Kick80 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #51 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg har ikke prøvd Nitroen enda. Jeg har store planer om å gjøre det før vi reiser, kanskje i dag, men det er så lett å utsette det... Jeg har ikke noe lyst. Det svir masse (og det er ikke noe godt der nede) og så er det litt skummelt. Er også litt redd for at det ikke skal ha noen effekt, og da vil jeg bli skuffet. Når vi kommer hjem er det bare tre dager til gyn-timen. Lurer på om vi må ta masse tester og sånn før vi kan sende søknad om IVF til Riksen. Jeg så i et annet innlegg at kromosonprøver tar to måneder å få svar på. Da må vi jo i så fall vente nesten et år på behandling. Blir spennende å høre i hvert fall. Håper det holder med AIH for vår del. Og at vi er aktuelle for det. Har ingen anelse hva en slagboremaskin koster. Vet nesten ikke hva det er engang. ) Men det høres ut som noe en mann vil bli glad for. ) Har litt reisefeber. Gleder meg til litt ferie! Det blir godt å bare være et annet sted enn hjemme for et par dager. Det er jo ikke så ofte vi reiser utenlands heller. Tror det blir koselig! ) Nå skal jeg kutte grønnsaker og kylling til middag. Og etterpå blir det Home and Away. I kveld er det jo ny sesong av Frustrerte Fruer også. Må vel se på det. Håper den nye sesongen er bra! Ha det bra! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8413938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #52 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei igjen! I morgen reiser vi! ) Gleder meg kjempemasse! Har reisefeber, så jeg klarer ikke gjøre så fryktelig mye. Er veldig trøtt også, så det spørs om jeg ikke snart legger meg nedpå litt. Traff et par venninner i går, og vi skravlet til det ble litt vel sent. (Men det var veldig koselig! )) Var ikke i seng før halv ett, og så må jeg stå opp kvart på sju. Det blir for lite søvn for meg. Skal til fysio senere. Gleder meg til det. Blir godt med litt massasje. Prøvde Nitroen igjen, men det var ikke noen endring. Skal kanskje prøve igjen i kveld, men denne gangen skal jeg prøve å få det enda lenger inn. Tror det virker veldig lokalt, så jeg får kanskje "åpne opp" litt mer. Har enda et lite håp om at det skal funke. Gleder meg sånn til å reise! Skal pakke i kveld. Har laget pakkeliste. Vi skal jo ikke være der så lenge, så vi trenger vel ikke så mye med oss, men jeg regner med at kofferten blir full allikevel. Har det med å ta med altfor mye klær. Vet jo ikke helt hvordan været blir. Håper bare det ikke regner så mye. Kjøpte Euro for 2500 kr i går. Har ingen anelse om hvor mye penger vi trenger. Det vil jo gå bort endel bare i transport og inngangspenger, og ikke minst mat. Vi må jo spise ute hver dag, og det koster. Håper jo på å shoppe litt også. ;o) Det skal bli så deilig med en liten ferie! Jippi!! ) Hvordan går det med deg? Er du fortsatt kvalm? Har du funnet slagboremaskin? ) Vi snakkes! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8438907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. mars 2007 #53 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei og hopp:o)))) Ja, nå er det ikke lenge igjen til dere reiser!!! Håper dere får en fantastisk tur:o)) Jeg er akkurat slik som deg. Tar med meg altfor mye, men det er bedre og ha for mye enn for lite, og man vet aldri hvordan været blir. Vi spiste ikke ute hver dag:o) Vi kjøpte mat fra et supermarked og hadde i kjøleskapet på hotellrommet:o) Spesielt drikke, men også litt brød og pålegg:o) Nå skal jo ikke dere være såå lenge, så det blir sikkert kos med middag ute hver dag, selv om det nok svir litt i lommeboka på slutten (bruker og gjøre det hos meg hvertfall....). Håper inderlig Nitroen vil hjelpe deg. Gikk det bra hos fysio i dag?? Går stort sett bare bra med