Gå til innhold

Hvordan få henne til å like vann?


lærer

Anbefalte innlegg

Har prøvd m tåteflaske, men hun bare vrenger seg.Babykoppen til avent forstår hun seg ikke på. Kan jeg gi henne av en vanlig kopp eller glass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med kopp først, for han ville ikke ha vann i flaska si...Spytter og slurper enda, men får da i seg litt:) Prøv skje også, da får hun litt om gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du forsøke å ta ut den tingen inni avent-koppen som hindrer søl... Men da kan du jo forvente litt vann rundt omkring, da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ut den plast dingsen i avent koppen og hun synes det er kjempegøy å drikke av den.. og jeg gjør mye stas av henne :) og i dag merket jeg faktisk at hun har sluttet å søle... tidligere rant det bestandig over, men i dag var det bare noen dråper på haka :) Men jeg holder koppen sammen med henne for å minske at hun blir helt utgriset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har akkurat samme problem. Har prøvd tåteflaske, aventkoppen med og uten plastdingsen,glass, skje og sprøyte, men hun brekker seg som en gal hver gang.

Jeg har prøvd å blande babysaft ut i vann og gitt saft uten vann, brekker seg like mye. Har prøvd sviskesaft, men nei.

Det eneste som hun drikker er mme. Er rådløs. Tenkte å høre med hs på mandag. Skal på 6mnd kontroll da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker ikke vann, men tolererer det mer og mer, på en måte! :-)

 

Lar henne holde tutekoppen selv, og alt skal jo inn i munnen, så hun putter den i munnen, men skjønner fort at hun har blitt lurt! Håper allikevel det er med på å gjøre henne vant til smaken jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

røv me ein vanlig kopp.. da funka på alexandra.. ho skal ikkje ha nåke som e tillaga for hena.. når ho får i vanlig kopp/glass så e da jo nett så ho smake på vårt så då går da greit.. e ikkje heilt go.. hehe.. de vett ka de like og ikkje like sjøl om de e så små.. heeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd med det meste. Nå bruker vi vanlig glass. Det går fortsatt mye ut, men føler at det går mer inn enn med tutekopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med glass, hun var veldig interessert i hva som var i glasset vårt og fikk smake. Det falt i smak! Prøvde deretter å få henne til å drikke fra tåteflaske, men det fikk hun ikke til. Prøvde avent-koppen uten søl-dingsen og så fort hun skjønte poenget, satt vi på igjen søl-dingsen. Har blitt veldig glad i vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...