HeidiPeidiBeibi Skrevet 31. januar 2007 #1 Del Skrevet 31. januar 2007 Har vært inne og titta masse på sidene her (spesielt barnevogndebatten, holder på å bli sprø av det ) og lagt inn noen innlegg, så nå tenkte jeg det var på tide å introdusere meg selv litt... Er 25 år gammel, bor sammen med mannen min på 26, og litt spesielt når man skal ha barn kanskje, en kompis. Og så må vi ikke glemme pusen vår- hellig birmaen Smilla. Har termin 15.mai, og skal føde på Ahus. Vi bor i en kjempekoselig leilighet i Oslo, men kommer nok til å flytte til Kr.sand etterhvert, der jeg kommer fra. Jobber fullt som klesdesigner i Varnergruppen, og trives masse. Men kjenner at det begynner å bli tyngre å jobbe fullt nå. Er så sliten hele tiden! Har ikke merket noe til den milde midten hvor man skal ha så mye overskudd... Men skal absolutt ikke klage, er i veldig fin form ellers. Og, holdt på å glemme, dette er vår første, men det skjønte dere kanskje... Vet ikke kjønn, fikk ikke se på ultrtalyden, men min kjære er sikker på at vår aktive krabat er en gutt Gleder oss iallefall utrolig masse! men nå skal jeg slutte... hei iallefall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032580-hei-alle-med-maibaby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
coscos Skrevet 1. februar 2007 #2 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei! Så hyggelig å høre mer om deg. Jeg er også 1. gangs, og gleder meg veldig til å få hilse på den lille babyen i magen (termin 4. mai). Vi er også i full gang med å se på barnevogn, og det er så mye utvalg at man blir helt tullete. Tror dog at vi nå har bestemt oss, og reiser sannsynligvis til Sverige og handler der. Jeg føler meg i overraskende fin form og synes absolutt at denne tiden har vært den beste (selv om jeg ikke har vært noe spesielt dårlig tidligere heller). Akkurat nå er jeg plaget med forkjølelse som har gjort at jeg har vært hjemme fra jobb i to dager (har aldri skjedd tidligere), men i følge jordmor som jeg var hos i går, så har man nedsatt immunforsvar når man er gravid, og således så vil det slå ut værre enn normalt. Men, bortsett fra forkjølelsen føler jeg at jeg har masse overskudd, og fyller dagene med masse aktiviteter. Tenker litt sånn at nå må jeg gjøre alle de tingene jeg ikke kan gjøre når vi får en liten baby! Selv om jeg sier til min mann hele tiden at en liten baby skal ikke endre på oss for mye, vi får nå se når han kommer ut :-) Ellers er jeg i 100 % jobb og trives med det. Holder på å fylle ut papirene til NAV vedr. fødselspenger, men har tenkt på gradert uttak så trenger å snakke med en veilleder for å få alt riktig. Ja, ikke så lenge til permisjonstiden starter nå, synes det går fort! Ha en fin dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032580-hei-alle-med-maibaby/#findComment-8037672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeidiPeidiBeibi Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 1. februar 2007 Hvilken vogn blir det på dere? Tror det blir Brio Happy på oss, men er fortsatt usikker på om bagen blir for liten. Vi får jo vårbaby, og sånn som jeg har skjønt det går de fleste over til sportsvogn når ungen er rundt 6 mnd. Så da har jeg resonnert meg fram til at vi ikke er så avhengig av stor bag siden vi ikke trenger noen tykk vinterpose? Men er litt redd for at vi får en stooor baby... Jeg er 1,80 og mannen 1,90 og vi var begge ganske store da vi ble født, samme med søsknene våre. Det skal ikke være lett... Er også i 100 % jobb enda, men lurer på å gå over til 80% snart. Har ikke noe overskudd etter jobb, og må legge meg 23.00 for å ikke være dø på jobb. Men vil jo ikke være noe pingle heller... Må vel få fyllt ut papirene snart jeg og, men jeg og mannen har ikke helt bestemt oss for hvordan vi skal gjøre. Vil gjerne at han skal ta ut litt mer permisjon enn det han har krav på, men han jobber i et lite firma som ikke tåler at han er borte for lenge. Så vi får se om vi deler 50/50 mellom oss i noen uker. Hvordan gjør du det? Er sant at det går utrolig fort nå. Synes det gikk så utrolig sent i begynnelsen, og følte jeg ventet i en evighet på den første legetimen og den første ultralyden, men nå bare flyr tiden avgårde! oops, nå må jeg komme meg tilbake på jobb... ha en super dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032580-hei-alle-med-maibaby/#findComment-8039450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
coscos Skrevet 1. februar 2007 #4 Del Skrevet 1. februar 2007 Vi har tenkt på Emmaljunga City Cross. Først og fremst fordi jeg synes designet på den vogna ser veldig fin ut (he, he, akkurat som når jeg velger bil, så er farge og design viktigst...), men også fordi jeg har hørt at den er av de letteste, fin på både sommer og vinterføre, i by og på skogsveier. Trenger en allsidig vogn med andre ord. Men, litt usikker på hva slags bag vi skal ha i starten. Tenkte først på Citybag, fordi jeg synes vognen da blir "komplett", har egentlig ikke likt kombivogner, men nå heller jeg mer til om jeg skal ta en mykbag inni, da denne kanskje er mer allsidig, og i og med at babyen ikke skal bruke bagen så mye, og heller ikke kommer til å ha den på vinteren, tror jeg kanskje mykbag holder. Når det gjelder permisjon, så har vi tenkt på gradert uttak, både for meg og min mann, men trenger å få info fra NAV om hvor mye vi kan tilpasse dette til vår situasjon. Vi jobber begge i mindre firmaer, så trenger å være fleksible. Jeg har tenkt til å jobbe 1 dag i uken etter ca. 6 måneders perm, og så øke antall jobbdager etterhvert (også med tanke på å strekke ut permisjonstiden), og mannen min kommer sannsynligvis også til å ta pappapermen som gradert uttak (da tar jeg perm de dagene han må jobbe), da han ikke kan være borte fra jobben sin i 6 uker i strekk (blir da 10 uker totalt med 3 dager perm og to dager jobb på ham). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032580-hei-alle-med-maibaby/#findComment-8040698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå