Gå til innhold

Dere som gir mm/mme fra flaske og ikke ammer


seff

Anbefalte innlegg

Mira får mm fra flaske. I det siste har hun begynt å "tøyse" veldig med måltidene. Jeg har hørt at barn som blir ammet spiser ofte på kvelden, må legges til hele tiden osv. Men jeg trodde dette bunnet i at det var lite melk på kvelden? Mira har begynt å drikke 30 ml av gangen MANGE ganger i løpet av kvelden.HUn bruker også en halvtime og mer på å spise noen ganger. .Blir veldig vanskelig å varme opp og planlegge,alt blir bare rot. Skjønner ikke hvorfior det er blitt sånn, hun får jo så mye hun vil ha..Hun var endelig inne i en rytme hvor hun spiste ca 20 og 22-23, og sov fra 22-23 til morgenen med en oppvåkning. Nå er det tilbake til å sove masse på dagen og "surre" med mat og legging på kvelden..Er så fortvilet, føler at jeg har gjort noe galt :-(

Noen andre "flaskemødre" eller andre med lignende erfaringer?

Ble litt langt det her men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Marion får kun mme. Hun spiser ca 8,11,14,17. Men etter 17.00 blir hun som regel mer urolig og "masete" Har de siste dagene gitt henne mat hver 2 time etter klokken 17.00. Hun sovner da ofte til flasken og drikker lite om gangen. Men ved å la henne få flaske hver 2 time på kvelden, får vi nå kun 1 oppvåkning på natten:))

 

Tror det er helt normalt at de surrer litt innimellom.

Får litt panikk selv her når rutinene begynner og flyter ut,hehe...

Har følgt babyguiden, som opererer med mat,våken og sovetid...genial bok. Anbefales......

 

Lykke til videre. Sikkert bare en liten periode for Mira dette. Alt blir nok som normalt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og gode råd :-) Er lett at man får panikk når rutinene flyter ut..Jeg får det hvertfall..hehe...

I går var hun mer eller mindre våken fra kl 16 til 23 med x antall matinger, og det artige var at hun sov sammenhengende til 05 :-) Også sov hun til kl 10 etter det! Det er jo helt topp. Tør ikke riktig håpe på at det er en ny trend ennå da..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kjenner jeg (litt) igjen.

 

Når jeg mater Kristin og hun ikke ikke er riktig sulten så gjør hun noe av det samme. Spiser 40ml, og vil ikke ha mer og kan spise 30 ml 1/2 -1 t senere osv...

Jeg har i det siste passet på at hun er SULTEN før hun får mat. Nå spiser hun 130ml pr måltid. Hun får ikke mat før hun skriker etter det.

 

Ellers har jeg også skiftet til smukker med større hull. Jeg tror hun har kjedet seg litt fordi maten har kommet litt seint, og da ble det mye tulling. Med større hull så får hun mat fortere og slipper å sugeogsugeogsuge for å få maten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange hull bruker du i smokken nå?Jeg bruker 2 hull (Avent flaske). Hr også lurt på å gå opp til 3 hull, men det står jo 3 mnd på pakken...Kan jo hende de små blir utslitt av å suge seg ihjel ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dr.Browns flasker og har kjøpt nye smokker str. 2 (over 3 mnd), Smokkene har bare ett hull, det er ganske stort.

På 10 sek renner det 12 dråper av smokken (hodler smokken opp ned med vann i og teller ant. dråper).

 

Kanskje Avent har ulike smokker også ?

 

I tillegg til at Kristin er sulten når hun får mat så prøver jeg også å passe på at hun er uthvilt (ikke trøtt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har smokker med 1, 2 eller 3 hull. Er som sagt på 2 hull nå. Har ikke sjekket hvor hurtig det renner da. Skal gjøre det! Vurderer å prøve Dr Browns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...