meg. Litt trøtt og sliten bare etter for lite søvn. Jeg kommer meg stort sett for sent i seng når jeg skal opp så tidlig (halv seks...). Sambo kommer hjem såpass sent på kvelden at jeg ønsker jo litt tid oppe sammen med han før vi legger oss....I går la jeg meg faktisk alene, og det nesten rett etter at han var kommet hjem... Våknet en liten stund etter at han hadde lagt seg og var driiiitkvalm. Var sikker på at nå kom jeg til og få spysyka:(( Gikk mellom badet og soverommet flere ganger og trodde jeg måtte kaste opp. Tilslutt tok jeg en kvalmestillende som jeg hadde liggende, og den hjalp for kvalmen forsvant. Heldigvis!! Tror ikke den kvalmen der kom av Metformin for den hadde jeg tatt mange timer i forveien. Den ulmende metformin-kvalmen er blitt mindre. Kjenner mye mindre til den, egentlig. Ja, har funnet slagboremaskin:o) Var på OBS bygg og kjøpte en til 599. Tror det er den sambo har sett på tidligere. Nå blir han nok fornøyd:o) Fant kortholder her om dagen. Den tar minst 8 kort, mulig ett par til om de er tynne. Det eneste "problemet" er at den har kalkulator på baksiden. Om sambo ikke liker det får han heller bytte den. Vet ikke hvor mye bruk han egentlig har for den kalkulatoren og om den kanskje bare blir i veien? Vi får høre hva han sier. På bursdagen hans har vi planlagt at vi skal sove leeenge:o) Spise deilig frokost, og dra ut og spise kake på en kafè før jeg/vi drar på jobb:o)))) Blir vel en god middag på søndag også) Veldig enkelt, men jeg gleder meg:o)) På tirsdag skal vi hjem i begravelse. Bestefaren til sambo sovnet stille inn for ett par dager siden. Har fått fri fra jobb (snill arbeidsgiver, ja!!!), så jeg regner med at vi kjører hjem på mandag! Masse masse god tur i morgen:o))) Ha en herlig og romantisk ferie!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8446002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #54 Del Skrevet 2. mars 2007 Takk skal du ha! Vi skal nok få det fint! Nå er det bare 4 1/2 time til vi drar med toget. ) Jippi!! Har masse reisefeber. Vil bare på do hele tida. ) Tror jeg har pakket alt. Har i hvert fall passene og billettene. Og Euro. Det er meldt regn. Håper det ikke øser ned hele tida. Men, men... Da får vi sette oss på en kafé i stedet for å gå ute. Blir sikkert koselig uansett! Vi kommer nok til å spise ute hver dag. Vi skal spise i Oslo i dag, og så blir det fire ganger til. Det får økonomien vår tåle. Tysk mat er jo ikke akkurat kjent for å være så veldig god, men heldigvis har de mange innvandrere, så vi kan sikkert finne god kebab, pizza, indisk mat osv. Fysio fikk ordnet litt på den stive nakken min. Har hatt hodepine i fire dager, men det ble mye bedre etter behandlingen. Har ikke fått prøvd Nitroen noe mer. Får gjøre det når jeg kommer tilbake. Tar ikke sjansen på å ta sprayen med meg til utlandet. Vet ikke om man må ha erklæring fra legen da. Vil ikke at sikkerhetskontrollen eller tollerene skal ta den ifra meg. Jeg har motsatt problem av deg. Jeg vil også sitte oppe sammen med mannen min, men det er han som må legge seg. Han står ofte opp i seks-tida, og da nytter det ikke å sitte oppe hele natta. Jeg liker å være oppe om kvelden. Jeg sitter jo mye alene på dagtid, så det er så koselig å ha selskap. Er trøtt i dag. Husvertene holder på å demontere en heis inne hos seg, så det er et forferdelig bråk her. ( Har blitt vekket to dager på rad nå. Synes jo i det minste de kunne gitt oss beskjed på forhånd når det blir så mye bråk. Sønnen deres (som satt i rullestol (CP)) døde for halvannet år siden. Det var visst veldig dramatisk. Nå er hjelpemiddelsentralen her og tar heisen tilbake. Vi bor i leiligheta til sønnen. Tror det er vanskelig for dem å leie ut her. Sønnen ble visst skadd under fødselen, så etter mye kjemping fikk de erstatning for feilbehandling. Han døde 18 år gammel av kvelning i rullestolen, en ulykke altså. Vet ikke helt hva som skjedde, men dette er hva jeg har hørt av noen som kjenner familien. Det er så blodig urettferdig! Tenk hva de har vært igjennom. Det er utrolig at de klarer å leve videre. De har en sønn til, så de må vel kanskje bare gjøre så godt de kan. Synes virkelig synd på dem. Slagboremaskinen var jo ikke så avskrekkende dyr. ) Man vet jo aldri med sånne verktøy. Nå blir han sikkert glad! ) Hva er poenget med en kortholder som tar åtte kort? Blir ikke den fryktelig stor og klumpete? Kan man ikke like godt bruke pengebok da? Har aldri sett en sånn... Kalkulatoren kan man sikkert klare seg uten. Går det ikke an å ta den av? Blir koselig med bursdagsfeiring. Man trenger ikke gjøre så mye ut av det. Gaver og kake er det viktigste. ;o) Da snakkes vi sikkert på onsdag igjen! Du får ha det bra så lenge, og kos dere med bursdagsfeiringen! Auf Wiedersehen! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8455244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #55 Del Skrevet 7. mars 2007 Nå var tråden vår havnet langt ned på side 4! Jaja, nå er vi i alle fall hjemme igjen. Er trøtt. La oss i tre-tida i natt, og så kom feieren og ringte på døra kl tolv, for han skulle ha inspeksjon av ovn og pipe og sånn. Har hatt en kjempefin ferie! Vi ha spist god mat, masse kake, gått rundt i flere timer på sightseeing (har sett ALT) og shoppet (stakkars beina mine!). Har vondt på utsiden av leggene etter å ha gått så mye. Har sovet lite, så vi er helt knust nå. Hadde regn en dag og sol/overskyet de andre dagene, så vi er godt fornøyd med været også. Hotellet hadde normal mellomklassestandard og var helt greit. Vi hadde forretningsrom (de er litt finere), så vi hadde badekar. Det var supert! Kjøpte badekuler og greier. Savner å kunne legge meg ned å ta et bad. Det var deilig! Stakkars mannen min måtte holde ut mange timer med shopping. Men jeg var happy! ) Så ei bukse jeg ville ha, men de hadde ikke min størrelse. Det var den eneste nedturen. Ellers har jeg kjøpt ei anna bukse (vår/sommer-bukse), en singlet til å ha under en litt utringet genser jeg har, ei t-skjorte/skjorte, en tykk genser fra Bennetton på halv pris og telyseholdere (helt blanke og enkle). Er godt fornøyd. Det ble vel alt-i-alt litt over 1000-lappen. Deilig å unne seg litt ekstra når man er på tur! ) Fikk kjøpt bursdagsgaver til foreldrene mine også. Fant etter mye om og men pique-skjorter til pappa (ikke lett å finne 3XL...) og så kjøpte jeg en ansiktskrem fra Biotherm til mamma på tax-free-en. Har ellers vært litt kvalm i det siste. Det startet den dagen vi reiste og har gått litt opp og ned. Det er helt oppe i halsen, ikke i magen. Har måttet konsentrere meg for ikke å kaste opp et par ganger. Vet at det går spy-syke for tida. Kanskje kroppen min klarte å kjempe den bort. Føler meg bedre nå. Hadde det ikke vært for at det ikke er så lenge siden jeg hadde mensen, så kunne jeg jo håpet at jeg var gravid. Hvordan går det med kvalmen din? Blir du bedre? Litt ekkelt spørsmål, men jeg har en god del hvit kremaktig utflod. Vet du hva det kan komme av? Utfloden likner den man får av sopp, men det klør ikke (som jeg har hatt før når jeg har hatt sopp), og det lukter ikke råtten fisk (som de sier at bakteriell vaginose skal lukte). Det lukter bare metall. Håper det ikke er noe galt på ferde. Skal til gyn på fredag, så hun kan sikkert svare på det. Men jeg synes det er litt ekkelt å gå til gyn med masse utflod. Æsj. Gruer meg sånn til undersøkelsen. Og så er jeg redd for at hun ikke skal forstå problemet mitt med smertene, og at vi ikke skal få hjelp til å lage barn. Har hørt at hun kan være litt bestemt, så jeg er veldig nervøs. :-/ Nå skal jeg ringe mamma og fortelle om turen. ) Håper du gir lyd fra deg snart! Ha en fin kveld! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8527271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #56 Del Skrevet 7. mars 2007 Heisan:o) Bare innom for og ønske deg velkommen hjem:o) Står mitt i innspurten med og hjelpe sambo med og fikse innkjøp til festen (han er sent ute som vanlig, ja....). Flott og høre at du har hatt en fin ferie:o) Sikker på at du ikke er gravid? Kvalme og utflod er gode tegn;) Og mensen kan man ha selv om man er gravid, vet du:o) Skriver mer senere. So long! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8527512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #57 Del Skrevet 7. mars 2007 Sist jeg testet var ca. tre dager før forrige mens (som nå er en måned siden). Og etter mensen har vi ikke prøvd å lage barn, så jeg tror ikke jeg er gravid. Hadde en sinnsyk mens (blødde som jeg aldri har gjort før), så jeg kan ikke tenke meg til at noe skal ha kunnet klore seg fast der inne. Er kvalm nå også, men jeg tror det skyldes at jeg har spist en sjokolade-muffin med sjokoladebiter samt Nidars Favoritter til frokost i dag (ganske sunn, ja!). Har spist Grandis nå, så jeg håper den kan nøytralisere sjokoladen. Har egentlig litt tro på at jeg enda ikke er heeeelt frisk. Drakk én drink på en bar i Tyskland, og da begynte gulvet å bevege seg. Det var som å være på en båt, og jeg ble sjøsyk. Skal hoppe i dusjen nå, så jeg er klar til å dra på jobb i morgen tidlig hvis de ringer fra skolen. ) Hva slags fest er det dere forbereder? Bursdag? Doktorgradsfest? Alltid morsomt med fest! ) See you later! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8528789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #58 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei! Har vært hos gyn nå. Gruet meg så sinnsykt på forhånd. Var på do tre ganger i morges, og i går kveld gråt jeg fordi jeg gruet meg sånn. Men det gikk fint! ) Er veldig lettet. Gyn var litt sånn kul/laidback. Hun sa hvilke muligheter vi hadde, og at hun ikke skulle undersøke meg i dag. Jeg gråt jo selvfølgelig... Men hun var snill. Hun spurte hvordan GU var for meg, og jeg sa at det ikke er noe særlig. Hun sa at vi kunne prøve mer Pergo, for hun syntes det var litt lite å kun ha hatt samleie på to eggløsninger. Men da jeg sa at jeg fikk EL først på dag 22, så sa hun bare "Hmmmm. Det var litt sent. Da kan det virke som om du har problemer med å få EL. Hmmmm. Men vi skal nok finne en løsning." Og så nevnte hun inseminering med eller uten sprøyter. Og så spurte hun om hun kunne prøve en innvendig UL, selv om hun hadde sagt at hun ikke skulle undersøke meg. Jeg fikk se på den staven, og så sa jeg at vi kunne prøve. Det er jo ingen vits i å ta medisiner hvis jeg ikke klarer UL. Det gjorde litt vondt da hun tok den inn, men det gikk MYE bedre enn jeg hadde forventet. Når hun først var innenfor, så var det ikke så ille. Er kjempelettet!! Vi sa at vi ville ha den behandlingen som gav best sjanse, så vi har fått resepter på Pergo og hormonsprøyter. Vi kunne starte når som helst. Det var ingen ventetid. ) Så jeg sa at det blir i mai da pga oppgaven min. OG best av alt, da hun hadde stukket inn staven sa hun "Ja, vi kan vel sette EL-sprøyte nå med en gang". "Heh?", sa jeg. Og så snudde hun skjermen og viste meg et egg på 18 mm. ) Så nå får jeg EL på søndag! Jippi!! ) Mulig det er Pergoen som virker litt enda. Fikk nye sprøyter og kateter også. Hun sa forresten at det er 18 % sjanse til å bli gravid for folk med normal syklus per gang, så siden vi kun har hatt to sjanser, så syntes hun det var litt tidlig å tenke på prøverør. Skal kanskje be om å få sende søknad når vi skal tilbake i mai (dersom vi ikke blir gravide nå da!). Hun spurte om egglederne mine var sjekket, og det er de jo ikke, men hun sa ingenting om at jeg måtte sjekke dem før jeg skulle få inseminering. Er lettet over det også. SÅ, da er planen klar. Vi skal prøve på egen hånd denne syklusen, og så skal vi til inseminering i mai. Godt å ha en plan igjen! ) Det verste er når man ikke vite hva som skjer og hva man skal forvente seg. Sjansene våre er jo ikke så altfor store denne måneden, siden vi ikke har gått på hormoner, men sjansen er jo der. Vet ikke om EL-sprøyter har noe å si, men den kostet jo 350 kroner, så jeg håper det. Spennende! ) Puh, det ble langt. Hvordan går det med deg? Har det vært fest? Gleder meg til i kveld! Skal be mannen min kjøpe noe taco-greier og litt snop, og så skal vi kose oss i sofakroken! ) Ha en fin kveld! ) Hilsen en lettet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8555702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #59 Del Skrevet 10. mars 2007 Da prøver jeg for tredje gang og svare på innlegget ditt. Har ramlet ut to ganger allerede, så nå håper jeg at jeg får gjort meg ferdig før jeg ramler ut neste gang... Kjempeglad på dine vegne nå!!! Håper det er gullegget du slipper på søndag, og at spiren sitter nå)))) Kjempeflott gyn du var hos:o) Hun virket veldig hjelpsom, og virkelig innstilt på og hjelpe dere til og bli gravide! Supert!!! Her har det gått i hundre, og beina mine har virkelig fått gjennomgå de siste dagene. Er helt knust! Vi hadde disputasfest i går kveld etter at sambo disputerte i går formiddag. Vi hadde koldtbord med masse god mat (laks, salater, spekemat, kylling, svinekam etc). Til dessert var det hjemmebakte kaker (ostekake, marsipan, verdens beste og sjokolade). Masse mat til 32 stk. Det ble en del mat igjen, ja, og mye av spekematen har vi fryst ned, så vi har mye og kose oss med fremover. Foreldrene, broren og en onkel av sambo var med på festen, samt min far og stemor, så familiene våre var ganske godt representert på festen:o) Jeg var kjempesliten etter alt styret de siste dagene, så når klokka bikket midnatt, så dro jeg hjem sammen med resten av familien og vennene mine. Da hadde jeg så vondt i beina at jeg nesten ikke klarte og gå...Var en befrielse og kunne legge seg på sofaen med beina høyt... I dag har vi tatt hjem alt av mat, blomster og gaver, og fått ryddet dette på plass, så nå skal vi bare koooose oss resten av kvelden:o)))) Dette er første dagen i resten av vårt liv, og nå skal vi benytte sjansen til og kose oss sammen framover. Sambo har jo hatt stresset med avhandlingen som måtte bli ferdig under hele forholdet vårt, så dette blir en ny start for oss:o) Jeg gleder meg:o)))) Vi snakker om og dra hjem til familie og venner allerede neste helg:o) Vi fikk forresten en lite gledelig tur hjem tidligere denne uken. Bestefaren til sambo døde i slutten av feb. Det har jeg kanskje fortalt?? Uansett, så var vi hjemme i begravelse på tirsdag. Her er det altså ikke langt mellom sorg og glede. Under begravelsen fikk jeg møte det meste av slektningene til sambo som jeg ikke har truffet før. Kjempekoselige folk:o) Nå er vi invitert sørover på besøk til sommeren. Lurte faktisk på og dra direkte dit når vi kommer fra Finland... Blir forhåpentligvis veldig avslappende, og det får vel også tankene våre litt bort fra rugingen siden de ikke vet hva vi nettopp har gjennomgått. Kanskje går rugetiden frem mot test også litt fortere?? Vi får se hva vi gjør etterhvert:o) Nå skal jeg avslutte før PC-en klikker igjen. Ha en flott kveld:o))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8568446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #60 Del Skrevet 10. mars 2007 Irriterende når pc-en detter ut. Fint det funket på tredje forsøk! ) Håper at vi skal klare det denne gangen. Jeg vet ikke hvordan sjansene er nå i forhold til da jeg gikk