive under på dette jeg også :-)

Jada, jeg vet at man helst skal føde vaginalt for ungens skyld.. men noen ganger går bare ikke det!

Jeg har hatt et hastesnitt og et planlagt og GLEDER meg til jeg blir gravid igjen og får oppleve denne store opplevelsen en gang til :-)

Helt fantastisk stemning og utrolig vakkert. (klikk på nicket mitt så får dere se når min sønn blir løftet ut :-)

• 2 uker senere...

Jeg fikk hastesnitt for snart 3 år siden. Lå på fødestua med rier uten stopp, spydde så en gris, da overlegen satte på alarmen på sykehuset og fortalte meg at ungen måtte ut nå. De trillet meg til operasjonssalen, og ga meg narkose. Sykepleierne var utrolige, og var kjempeflinke til å roe meg ned. Hadde skikkelige skjelvinger. Da jeg våknet fra narkosen ble ei lita nydelig jente lagt i armene mine.

Leste nettopp gjennom mitt eget innlegg, og det blir kanskje ikke sett på som en fin opplevelse. Men jeg er evig takknemlig for den lille jenta mi, for hadde det ikke vært for ks, hadde hun ikke vært her idag. Skal ha planlagt ks denne gangen, og både gleder og gruer meg. Men en ting er sikkert, jeg vet jeg har tatt rett valg!

Så jeg vil også si, HURRA FOR KS!!!

Enig med dere!! Jeg ogsaa syntes det gitt fint med ks - kan ikke innbilde meg at valig foedsel er noe bedre. min foedsel ble satt ignag etter vannet kikk utne rier - etter 12 timer saa gikk temperaturen min opp, den lille's hjertelyd var ustabil (til tider stoppet den nesten og legen trodde babyne hadde haanded rundt navlestrengen og drev og trykte. Her vil de ikke la oss gaa mer enn 12 timer uten fostervann paa grunnn av faren for infeksjon - og jeg var bare 1 centimeter enda etter 12 timer - snakk om femgang!!! hihi. Sa jeg ble rullet inn til ks - var ikke for hastverk akkurat - saa vet ikke om det var haste eller ikke. Var vaaken og kjente at de drev or rev og slet i magen - pussig foelelse - men ikke vondt i det hele tatt. Den lille ble tatt ut og det var som en evighet foer han skrek - pappan satt med taarer i oyenene og naar de la den lille ved kinnet mitt saa saa jeg det nydeligste jeg noen gang har sett. Saa dro pappan med lillegutt og jeg passet paa at de puttet alt tilbake i magen min. Etter en time eller to var jeg paa rommet og fikk holde og amme den lille gutten min. Ikke noen fael opplevelse med ks her - og det gikk greit og komme seg etterpaa - dro hjem noen dager etterpaa med bare tape paa saaret etter stiftene var tatt ut og tok av tapen selv etter en ukes tid. Naa skal jeg ha planlagt ks - og gruer meg ikke i det hele tatt. Etter hva jeg har hoert om valig foedsel saa er ikke det noe jeg kan tenke meg .... valget er enkelt.

Hurra for keisersnitt!

Helt enig .Jeg hr født to barn før på vanlig måte men fikk ks med tredjemann.Ks var en fantastisk fin opplevelse.Det var en ro og forventning over forløsningen som var noe helt annet enn de vanlige fødslene jeg hadde.Kjente ingen smerte kun glede og forventning.

Jeg leste i et blad som het "mamma" eller "gravid" eller noe sånt når jeg var på helsekontroll i går.Det var et intervju med en kvinne som hadde født 6 barn og ett av dem var forløst med ks.Nå ventet hun nr. 7 og vet dere hva hun sa? Jo , hun ØNSKET keisersnitt fordi det var den BESTE fødselen hun hadde hatt av de 6.Hallo? Denne kvinnen må vel sies å ha nok

erfaring til å kunne uttale seg.........?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...