Gå til innhold

sex

Snart gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte har dere det når dere har eggløsning, jeg blir sprø av dette. Føler nesten som en timeplan jeg skal følge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er at du lar være å tenke på det. Man kan bli gal av mindre.

Jeg var veldig fokusert i de første mnd av prøvetiden, og ble totalfrustrert når jeg hadde gjort alt "riktig" måned etter måned uten å bli gravid. Sex rundt EL, ligge med bena opp i været, lå som regel i 10-15 min etter samleie, prøvde hostesaft, temperatusmåling, el-tester osv.

Til slutt gav jeg på en måte opp. Så var det en mnd hvor jeg hadde vært syk, og vi hadde hatt veldig lite sex. Da klaffet det, den mnd jeg visste at det var så og si umulig at jeg kunne være gravid fordi ingenting hadde klaffet. Så det ble litt av en overraskelse da mensen uteble og en test viste straks positiv :-)

Skrevet

Kjenner flere som først ble gravide etter de sluttet å bruke EL-tester.

Grunnen er vistnok stresset med å må ha sex kan hindre egget å

feste seg.

Husk at kroppen din er en utrolig ting, når man har eggløsning blir

de fleste kvinner mer kåte enn vanlig samtidig som de sender ut

fermoner som påvirker mennene deres på samme måte.

Rådet mitt er å ha sex når du har lyst og nyte det.

Skrevet

Vi tenker ikke på det. Vi har somregel sex en gang for dagen så da tenker jeg ikke på når jeg har eggløsning. Venter nå nr 4.

Det beste er nok å ikke tenke på det, bare være avslappet og nyte det og ta det som det kommer.

Skrevet

Da jeg ble gravid, så hadde vi sex den dagen jeg fikk positiv el-test og 3 dager på rad etter det. Vi har alltid kost oss regelmessig, så brukte el-testene mest for å vite at jeg faktisk hadde eggløsning.

Masse lykke til!!

Skrevet

Vi hadde sex annenhver dag i hele perioden som man hadde størst sjanse til å bli gravid i. Og erret noen mnd hadde vi det annenhver dag hele tiden, for å være sikker på å treffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...