Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Det er ikke babysvømming i min komune. Så min pike på snart 14 mnd, hun har aldrig badet andre steder enn i badekaret. Lurer på og ta henne med på vanlig bading en dag. Men hva må jeg ha da, badebleier er sikkert lurt. Badedrakt? Bør hun ha redningsvest/badering/armringer eller noe? Husk vi har aldrig vert i basseng. Noen gode tips?
alvis Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Du kan ta henne på bading men det bør være en basseng som er oppvermet til ca 32-35 grader. Du trenger kun en badebleie eller spesiell badebukse. Du trenger ikke ta med redningsvest eller noe fordi det er ting som hun kanskje ikke er vant til å da vil hun ikke like det. Ta med en leke hun liker og som går ann å bruke i vann. Da du går ned i bassengen så holder du henne godt og tryggt på fanget. Ikke la henne gå alene før hun ønsker det selv. Ta det rolig og ikke press henne. Du bør ikke være i vannet mer enn 45 min pga at hun blir kald. Etter svømmingen er hun nok sulten så ta med mat hun kan spise med engang hun fått på seg klærne:) Lykke til! Det blir gøy!
Monstermamma Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Vi var i badeland for første gang for ett par uker siden, hun er 18 mnd. Bortsett fra ett par korte dupp i sjøen og plaskebassenget i sommer har hun nesten aldri badet før! Vi har ikke badekar og baljen satte vi bort tidlig, etter det har hun bare dusjet. Hun storkoste seg i bassenget! Vi fikk med badebleie på billetten og hadde slett ikke trengt badedrakt, men siden vi hadde med brukte hun den likevel (så flere barn der som bare hadde bleien). Vi hadde også med armringer (oppblåsbare), hun merket seg ikke med dem og da synes jeg det er greit at hun blir vant til å bruke dem. Ellers så må hun dusje i garderoben, så hvis hun ikke er vant til det vil jeg råde deg til å prøve noen ganger hjemme før dere drar. Hvis dere har badeland i nærheten vil jeg anbefale å dra dit, de er ofte tilrettelagt for små barn (stellebord, hånddusj etc) i motsetning til vanlige kommunale svømmehaller. Her jeg bor er vannet i den kommunale svhallen ISKALDT, så dit skal vi ikke med lillefrøkena med det første nei. Lykke til! Dere får det sikkert kjempekoselig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå