Gå til innhold

kan man få dårligere imunforsvar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei jeg er gravid i uke 7 og er utrooolig slapp, bare sover hele tiden. føler jeg har feber hver kveld og har i tillegg er skikkelig forkjølelse, lurer bare på om man kan få dårligere imunforsvar av graviditet? og om man mangler jern hvis man er så slapp?? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være jernmangel, men immunforsavret blir egentlig litt bedre når man er gravid. Moren beskytter barnet sitt :) Sånn har jeg lært og lest det :)

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av legen om at imunforsvaret ble svekket når man er gravid. Fikk helvetsild tidlig i svangerskapet er jo ikke så veldig normalt å få når man er ung, han sa det kunne være pga graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar, jeg pleier aldri å være syk, og nå blir jeg bare ikke bedre... tror jeg må få en sykemelding fra jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja få deg en sykemelding og slapp av en uke eller to. Ikke noen vits i å presse seg selv så man blir helt utslitt. God bedring og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at immunforsvaret blir litt dårligere under svangerskapet. Det er blant annet for at spiren ikke skal avvises, men det blir ikke satt helt ut av spill så man blir jo som regel ikke kjemperedusert, men man bør nok være litt ekstra varsom med hva slags smitte man utsetter seg for. Jeg er og slapp og har følt meg febersyk og forkjølet i mange uker (er 10 uker på vei nå) men er jo og vanlig at slimhinnene hovner opp og produserer mer slim så er visst ikke noe farlig. God bedring i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...