Gå til innhold

Har dere tenkt på vogn enda?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg vetner mitt andre barn og har allerede vogn, men jeg tenkte jeg bare skulle si at det er ganske viktig å tenke på en praktisk vogn!

Silver crosserne er kjempe fine og fungerer bra, men det er ganske lurt å kjøpe en vogn med bag i. Det er veldig praktisk i de fleste situasjoner. Det å kunne klappe sammen vognen er også lurt. Kjempe fint er det også å ha en "combi" vogn, babiene blir store og vil sitte litt opp å se raskere en du tror ;0)

Jeg har en simo kombi vogn, den var kanskje ikke av den mest trendie av vogner, men mye mer praktisk enn mange av de andre.

Jeg så bla. en dame med en av disse vongnene som ligner en "kontorstol", og den tippet overende i snøen med babien inne i!

Lurt å tenke praktisk når en først skal bruke en del penger på det.

Lykke til.

Klarer ikke å bestemme meg, jeg. Har en vogn etter datteren min, men jeg vil ha ny. Snobbete, jeg vet. Uansett er det bare en sportsvogn. ;)

Er avhenging av en vogn med bag som man lett kan ta ut, og som kan brukes så lenge som mulig. Vi bor nemlig i 4.etasje uten heis.

Har lyst på Teutonia Mistral eller Y2K, eller OTH-vogna. Eller kanskje en Emmaljunga...

Annonse

Jeg har ikke sjekket disse teutonia modellene som du nevner. men jeg vet at jeg har teutonia og den er litt upraktisk. Mye bra med den, den er lett å kjøre med, gode hjul, bag og duo-vogn. Men... den er fryktelig lav. Man må bøye seg ned til ungen og det er liten plass til matvarer (eller annet) under vogna.

Tenk litt på slikt før dere kjøper..

Vet ikke helt om jeg kommer til å kjøpe ny. Ønsker jo det, men det er mye penger også da...

kjøp deg ei romslig god vogn..kan godt være kombi vogn,men er viktig at barna passer i vogna i någen mnd...den nye så e på mote nå,huske sje ka hu hette,men e ei litå me liten myke bag den meine eg e for liten for ungane...e sje kun mote så ska tella.an ska ver goe for ungen,praktiske å goe i bruk!! lykk ete..anbefale simo kombi vogn..den ska eg ha sjøl:)

Jeg har en Emmaljunga Classic Duo med sport understellet. Dattera mi bruker sportsvogna fortsatt (er 2 1/2), men denne skal jeg bruke til nestemann også. Er bare så superfornøyd. Brukte masse tid til å tenke ut hvilken vogn som passa vårt behov. Har sportsunderstellet pga teleskopstyret (da får du lenger skrittlengde når styret trekkes ut). Vi bor i 4 etg uten heis, men jeg bar likevel hele dypbaggen opp hver gang jeg var ute. Gikk kjempe greit. Gode håndtak å bære i selv om den veier litt. Dattera vår ble født i midten av juli og vi kunne bruke baggdelen til påska slik at hun hadde det lunt hele vinteren. Svenskene har en tendens til å komme med mange smarte løsninger på ting (denne har luftekanal under madrassen, som forhindrer fuktig madrass, vuggefunksjon på dypbaggen, integrert myggnetting, venbart styre som er superpraktisk på buss, trikk og tog og når det er sol for å nevne noe).

Det viktigste er å tenke ut hva er deres behov. Hvor mye skal den brukes, hvordan osv. Samt husk at den skal være behagelig å trille for både far og mor (om dette er aktuelt).

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...