Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blir koselig å få sambo hjem igjen, tenker jeg! :o)

Jeg aner ikke hva jeg ville gjort hvis jeg var i deres situasjon. Det er umulig å vite. Jeg forstår godt hva du tenker, men jeg tror jeg ser annerledes på det. Jeg så en dokumentar om ED (du så den kanskje også?), og hun fortalte barna om donor. Det jeg tenker er at barnet vil jo se på deg som mamma. Det har aldri kjent noen andre, og det vokste i magen din. Jeg kan ikke se at barnet vil ta skade av å vite. Dersom dere velger å ikke si noe, så tenker jeg det vil være lurt å aldri si noe, og det kan være vanskelig. Dersom barnet blir 18 eller 25, og så får vite at mamma ikke er biologisk mor, så tror jeg det kan få identitetsproblemer og føle seg lurt (men det varierer nok fra person til person). Jeg kjenner bare på meg selv at dersom jeg nå fikk vite at mamma ikke er biologisk mor, så ville det være veldig ødeleggende for meg. Man skaper seg en identitet i oppveksten, og den er sårbar. Dersom barnet vet helt fra første stund, så vil jeg tro at det ikke tenker så mye over det. Da er det naturlig, og ikke en hemmelighet som blir holdt fra en. Er dere sikre på at ikke barnet vil finne ut av det selv når det blir eldre? Er det ingen som kan komme til å si det til ham/henne? Evt i forbindelse med sykdom/sykehistorie/arvelige sykdommer? Vil du klare å holde på hemmeligheten uten problemer, eller vil den bli tung å bære på?

ED er jo ikke så vanlig her i landet, så jeg forstår det du sier om hva andre tenker. Folk vet ikke helt hva de skal tenke heller, tror jeg. Jeg tror ikke familien din kommer til å få deg til å føle deg som mindre mamma. Det er jo din og sambos baby! Er man mindre mamma om man adopterer? Du vil jo uansett bli mye mer mamma ved ED enn du ville blitt ved en adopsjon... Du knytter deg jo til barnet helt fra begynnelsen av.

Uansett, jeg vet hva jeg tenker om det nå, men det er ikke sikkert at jeg ville tenkt det samme om jeg var i din situasjon. Jeg forstår godt at det er vanskelig å skulle si noe.

Du får kose deg masse med sambo i ettermiddag! :o) Vi skal på trening. Har ikke lyst siden jeg ikke har muskler mer, men jeg må vel bare hoppe i det. Etterpå blir det pizza og Frustrerte fruer og Seks som oss. Gleder meg!

Ha en super kveld! :o)

Fortsetter under...

Venninna mi er syk og skal bare sove litt før jeg drar på sykebesøk, så da svarer jeg deg i stedet.

Det er godt at du tenker annerledes enn meg med tanke på og fortelle barnet at det ble til ved ED. Dersom vi ikke forteller barnet det helt fra begynnelsen, så vil vi heller aldri og gjøre det. Tror ikke at barnet skal kunne klare og finne ut av det dersom vi velger og holde det skjult....Det er derfor så få vet det. Jeg tror det er lettere for meg og holde på hemmeligheten enn og bære den børa "at alle vet det, og hun er egentlig ikke biologisk mor til sitt/sine barn....." Adopsjon er mer legalt og mer vanlig, men det er i utgangspunktet ikke noe for meg som vil oppleve svangerskap, fødsel, amming og spedbarnsstadiet.....

Vi får se hvordan ståa er når barnet er stort nok til og forstå. Kanskje er ED da ganske vanlig i Norge. Da vil det kanskje også være mer naturlig for meg og stå frem. Jeg hadde ikke hørt om ED før jeg begynte og lete på nettet...

Høres ut som at du også får en fin kveld:o)))) Jeg og sambo må vel også begynne og trene snart. Han har snakket om at han ønsker og begynne og spille squash....Det skal visstnok være veldig god trening.

Vi høres!!

