Gå til innhold

Hvordan har dere det i rugetiden??

Anbefalte innlegg

Klarer dere¨å tenke positiv og holde humøret oppe?

Jeg var veldig positiv i begynnelsen, men nå etter en uke som ruger komme mange negative tanker opp i hode mitt. Kjenner små menssmerter innimellom og tenkter; - hjelp, nå kommer mensen! Klarer ikke å snu tankene mine. Men så kjenner jeg litt i brystene mine og tenker; - jippi, jeg er gravid! Så kjenner jeg akkurat som noen kiler meg i magen på innsiden og tenker; - er det et godt eller dårlig tegn??! Usikkerheten kommer igjen!

Blir sprø av alle disse tankene. Jeg vil så gjerne tenke positivt, men det er ikke lett. Det er så masse som suser rundt i hodet mitt.

Hva gjør dere for å holde oppe humøret? Hva kan jeg gjøre for å få tankene mine over på noe positivt når jeg kjenner disse menssmerter??

Trenger litt trøst! Vil så gjerne få det til denne gangen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032892-hvordan-har-dere-det-i-rugetiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, solstrålen!

Jeg var ruger i begynnelsen av januar, og brukte ganske mye energi på å holde deppa-følelsene på avstand. Sånn blir man kanskje av alt slitet? Jeg prøvde å leve helt som normalt, og fokusere på akkurat de samme tingene som vanlig. Jobb, trening, vennemiddager osv. Kroppen kunne jeg ikke stole på! Jeg hadde mye "mens-"smerter, på vanlig måte. Så var jeg lenge øm etter egg-uttaket, og følte meg oppblåst. Jeg våknet om natta av rumling i magen, og syntes at jeg kjente alle mulige tegn, både på mens og graviditet.

Jeg tror det beste er å (prøve) ikke fokusere så mye på rugingen. Du får ikke noe svar ennå likevel, og alt kan være et tegn på alt. Ta vare på deg selv og kos deg! Tror det er det beste rådet jeg kan gi. Måtte det gå din vei denne gangen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...