Gå til innhold

Billige EL-tester og dårlig avlesning

Anbefalte innlegg

Hei jentedamer!

Kan noen hjelpe meg?

For første gang har jeg denne mnd tatt EL-tester. Jeg har testet daglig etter siste pergo-pille og bare fått negativt resultat. På søndag fikk jeg svakt positivt etter et par sekunder men testen ble kastet straks etterpå. Nå har jeg oppdaget at man skal vente ca. fem minutter før resultatet avleses!

Kan jeg ha fått utslag på testen på søndag? På mandag, tirsdag og i dag ventet jeg litt før testresultatet ble lest av og da var det ikke antydning til strek før etter litt tid. Altså negativt.

(forventet EL på tirsdag)

Fortsetter under...

Ja- tror at testen på søndag kan ha vært positiv!!

Jeg har opplevd at at det som i starten ser ut som en svak strek, etter 5 min er en sterk strek... Det kan jo også passe med at din EL var ventet tirsdag, da testen slår ut 1-2 døgn før EL.

Så om dere har kost dere etter søndagstesten, kan jo dette bli bra... :-))

Lykke til!

Ved forrige el brukte jeg både litt av de billige testene fra nettet samt den digitale til Clear Blue.

Jeg erfarte dessverre at de viste veldig foreskjellige resultater og føler at de billige ikke virker pålitelige.

En billigtest viste nesten like sterke streker, men ikke helt, så jeg var i tvil om den var positiv.

Ca 4 timer senere testet jeg derfor igjen med Clear Blue Digital med positivt resultat. Med samme urin testet jeg igjen en ny billig test og den var negativ, faktisk var strekene veldig ulik nyanse. Merkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...