Gå til innhold

Dere som har eller skal ha to tette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere/ skal dere gjøre det med vogner? Jeg er ganske sikker på at vi trenger en tvillingvogn, blir 18 mnd mellom dem. Men så trenger jenta mi vogna hun har nå i bh til å sove i, så da kan jeg ikke bruke den til nestemann. Så da må jeg bruke tvillingvogna når jeg skal ut på tur med bare den minste...men det er kanskje ikke noe problem??? Hmm, jeg tenker og tenker hvordan jeg skal gjøre dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke to tette, men jeg spurte min mor om hvordan hun gjorde dette (er et drøyt år mellom meg og broren min). De hadde ikke hatt tvillingvogn, men en vogn til hver. Så jeg lurte på hva hun da gjorde når hun hadde oss begge to med samtidig (vi begynte ikke i barnehage før vi var 3-4) Ofte hadde hun visst bare puttet oss begge i samme vogn, for jeg "satt jo bare og sang mens lillebror klatra rundt overalt, så det gikk så greit så!" :-D Beklager, dette var vel ikke noe godt svar, bare en liten digresjon jeg kom til å tenke på.

Men ville tipse deg om pseudotvillingdebatten, der finner du sikkert noen som kan svare :-)

Skrevet

Jeg har to tett med 17 mnd mellom. Jeg grublet myyyyyye på dette, men endte opp med å kjøpe. Dette fordi at jeg rett og slett ikke kommer meg ut hvis jeg ikke kan ta med begge barna i vogn. Jeg kjøpte Teutonias S4. Men du kan også sjekke ut Phil & Teds vogn, der barna sitter som i en enkeltvogn.

Skrevet

tusen takk for svar. Ja, jeg må nok kjøpe en tvillingvogn, så får jeg heller bare bruke den selv om ikke begge er med.

Skrevet

Har ingenting å si det, men se på Phil & Teds! Men ikke bruk energi på å vurdere for og i mot tvillingvogn. Tro meg - du trenger det med så to tette! :)

Skrevet

På Phil og Ted-vogna kan du ta av setet som den største sitter i - da blir det en enkeltvogn når du bare har babyen med. Jeg syntes det var litt styrete å ta av setet for hver gang, så jeg kjørte ofte rundt med setet også når eldstemann ikke var med - det så ut som det ikke var noen unge i vogna, for babyen syntes ikke så godt der den ligger på "undersida"... Folk kikka litt på dama som kjørte med "tom vogn" ...

Men altså, den vogna er grei.

Skrevet

Jeg får 19 mnd mellom mine, og vil absolutt ha søskenvogn.. Men i tillegg har jeg fått lånt en gammel kombivogn av en venninne som størstemann skal ha stående i barnehagen, så får den nye babyen bruke vår kombivogn hjemme når jeg har bare henne hjemme. Og søskenvogna de dagene begge to er hjemme (storebror går 50 % i barnehage).

Skikkelig luksus med 3 vogner kanskje, men tror det blir enklere slik..

Skrevet

Tenkte også mye på dette- men så var vi så heldige at vi fikk kjøpt en søskenvogn m bag fra en på jobben til samboeren min for 400 kr. Så arvet vi en bagvogn fra søsteren min. Så da kan eldstemann ha sin egen vogn i barnehagen, trille til og fra i tvillingvogn, og bagvogn hjemme til smån... Og håpe at eldstemann er ferdig med soving når den yngste vokser ut av bagen..... VELDIG glad for to tette, men enkelte utstyrsutfordringer blir det jo... Har to sprinkelsenger og...

Skrevet

vi hadde en teutonia vogn, som jeg kunne ta av den ene delen når jeg og minsten var alene.

og så satte jeg enkelt på den andre delen når eldste skulle være med.

kunne velge selv om jeg ville ha de mot meg, mot hverandre, mot kjøreretning osv...

men nå er den vogna ødelagt :-(

da har vi klart oss... men elsdte er litt større, og går mer, /vi er to som triller da har vi to vogner.

og så har vi kjøpt ståbrett nå da, så det var litt kjekt å stå på!

Skrevet

Har 17 mnd mellom og har kjøpt en ny sportsvogn til eldstejenta, som hun som regel sover i, og phil & teds! Phil & Teds er helt super, lagt sammen så tar den mindre plass i bilen enn noen av enkeltvognene vi har hatt, og den fungerer kjempefint på butikken eller generelt på tur med både to og en! Jeg knepper av setet når storesøster ikke er med jeg da, veldig lettvint! Eneste er at jeg synes storesøster blir sittende veldig åpent og ubeskyttet mot vær og vind, så den er ikke noe særlig i dårlig eller kaldt vær. Svinger på en femøring gjør den også. Går jeg tur med bare babyen så tar jeg den store kombivogna fra da storesøster var liten da den er best til slik :)

Bra vognpark her nå, men jeg ville ikke unnvært en eneste av dem, de gjør hverdagen såå mye mer behagelig :)

Skrevet

Jeg har 19mnd mellom mine, og grublet også mye på dette!

Kjøpte ikke vogna før jeg visste at det ville bli et behov. Da minsten var 1mnd.

Kjøpte en carena tvillingvogn til 2000kr, og er veldig fornøyd med den! Minsten bruker kombivogna etter storebror, og så har jejg bare kjøpt en billig brukt vogn som eldste sover i i bhg.

Skrevet

Her blir det 17 måneder mellom mine. Vi har allerede en vogn i barnehagen som står der hele tiden. Og så har vi en vogn til tulla nå. Skal kjøpe en sånn tvilling reisetrille( maclaren) Føler ikke at jeg trenger en stor tvillingvogn pga at den eldste skal jo være i barnehagen om dagen. Så det blir mest i helgene jeg kanskje blir gående alene på kjøpesenter ol med begge to. I tilleg har vi ikke plass til stor vogn i bilen, begge bilene har små bagasjerom. Jeg har også kjøpt ståbrett til elstejenta på teutoniavognen som vi allerede har. Tror vi skal klare oss da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...