Gå til innhold

Hva syntes dere om Kåre??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kåre med håret på låret....

Brukte vi å si om vaktmesteren på skolen vår.. Han het Kåre.. Hehe!

Syns mer det passer på bestefaren enn på ungen for å si det sånn, ville aldri kalt min for det.

Synes ikke det er så værst, men likte godt det alternativet noen kom med her med Lars Kåre.

Synes det er kjempebra å beholde de "vanlige" navnene, og ikke finne på nye til enhver tid. Alle er så opptatt av å finne navn som ingen har hatt før, synes jeg.

Tror ikke det er så mange som blir ertet for navnet sitt lenger (hvis ikke det er helt tullete da!) nå som det er så mange nasjonaliteter og snåle navn.

Blir han en liten sjarmerende kjekkas så vil han bære navnet Kåre med stil, bare tenk på tv-programlederen Kåre Magnus Bergh :-) Men må jo innrømme at det ikke er mitt favorittnavn nei - for hardt. Måtte jeg ta navnet ville jeg i alle fall ha skrevet det som Kaare, for å mykne det litt....Og valgt et lengre navn foran eller etterpå.

• 1 måned senere...

Annonse

Løven 1978:

Det er nå nokre generasjonar sidan det var vanlig å bruke Kåre på vestlandet. Eg kjenner fleire som har det i eit dobbelt navn, men dei er alle over 30, eg har ikkje høyrt om ein unge enda. Men nå kjenner eg jo ikkje alle på vestlandet. Kan hende det er meir vanleg andre plassar enn der eg har tilhørighet. :)

HI:

Kåre er ikkje min favoritt, det er litt hardt syns eg, men mandig då. Det viktigste er at du liker det og er komfortabel med navnet. For min del trur eg ikkje det er så viktig om ein assosierer gamle menn med navnet fra før, ungen vil jo bli din og din omkrets assosiasjon med navnet uansett.

Eg er vestlending, men bur i eit område med mange østlendinger, og der har ein tendens til å le av Kåre brukt i dobbelnavn, som Frank Kåre og Lars Kåre, to kamerater av meg.

• 2 uker senere...

Min bestefar heter Kåre, så en Kåre ser jeg for meg som en mann som kan masse, har mørkt hår og er praktisk anlagt. Det er ikke favorittnavnet mitt, men det er absolutt ikke noe galt i å kalle gutten Kåre. Men han må passe til navnet da så klart. Kåre er ingen pingle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...