Gå til innhold

Til dere som har snart 2 åringer:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har de vokst det siste året?

Jeg mener, hva slaks klesstørrelse bruker de nå, kontra ved 1 år?

Hvor mange cm har de strekt seg fra 1 til 2 år?

Noen sier at barn som regel kan bruke enkelte av klærne som de hadde ved 1 år også ved 2??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min er 20 mnd. han bruker nesten bare str 92, men noen bukser i 86. prøvde en shorts på han her om dagen fra i fjord sommer og den passet fortsatt, det er jo lengden på beina som vokser så buksene blir for korte. ellers er det nok ingenting han kan bruke fra han var ett år.

Skrevet

Snuppa blir 2 i april, og har ikke vokst noe særlig dette året... 1 år gammel var hun 8660g og 74 cm, 20 mnd var hun 82 cm og 10350g...

Ok, litt har hun jo vokst ser jeg, men hun bruker de samme klærne nå som ved 1 år.. De var jo seff store den gang, og litt små nå.. Hun brukte 74-80 da og 80-86 nå... Hun har brukt samme kjole til jul begge årene hun har feiret..

Men dette er jo veldig individuelt, da... Noen har jo strekt seg enormt mye og har ikke sjanse til å bruke de samme klærne som i fjor... :)

Skrevet

Jenta vår blir 2 år i mars og var nå i januar 82 cm og 10,2 kg. Bodyer bruker hun str 86, men bukser og gensre i str 92. Syns bodyene er store i str i forhold til bukser og gensre.

Da hun var 1 år var hun 72 cm og 8640 gr. Litt har hun vokst, men klærne hun brukte ved 1 års alder er lagt bort.

Skrevet

Brukte str. 74 i body og 80 i bukse da han var 1 år. Han var da 75 cm.

Nå er han snart 2 og er ca 86 cm og bruker str. 86 i body og 92 i bukse. Bruker ingen av klærne han hadde i fjor.

Jeg regner med at til sommer'n kan han gjenbruke shorts og noen t-skjorter fra i fjor + langbukser som nå kan brukes som kortbukser.

Skrevet

Jenta mi er 18 mnd nå og bruker stort sett samme klær som for ett år siden. Hun bruker for det meste str 80, noe 86- og enkelte plagg helt ned i 68.

Skrevet

snuppa her er 20 mnd. husker ikke lengeden på henne nå,men hun bruker str.92 i klær (noen få plass i 86).

Skrevet

Jenta mi er snart 19 mnd. og vi skal snart til syden så alle klærne fra i sommer ble prøvd. En kjole kan hun fortsatt bruke. Den var fotsid i sommer, nå er den knekort. Ellers er absolutt alt for lite, inkludert sko. Brukte 74-80 i sommer, og nå bruker hun 92 i gensere og 86 i bukser, og har gått opp 2 str. i sko. Og jeg har egentlig ikke lagt merke til at hun har vokst veldig mye...

Skrevet

Sønnen vår er 2 år om en uke og han bruker str. 86 og 92. Nesten alle 92-genserne må brettes opp på ermene, og buksene er også litt lange. Str 80 passer ikke lenger. Sønnen vår er helt gjennomsnittlig i høyden, men litt tynn (mellom midterste percntil og den nedenfor). Jeg regner med at str. 92 varer til han er 3,5 år. Han har noen klær som han brukte da han var 1 år ennå (men da var de litt store, og nå begynner de å være litt små)

Skrevet

Hei, får en to åring i huset om ca to uker... Da vi var på ett års kontrollen var han 80 cm lang, og vi brukte klær i str 72-86.. Noen av de klærne i 86 ha vi akkurat gjemt vekk... Nå bruker han 92 og 98, kommer helt ann på hvor klærne er kjøpt osv.. Faktisk en bukse han har er i str 86, men dem holder ikke så mye lenger... Skal på to års kontroll 1 mars så skal bli spennende å se om hvor mye han har strekt seg.. Vi har prøvd å måle selv, og det blir sånn 86-88 cm...

Skrevet

21 mnd jente her. Bruker stort sett 86 og noe 92. Reimadress i 86.

Husker nesten ikke hva hun brukte som 1 åring, men sjekket kjolen hun hadde på 1-årsdagen, og den er str. .86, he he. Kjøpte den litt stor, da. 86 er en str. som vi har hatt mye glede av det siste året, iallefall. Jenta mi er helt middels i str. for alderen.

Skrevet

Gogutten blir to nå snart, bruker stort sett 86, men har noen plagg i 80 og noen bodyer i 92. Og en del av buksene og genserne han har nå har han hatt siden han var 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...