komplett familie Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Vi har nå prøvd ut homeopatimedisin til lillegutt på 5 mnd pga avføring og gulping. Han har avføring kun en gang i uken, og gulper en del når det nærmer seg "bæsjedag". Føler ikke at det har skjedd noen forandring etter at vi tok disse medisinene. Er det noen andre som har prøvd dette? virket det?
komplett familie Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 1. februar 2007 Er det noen i dag som har erfaring med dette?
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 jeg har bare vært hos homeopat selv. pga brystbetennelse. fikk noen sukkerpiller jeg skulle legge under tunga. og jammen ble jeg ikke bedre bare etter noen timer. merkelige greier!! mannen min ble dratt til homeopat da han var liten. og mora mente at han hadde god effekt på atopisk eksem. men du snakker vel med homeopaten om virkning av blomstermedisinene?? han jeg var hos pga brystbetennelse, ba meg ringe da og da, for å følge meg godt opp!!
komplett familie Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2007 Ja, vi skal tilbake om en uke. Hun ville det skulle gå to uker til kontrollen. Er nå en uke siden han fikk medisinene, men har ikke merket noe bedring. Han gikk til og med over en uke uten avføring (9 dager). Skulle vi ha merket bedring nå eller må jeg gi det litt mer tid før jeg konkluderer?
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 jeg tror du bør gi det litt mer tid:) men hvis jeg hadde vært deg, for du er jo veldig usikker-så hadde jeg tatt en tlf bare for å høre hva homeopaten mener! kanskje det tar lengre tid hvis det har vedvart lenge? jeg vet ikke.. men ta en tlf hvis du føler at det ikk ehjelper i det hele tatt!!!
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Jenta mi har brukt hoemopat mot luftveisplager og eksem (de to henger sammen). Hun hadde immunforsvar på bunnnivå og var konstant syk. Kjøttsår på hendene pga kløende eksem. Hos homeopat fikk hun øreakkupunktur og homeopatmedisin. Etter noen uker var energien på topp og hun har ikke vært ofte syk etterpå. Men lillegutten din har jo helt andre type plager, og jeg vet ikke hvor effektivt homeopati er på mage/tarm-problemer. Har du prøvd Lactulose?
komplett familie Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2007 har ikke lyst til å bruke lactulose og slike ting, for avføringen kommer jo av seg selv til slutt... Er jo vanlig hos noen mm barn at de kun har avføring en gang i uken. Det jeg er ute etter er å prøve alternativt for å se om det kan hjelpe han til å ha avføring oftere. Jeg får gi det litt mer tid, og høre med Homeopaten neste uke Takk for svar
Happy Ignorant Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har brukt samme homøopat i 20 år, og har mye god erfaring med det. Kan tenkes at det tar mer tid før det virker, men kan også være at han trenger en annen medisin i tillegg, eller at det er litt usikkert hvilke type medisin han skal ha. Ville dratt dit igjen, og forsøkt litt til var jeg deg. Noe virker umiddelbart, mens noe tar lengre tid. Ble akkurat kvitt øyekatarr på lillemann her i forrige uke. Det tok ca 1 uke, med 2 forskjellige medisiner. Da er han iallefall spart for èn penicillinsalvekur.
komplett familie Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2007 høres bra ut. Alt annet enn lege-medisin spør du meg hvis man ikke må da, selvfølgelig.
mukle Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Jenta vår på 8 mnd har væske i mellomørene og har hatt to ørebetennelser på kort tid..Noen erfaring mht slike plager?
komplett familie Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2007 nei, men det forundrer meg ikke om homeopati kan hjelpe mot det også.
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Ørebetennelser er visstnok noe av det som homeopati fungerer aller best på!
april 06;) + mai 09* Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 utfordringen med homopater, som med det meste andre i den alternative fløyen, er vel å finne kyndige/ dyktige terapeuter. Dessverre kan en jo ta tre kvelders brevkurs for å kalle seg ditt eller datt innen alternativ medisin, og det ødelegger jo for de som er virkelig flinke. Det er jo ikke tvil om at mye kan kureres ved hjelp av homeopati,men like fullt at det finnes mange kvakksalvere. Vi har utforsket den alternative fløyen i stor grad pga diverse plager hos vårt gull, og har svært varierende erfaringer. Vi har lært oss at det lureste er å gå til noen som andre har gode erfaringer med. Så vi reiser nå heller til Oslo eller Stavanger for å gå til homeopat eller biopat, enn å gå her i Bergen.
komplett familie Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 1. februar 2007 Hei April 06 Hvor går du i så fall i Stavanger? Jeg går på Stavanger Homeopati Senter. Har du noe erfaring med dem? Går til ei som er venninne til ei i barselgruppa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå