Gå til innhold

Dilemma.. Hva synes dere? Ang. Utroskap..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som er utro mot samboeren sin. Jeg prøver å få henne til å slutte eller få henne til å si det til samboeren. Noe som har vist seg å ikke være så lett. Jeg har også sagt at jeg kommer å si det til samboeren hennes hvis hun ikke gjør det. MEN... nå er hun gravid... og det er ikke han som hun er utro med som er faren fordi han jobber på sjøen og har vært borte på langreise i 3 mnd og hun er 1 mnd på veg. Men nå er han komt hjem og de forsetter som før og hun har ikke fortalt han at hun er gravid. Han vil jo oppdage det etter hvert at hun er gravid. Men hva skal jeg gjøre? Jeg synes det er en veldig tung belastning å vite hva hun driver på med. Jeg vet ikke om jeg tør å si det til samboeren siden hun er gravid med hans barn, men på en annen måte fortjener han å vite det. Jeg har også vurdert å si det til elskeren hennes, slik at han kanskje trekker seg unna henne. Hva skal jeg gjøre...?? Føler jeg ikke kan holde tett heller, fordi om hun er en god venninne. Og hun vet godt at jeg kommer muligens til å si det hvis hun ikke gjør det......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!!

Jeg syns du skal fortelle det til elskeren først og si at han skal kutte kontakt med henne.

Da kan ho få se hvor gøy det er å bli sviktet. + at barnefar også ganske sikkert forlater ho. UPPS, nå står jeg vist alene!! Ikke en voksen tanke,det vet jeg,men ho fortjener det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt dilemmaet ditt. Prøv å snakke med henne og fortelle henne at hun venter faktisk barn med sin samboer og det innebærer ansvar for den lille. Hvis hun forteller det kan hun jo risikere å bli forlatt av barnefaren,men er hun med på leken så må hun tåle steken synes jeg. Hun er jo voksen og må ta ansvar for sine handlinger. Få henne til å innse at det er en fordel at hun forteller det selv fremfor at han får høre det fra noen andre,eller finner ut av det på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la henne ordne opp selv,det er hennes problem ikke ditt!! skjønner det er vanskelig,men vist du blander deg inn kan du ødelegge for mange,selv om det ikke er du som har gjort noe galt. jeg hater utro skap,men blander meg ikke inn. de får ordne opp selv. men det er min mening da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med siste taler... la henne ordne opp selv. Det er så typisk jenter og skulle blande seg inn i/ ta ansvar i andres problemer. Hvis det er en belastning for deg synes jeg heller du skal diskutere verdigrunnlag med henne. Kanskje hun rett og slett ikke er venninne materiale for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med de to siste. Selv om det er ergelig og vondt å være vitne til utroskap, har slike ting en tendens til å slå feil ut. Du vil jo bare gjøre det rette, mendet er nok venninnen din som må ordne opp i dette. Det du eventuelt kan si til henne, er at hun har skuffet deg og at dersom hun ikke får opp øynene og velger i hvilken leir hun vil bo, kan ikke du være venn med henne lengre. Og ikke ha dårlig samvittighet for at du gir henne et ultimatum, hun har selv ordnet dette rotet, la henne selv rydde opp. I værste fall er det du som ender opp som svarteper. Det er rart hvordan vi

mennesker reagerer i pressede situasjoner. Men lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge paret ikke er enig i at de skal ha et "åpent" forhold så er utroskap ikke akseptabelt i noe form. (og det er vel heller ikke utroskap hvis de har lov til det...)

 

Jeg har selv opplevd utroskap i nær omgangskrets. Kan ikke si jeg "visste" det, men jeg burde ha skjønt det. Når venner av MEG spør om denne slektningen min og kjæresten/senere mannen fortsatt er sammen. Og det skjer flere ganger i året i de ti årene de er sammen...... Har i ettertid funnet ut at han er notorisk utro, har alltid vært det og at "hele verden" har visst det. Hadde bare noen sagt klart fra før det gikk så langt. Men ingen vil liksom "ta skylden for" at det blir slutt ved å avsløre utroskap, selv om det er den utro som "alltid" er 100% skyld i at det blir slutt da (uansett grunn til utroskap. Ved problem i et forhold gjør man det slutt FØR man er utro!!!!!)

Og når det nå kommer et barn inn i bilde er det bedre å ta tyren ved hornene så fort som mulig,- kanskje greier de å finne ut av ting før barnet blir født......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må ordne opp selv, vær en god venninne og støtt henne så godt du kan. Faren for at hun nå uansett ender opp alene er veldig stor. Gjør det klart for henne hvor du står, og fortsett å oppfordre henne til å gjøre det som er riktig for henne og barnet, og de menneskene som er glad i henne. Det hun holder på med er ødleggende for alle rundt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de siste. Dersom du blander deg inn kommer hun bare til å legge all skylda på deg for at livet hennes går til helvete, og hate deg inderlig. Bedre at hun selv tar konsekvensen av sine handlinger. Elskeren hennes kommer jo til å finne ut at hun er gravid om et par måneder allikevel, og kommer nok mest sannsynlig til å bryte forholdet.

 

Ta likevel en alvorsprat med venninnen din, og forklar henne at hun bør fortelle hva hun har gjort til samboeren sin og så se om de begge ønsker å fortsette dette forholdet. Høres ikke ut som det er helt riktig hverken for henne eller ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg langt unna... det er faktisk ikke ditt problem. men forstår absolutt hva du mener og føler! Du kan støtte og gi råd til venninnen din, men å true har som oftest motsatt virkning:) du kan trøste deg med at sannheten kommer nok for en dag uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg jeg har prøvd å snakke med henne. Det verste er at samboeren er en god kompis av meg og, og han har spurt meg,for han har misstanke. Han kommer til å hate meg hvis han finner ut at jeg har løyet. Men takk for tipsene. Har vurdert å ikke gjøre noe og, men han og er jo en venn...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bedt kompisen min om å snakke med dama si om han har mistanke utroskap. Det blir litt feil å blande inn omgangskretsen sin.

 

Men hadde jeg spurt en god kamerat rett ut om han visste om typen min hadde et forhold på si, og han hadde forsikret meg om at han ikke hadde det, hadde jeg blitt utrolig forbanna og aldri kalt han en venn igjen!

 

Jeg hadde aldri hulpet noen å dekke over utroskap. Hadde sagt klart i fra om hvor forferdlig jeg syntes det var, og sagt at jeg aldri ville høre noe om det i gjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i nesten helt samme situasjon og jeg blanda meg, noe som resulterte i at jeg fikk to venner mindre!!!=/

 

Jeg trur man gjør klokest i å la dem ordne opp selv, jeg har iallefall lært å passe mine egne saker og la andre ta seg av sitt!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er god venn med samboeren hennes også, så synes jeg hun setter deg i en ordentlig guffen situasjon! Jeg synes du kan kutte kontakten med henne til hun har kommet til fornuft jeg. Du har jo prøvd å snakke med henne, så det alternativet finnes jo ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...