♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 31. januar 2007 #1 Del Skrevet 31. januar 2007 I natt blir snuppa 5 mnd, og nå har vi endelig fått en slags rutine på leggingen. Nå har vi begynt med kveldsbad hver kveld ca.kl.20-20.30, og deretter ammes hun i sengen vår før jeg løfter henne over og legger henne i egen seng ved siden av. Der får hun smokken og jeg setter på sånn spilledåsemusikk. Da sovner hun som regel med en gang. Jeg går ut av rommet relativt fort etter at øya er igjen. Våkner hun igjen går jeg fortrinnsvis bare rett inn for å gi smokken, og rett ut igjen hvis hun er fornøyd. Det hender hun ikke fikk nok pupp når jeg la henne, og da skjer det at jeg må inn å amme igjen etter ca 1-1,5 time. Eneste som er litt slitsomt for tiden er at hun krever pupp nesten 2. hver time om natten. Er på nippet til å gå over til å prøve mme om natten, for å se om det metter mer. Åssen er det hos dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8033601-hvordan-er-leggerutinene-hos-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
groma80 Skrevet 31. januar 2007 #2 Del Skrevet 31. januar 2007 hei vi har egentlig hatt en liten rutine helt fra starten av vi tror jeg. prøver å få henne i seng til kl 20.30, kan bli 21 noen ganger, og noen ganger litt tidligere. spørs på hva vi har gjort på og sånn. i kveld fikk hun MM ca kl 19, så var det bad, deretter grøt og mere MM. fikk henne i seng til akkurat kl 20.30. hun var stuptrøtt og sovnet etter ca 5-6 min. måtte inn og gi henne smokken en gang. jeg ammer henne inne på stua sånn at hun får finne søvnen av seg selv inne på rommet. av og til kan det ta opp imot en halv time før hun sovner, men som oftes sovner hun fort. hun er 5 1/2 mnd og har sovet hver natt fra hun var 1 mnd ca. hender hun våkner av og til. før la hun seg når vi la oss, men har gradvis fått henne i seng litt tidligere. innmari godt med litt tid for seg selv på kvelden kjenner jeg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8033601-hvordan-er-leggerutinene-hos-dere/#findComment-8035126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olene Skrevet 1. februar 2007 #3 Del Skrevet 1. februar 2007 Her har vi prøvd å holde på rutinen vår siden lillemann var ca 3 mnd. Når han blir sulten sent på ettermiddagen gjør vi klar til legging. Så kveldmåltidet er en gang mellom 18 og 1930. Da spiser han mm, og deretter tar vi kveldsstellet. Så er det enten grøtsmaksprøve eller litt mme.(dette er noe vi har begynt med de siste ukene). Når han er mett går vi inn på soverommet og legger han. Synger et par strofer av "Bygge meg en gård":) Så er det smokk og spilledåse. Må gjerne inn et par ganger, men han sovner som regel raskt. Vi merker godt at han ikke liker for mye forandringer når det gjelder leggerutiner. Er vi i besøk feks, blir han veldig urolig rundt 18, og finner ikke roen før vi er hjemme igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8033601-hvordan-er-leggerutinene-hos-dere/#findComment-8048703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel86 Skrevet 2. februar 2007 #4 Del Skrevet 2. februar 2007 Har en gutt på 6 mnd jeg, og har fått ganske greie rutiner på han nå. Han bader rundt klokka 6, så får han grøt etterpå...så ligger han på fanget å koser litt...så klokka 7 legger han seg, og da får han litt pupp. Legger han i sin egen seng når han er sovna, hender at det ikke funker da men...han er blitt litt for vant å ligge i senga vår! Menmen..han våkner vel 2 ganger om natta og skal ha mat...men det varierer så klart, alt fra 1 til 4-5 ganger egentli. Men i natt var første natta han ikke våkna og skulle ha pupp :) Jeg sov såååå godt! åh, håper det fortsetter sånn!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8033601-hvordan-er-leggerutinene-hos-dere/#findComment-8053387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mersa og gutta <3 Skrevet 2. februar 2007 #5 Del Skrevet 2. februar 2007 Vi har hatt rutiner nesten fra vi kom hjem fra sykhuset, men da var legging mellom 22 og 23, nå er legging mellom 19 og 20. Han får grøt rundt ca 18-1830, så er det kveldstell (bader 2 ganger i uka) og pupp inne på soverommet med lyset av. Han er stort sett våken når jeg legger han i sengen. Får smokk og synger en sang. Så går jeg ut. Må gjerne inn et par ganger å dytte inn smokk, men så sovner ordentlig. Ammer en gang om natten. (dette var rutinen før han ble syk, nå er alt bare kaos igjen! les tråd Jr. forkjøla hvis du vil) Før vi begynte med grøt om kvelden ammet jeg og annenhver time om natten. Holdt på å klikke i vinkel! Så begynte jeg å amme meg og ha en-to ts med grøtpulver i flaska (ca 200 ml) og gav han det om kvelden, og det fungerte bra! Siden jenta di er 5 mnd tror jeg heller jeg ville begynt med velling/grøt enn mme....(er det som blir anbefalt når barnet trenger mer mat etter 4 mnd) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8033601-hvordan-er-leggerutinene-hos-dere/#findComment-8055583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigbeth Skrevet 2. februar 2007 #6 Del Skrevet 2. februar 2007 Veldig dårlige leggerutiner her! Han blir så trett rundt 16-17 tiden og da lar vi han få en lur, som av og til kan bli litt lang. Vekker han ikke, da blir han grinete. Men når han har vært våken et par timer tar vi kveldsstellet og pupping. Finner ikke roen selv, så må bysses i søvn i gyngestolen og legges inn i senga si etterpå. (har for min egen del gitt opp andre løsninger, det går for mye tid vekk på soverommet hvis jeg skal begynne å bli streng på dette nå, vil heller sitte i gyngestolen og bysse og se TV samtidig. Pluss unngår masse gråting. Sovner mellom 9.30 og 24. Har noen netter sovet gjennom nå, men sist natt måtte ammes flere ganger - kanskje litt forkjølet - det er iallfall jeg, så ekstra slitsomt å nattamme da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8033601-hvordan-er-leggerutinene-hos-dere/#findComment-8059553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå