Septemberstjerna og Martine Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har lest at man minsker produksjonen når man slutter å amme om natta... Jeg ammet om natta de to første månedene, men merket ikke noe forskjell da vesla begynte å sove hele natta. Nå er hun 4 mnd, får siste pupp sju / halv åtte om kvelden, og neste pupp igjen i seks / sju tida morgenen etter. Jeg har ikke hatt problemer med for lite melk. Men hva er mest "normalt"? Nattamming eller ikke?
moo Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Jenta mi på 8,5 mnd ammes en del ganger om natten. Det er spesielt nyttig nå, fordi om dagen blir hun lett distrahert!
Anonymium Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg ammer toåringen min om natta av og til. Det samme gjorde jeg med søsteren hennes som ble ammet til hun var nesten tre år. Det har vært praktisk og greit for oss. Men kjenner jeg begynner å bli mett på all amming nå.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Jeg ammer, men nå er vesla bare 7 uker da .-)
gakkeliten Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Simon på 7 måneder blir fremdeles ammet om natten - opp til flere ganger også..
Lumsk Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Jeg ammer også om natta. F.eks: På en ni-timers natt spiser han vanligvis to ganger selv om det har hendt at han har sover gjennom også. Han er fire måneder nå.
Stellaria Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Gutten min er 2 måneder, og jeg ammer minimum 2 ganger per natt, som regel 3-4...
Blomman Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Som regel tilpasser brystene seg om barnet sover over. For de som sliter litt med nok melk kan det av og til gå ut over produksjonen. Minste Blommangutt er nesten 13 mnd og får fortsatt nattpupp
ukjent Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 Gutten min er 7mnd og ammer om natta ca 1-2 ganger. I det siste har han begynt å klare seg med pupp rundt kl 23,det holder til morgenen.
Aga:-) Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Tja, det er vel ikke så lett å si hva som er normalt eller ei. Jeg er en svoren langtidsammer, og har nattammet begge gutta mine til de var et godt stykke over året. Det har nok bidratt til å holde en stor melkeproduksjon ved like, for da jeg sluttet sank den dramatisk.. Nå ammer jeg også masse om natta, og jenta mi nærmer seg 6 mnd med stormskritt. Unner deg veldig at jenta di sover gjennom natta og at du har like mye melk, supert for begge:-)
Mamma katt Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Jeg ammer jenten på snart seks mnd. 2-3 ganger pr. natt. I det siste har det også vært oftere innimellom,så nå gleder jeg meg til å se om det blir litt mer soving når fast føde introduseres! Men litt nattamming synes jeg bare er kos:-) Hun er så rolig da, i motsetning til om dagen!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Min 1 åring får fortsatt pupp 2 ganger iløpet av natta (som varer i 13 timer.)
Vestlandske meierier A/S Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 Her er det kun på natta igjen, han er 7 mnd. Er en liten puppenekter så kun da han vil ha...
Videlivi Skrevet 4. februar 2007 #15 Skrevet 4. februar 2007 Vesla er 3 mnd, og det hender hun vil ha mat rundt 2 om natta, men som regel ikke før nærmere 5. Vi sover uansett videre til 08:30 og står opp da =) Det har hendt at hun hopper over nattmåltidene, og jeg kan ikke se å ha fått mindre melk av det. Hun tar det vel igjen på dagen, har jeg trodd =)
Septemberstjerna og Martine Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. februar 2007 Da er vi nok veldig heldige vi som kan sove sammenhengende lenge om natta, uten at det går utover den lille eller melkeproduksjon! Tror kanskje jeg hadde vært veldig trøtt på dagtid om jeg skulle ammet tre-fire ganger om natta... *Sette pris på det så lenge jeg kan*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå