Gå til innhold

fedre og nattevåk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilke forventninger folk flest har i forhold til ansvarsfordelingen med nattevåk. Jeg tenker slik at så lenge faren må opp neste dag for å gå på jobb skulle det bare mangle at ikke moren tar natta. Så kan far heller avlaste når han kommer hjem fra jobb slik at mor kan hente seg inn igjen. I helgene kan han gjerne ta natta, men etter det jeg har erfart og hørt, sover sjeldent mor så lenge babyen gråter eller er våken uansett, men han kan jo da evt assistere med bleieskift og bæring. Hva jeg personlig foretrekker er at han heller står opp med babyen på morgenen, slik at jeg får sove ut litt og eventuelt en økt eller flere i løpet av dagen, alt etter mitt behov. Jeg ser ingen grunn til at begge skal slite seg ut på nattevåk, ingenting er så pyton som to utslitte foreldre. Men mange virker veldig oppstatt av at faren skal tanattevåk på lik linje som mor. Noen synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jeg som tar nattevåkingen på ukedagene.. synes det er naturlig i og med at pappsen skal på jobb på morgenen. Han trår heller til litt ekstra i helgene, slik at jeg får hentet meg inn igjen da.. Synes det fungerer greit slik jeg.

Skrevet

Er i grunnen enig med deg. Her pleier jeg å si til samboeren min at han bare må gå å legge seg i gjestesenga, siden han skal på jobb. Skulle bare mangle.

I helgene får jeg sove lenge på søndagen, det er deilig :)

Nå har jeg aldri syns at det har vært så slitsomt med nattevåk og baby generelt, fordi jeg har vært innstilt på at det er slik det er å ha baby. Dermed har ikke dette vært noen problem i dette huset :)

Skrevet

Her har pappaen hatt permisjon til nå, da vårt lille gull ikke er så gammelt enda...

Sambo jobber skift, og begynner på jobb igjen nå til helga. Hvem som tar nattevåket, kommer an på hvordan han jobber. Men ja, når han skal på jobb tidlig dagen etter, er det naturlig at jeg tar nattevåket. Men på fridagene hans, eller hvis han skal jobbe seint dagen etter, vil han være med på å ta noe av det.

Dessuten vil jo jeg måtte ta mye pga nattamming, og det er jo ikke nødvendig at begge skal være våken bare for å være våken. Da kan han heller ta andre oppgaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...