på Pergo. Vet heller ikke om EL-sprøyten øker sjansene. Men det er veldig godt å ha muligheten i morgen. Det er kjedelig å bare gå og vente. Det har stukket litt i magen i dag, så da skjer det sikkert noe i morgen formiddag. ) Hadde vært gøy å fått det til på siste sjanse før insemineringen! ) Hvis vi blir gravide nå får vi termin i desember. Synes det er litt dumt (for barnet må begynne så tidlig på skola), men vi kan ikke være kresne på datoen nå. Gyn sa forresten at jeg burde føde vaginalt, for da blir jeg videt ut. Jeg kunne få tidlig epidural, så ville alt gå bra. Men jeg stoler ikke på det. Synes det er dumt å få forskjellige beskjeder fra forskjellige folk. En annen gyn sa keisersnitt, og det sier fysio også... Blir veldig usikker. Er redd for at jeg ikke skal klare en vaginal fødsel, og at det skal ende opp med sugekopp/vakuum eller hastekeisersnitt. :-( Jaja, må vel bli gravid først, så får jeg tenke på det senere. Skjønner godt at du er sliten! Det er alltid mye stress når man skal arrangere fest. Fint å ha litt mat igjen! ;o) Dere får vel en helt annen (og normal!) hverdag fremover. Det blir sikkert godt å ha litt bedre tid til hverandre! Jeg er ikke så sikker på om jeg ville vært borte i rugeperioden. Eller, i selve perioden er det sikkert greit, og kanskje også en fordel, men når det nærmer seg IKM ville jeg vært hjemme. Dersom du får mensen eller en negativ test, så er det godt å ikke måtte være blid og glad på besøk hos slektninger. Det blir en spennende sommer! Har stor tro for at det skal gå bra for dere i Finland! ) Dere fortjener det nå etter alt dere har vært igjennom! Synes du tida til dere skal reise går sakte? Det er jo egentlig ikke så lenge til! Nå skal vi lage skinkebiff med pommes frites og sopp. Har vært på harry-tur i dag, så nå er fryseren full av billig kjøtt. Og på stuebordet ligger det en pose godis. ) Skal se Senkveld-reprise fra i går + reprisen på Frustrerte Fruer fra tirsdag. Blir godt å slappe av! I morgen tidlig blir det baby-laging! Hvis EL kommer nøyaktig 48 timer etter sprøyta (de sa i alle fall 48 timer), så blir det EL kl 14. ) Ha en fin kveld du også!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8570391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #61 Del Skrevet 11. mars 2007 God formiddag! Håper dere lykkes nå) Det har vært endel her inne som har fått det til på siste sjanse før IVF/AIH/ICSI. Håper dere blir en av de:o)))) Skjønner godt tanken din om at det er kjedelig for et barn og være født i desember (begynne tidlig på skolen, sist bursdag i sitt kull kanskje osv), men som du sier, dere kan ikke være kresne på datoen nå. Det er så deilig når man har en plan om hva som skal skje fremover. Man vet hva man har av muligheter etc. Jeg synes egentlig ikke tiden går så sakte. Jeg ser hele tiden frem til ting som skal skje om ikke lenge (Brasil-turen, jula, bursdagen min, disputasen, påskeferien, våren, så er det sommer og nesten august) :-) Slik synes jeg tiden faktisk går ganske så fort:o) Jeg er så overbevist om at vi skal lykkes i Finland at det er nesten skremmende....men det er sikkert fordi at dette er den beste sjansen for og lykkes vi faktisk har hatt siden vi begynte:o) Enig med deg i at i slutten av rugeperioden når det går mot test, så er det nok best og være hjemme. Tror ikke at jeg har så lyst til og være på besøk når tanta kommer eller jeg står med en negativ CB i hånda, men frem til da kan det være godt og ha andre ting og tenke på enn og sitte og bimme hele dagen (noe jeg sikkert ville ha gjort om jeg var hjemme.....) :-) Nå er jeg forresten blitt gressenke. Kjørte nettopp sambo til flyplassen. Han skal ut og reise med jobben sin. Kommer hjem igjen på tirsdag. Blir rart og sove alene i sengen i natt. Det er jeg ikke vant til....Liker