Ser ut til at det forrige innlegget mitt kom to ganger. Plagdes veldig med nettet. Alt krasjet, så jeg er glad det ikke ble slettet.

Dere har jo et par-tre år på dere til å bestemme dere for hva dere vil gjøre med tanke på å være åpen om ED eller ikke, så det er jo ingen hast. Det kan hende dere bestemmer og ombestemmer dere flere ganger på den tiden. Men når barnet først er født, så kjenner dere sikkert bedre hva som er riktig for dere. Jeg hadde heller ikke hørt om ED før jeg leste om det her på forumet. Fint at muligheten finnes! :o) Så lenge det er lov å donere sæd i Norge, så skjønner jeg ikke helt grunnen til at det samme ikke er lov med egg...

Jeg får en fin kveld, ja, men først etter at jeg er kommet hjem fra trening. Har virkelig ikke lyst til å trene. Godt jeg har mannen min her til å dra meg med etter ørene. :o) Squash er forresten kjempemorsomt! Vi spilte det endel før, men der vi trener nå har de dessverre ikke squash. Savner det. Det er litt vanskelig til å begynne med, men man lærer fort. (Det er selvfølgelig lettere dersom du er god i tennis eller andre racketspill.) Det er kjempetungt, så det er god trening, både for kondisen, lårene og ikke minst armen du holder racketen i. Man kan gjøre det mindre tungt ved å slå enkle baller, men spiller man for fullt (mot noen som er bedre enn seg) så får man virkelig kjørt seg! :o)

Hadde venninna di det bra? Koselig av deg å gå på sykebesøk! :o)

Nå håper jeg at Marianne Aulie-saken en gang for alle har dyttet Yssen/Valla-saken ut av medieverden! Var så møkkalei av den saken. Og når den til og med forskyver Home and Away, da er begeret fullt! :o) Er litt usikker på hva jeg skal mene om Aulie-saken. Det var lovlig sent å gå ut offentlig med navnene deres. Lurer på om det er sant. Aulie virker ikke helt stabil. Kan ikke hjelpe å synes litt synd på mennene som ble navngitt, i alle fall hvis det ikke er sant. Det får vi vel aldri vite. De har uansett fått seg en ripe i lakken.

Kos deg i kveld! :o)

God formiddag!!!

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det ikke skal være lov med ED i Norge. Synes det er helt forferdelig at vi skal være nødt til og dra til utlandet for og få gjennomført dette. Legene her i Norge har ikke en gang lov til og anbefale pasienter ED. En av overlegene på IVF-klinikken her som jeg var i kontakt med sa det, men anbefalte meg ED allikevel, og sa at hun kunne følge meg opp med UL når jeg skulle stimuleres til og kunne ta i mot et egg. Slimhinnen i livmoren må bygges opp med medisiner for at et egg skal kunne feste seg...Dette vet du helt sikkert, men jeg sier det nå allikevel:o)))

Ja, vi har kjempegod tid på og bestemme oss for om vi vil være åpen om ED eller ikke. Det er blitt mye mer åpenhet om ED bare på den lille tiden som vi har ventet, så om 3 år er det kanskje enda mer vanlig, og muligens lov her i landet også??

Venninna mi som jeg fortalte deg om skulle ta abort, gjorde det i går:( Kjempetrasig, og hun var veldig usikker dagen før, men sikker på det samme dagen som hun utførte den, samt de tidl dagene. Barnefaren var faktisk med henne til sykehuset, men måtte dra før hun ble kjørt inn til operasjon da han har barn hjemme som han måtte ta seg av. Venninna mi måtte ha utskraping i narkose siden fosteret var for stort til at hun kunne få piller. Dette regnet hun med siden hun var i uke 10, og det er da grensen går for piller/utskrapning. Jeg måtte hente henne på sykehuset i går ettermiddag, samtidig som jeg hentet sambo på flyplassen, for hun kom seg ikke hjem i går. Vi snakket svært lite om hva hun hadde gått gjennom for hun prøvde og tenke minst mulig på det. Sikkert bedre når hun kommer for seg selv og slipper og holde maska (sambo var jo her...sikkert vanskelig da..). Vi var og hentet oss pizza fra Dolly Dimples på tur fra sykehuset/flyplassen, og spiste og koste oss da vi kom hjem. Så litt på tv, og etterpå dro vi på kino:o) Så Mars og Venus. Kjempekoselig film:o) Jeg likte den kjempegodt, og fikk en sånn deilig følelse etter at den var ferdig. Godt og få slappet av! Vi pratet faktisk om det, jeg og sambo, at nå som vi faktisk har tid til og gå på kino, så skal vi bli flinkere til det:o)

Godt og ha noen og trene sammen med!! Man trenger noen som kan dra en med og oppmuntre en når man ikke er så motivert for trening selv..Jeg har prøvd og spilt squash en gang tidl, og det var helt katastrofe (mange år siden). Kunne godt tenkt meg og prøvd igjen:o) Spilte mye badminton tidligere, men tennis har jeg aldri prøvd. Dette er også noe jeg kunne tenkt meg og lært/gjort.

Venninna mi er forhåpentligvis blitt bedre. Jeg kom meg aldri dit i går siden hun sov så lenge. Når hun ringte meg var mannen hennes på tur hjem, jeg skulle se H&A, og etterpå hente venninna mi og sambo. Hun hadde/har omgangssyka, og mye diarè (spesielt ille på nettene). Kanksje like greit at hun sov når jeg skulle komme, så slipper jeg og bli smittet:o)

Jeg er ikke i form selv, og har ringt legekontoret nå for og få sykemelding denne uka. Er bare så sliten, og har nok styrt for mye i det siste med jobb, begravelse og disputas. Nå skal jeg bare hente meg inn igjen. Stakkars sambo som må leve med humørsvingningene mine....Dersom ikke ting går som jeg hadde tenkt så blir jeg helt satt ut...enten blir jeg sint eller så vil jeg bare gråte....blir kjempefrustert av små ting. Huff!! Det går over om ikke lenge, håper jeg!!

Jeg vet faktisk heller ikke hva jeg skal mene om Marianne Aulie-saken. Synes egentlig at det er altfor seint og gå ut med navnene deres, og det var vel kanskje også feilt medium og gjøre det i, men samtidig så vet jeg av erfaring (har to venninner som er blitt utsatt for overgrep) at en sånn ting kan ta så lang tid og få bearbeid at du ikke er klar for og face det for så lang tid etter. Nå har ikke jeg lest om saken i Se&hør, men den ene venninna mi fortrengte det hun hadde opplevd i mange mange mange år før det kom til overflata..Hun har etter det slitt mye psykisk, og har vært innlagt på pyskiatrisk institusjon....Hos den andre venninna mi var saken også foreldet før hun i det hele tatt var klar for og snakke om saken, be om hjelp og anmelde dette som hun hadde vært utsatt for. For henne var det viktig og få anmeldt saken selv om den var foreldet bare for og få reagert, om du skjønner...

Enig med deg i at det er litt synd på mennene som ble navngitt. Man vet aldri om Aulie snakker sant eller ikke, og det er en feil måte og gjøre det på når du roper navnene deres ut over riksdekkende radio... Hørte han ene hadde fått så mange hatmeldinger på hjemmesiden sin (gjesteboka) at denne ble stengt....

Her oppe i nord bare regner det, og det har det gjort siden natt til mandag...Det frister ikke mye og gå ut, nei. Men det går mot vår, og jeg så flomlyset stod på oppe på Alfheim stadion i går kveld, så det betyr at nå er det heller ikke lenge til fotballsesongen begynner. Jeg gleder meg, og skal nok få med meg endel flere kamper enn i fjor!!! Veldig spent på laget i år siden de har gjort det så bra i vinterkampene:o)))

Ha en flott dag!! Sitter du på bibliokteket og jobber med oppgaven nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...