ikke og være alene om natta. Det har jeg aldri likt...Er litt husredd når det er mørkt ute... I formiddag skal jeg bare sitte under et pledd og kose meg foran tv-en. Kjenner enda at jeg er ganske sliten. Drar sikkert på besøk til en venninne i ettermiddag en gang. I morgen tidlig skal jeg på jobb. Ikke vært der på en uke nå. Sambo fikk forresten svar på den ene jobbsøknaden sin i går...Han var ikke tatt med i betrakningen siden han da ikke hadde forsvart avhandlingen sin:( Han var ganske lei seg for dette var en jobb han hadde lyst på...Vet ikke om han har noen søknader inne nå for uten om den i Skottland, men den blir han og takke nei til om han får den (vi har ikke råd siden lønna er så lav der borte...). Nå har han et 3 mnd engasjement på universitetet. Etter det håper jeg han finner seg noe annet og gjøre. Det er ikke helt umulig at vi faktisk må flytte sørover for at han skal få seg jobb....Blir vel enten Bergen eller Trondheim, da. Sistevalget er Oslo. Kunne godt tenkt meg og bo en plass utenfor Oslo, men sambo ønsker ikke og jobbe der. Hvor er det forresten fint og bo dersom du skal jobbe i Oslo? En plass der man føler man kommer litt unna bylivet, og det kan være greit og bo med barn som vokser opp.? Lykke til med babylaging!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8576243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #62 Del Skrevet 11. mars 2007 Mannen min fomlet med kateteret og sølte ut nesten alt på lakenet i går da vi skulle lage barn... :-((( Hva gjør vi nå? Tror vi må gjøre det på nytt ganske snart nå, før egget dør, liksom. Håper bare at det er noen sædceller igjen. De har jo ikke hatt lange tida på seg til å bli klare siden i går kveld... Huff. Tror du det kan være liv nå, bare 13 timer etter forrige gang? Det føles veldig kjipt. Gyn sa at vi kunne ha samleie på søndag morgen, eller kveld, eller på mandag, eller på lørdag kveld... Men jeg leste i pakningsvedlegget nå (på internett) at man anbefales å ha samleie samme dag som sprøyta settes + dagen etterpå. (??) Håper vi ikke er for sent ute uansett. Ble litt deppa av dette her. Nå som vi hadde fått sprøyte og greier. :-( Oi, nå gjorde det vondt i eggstokken min! Heh, kanskje egg-posen sprakk? Vi får kanskje hoppe i høyet nå uansett. Håper det holder! Jeg liker heller ikke å være alene hjemme om natta. Synes det er trygt og godt å ha mannen min ved siden av meg. Blir nervøs og veldig oppmerksom på lyder når jeg er alene. Har du lyst til å flytte sørover? Jeg kunne heller ikke tenkt meg å bo i Oslo, men det er mange fine steder litt utenfor byen, og det går greit å pendle med tog. Ski (20 min med tog til Oslo S), Moss (40 min), Fredrikstad (1t, 10 min), Lillestrøm (11 min, og det er jo også nært Gardermoen)... Pendling er en vanesak, og det er behagelig å kunne ta tog i stedet for å kjøre bil. Ellers synes jeg jo Trondheim er en veldig fin by. Det er jo litt nærmere Tromsø også, med tanke på å besøke familien. I Bergen er det for mye regn. Hva slags stilling er det han er ute etter? Det finnes ikke stillinger i mindre byer da, f.eks. i høgskolebyene? Bodø? Stavanger? Snakkes! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8577760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #63 Del Skrevet 11. mars 2007 Har du hoppet i høyet?? Skader ikke og gjøre det:o) Kan godt være sædceller der selv om det bare er 13 timer siden sist:o) Mannen din hadde normal sædkvalitet, ikke sant?? Det blir vel uansett flere sædceller der visst du hopper i høyet nå eller om du lar være. Lever ikke egget opptil 24 timer?? eller er jeg helt bak mål?? Jeg har på en måte lyst til og flytte sørover. Omså bare for å få oppleve noe annet enn trygge, gode nord-norge. Jeg vil nok uansett flytte tilbake hit, men for en liten periode kan jeg bo sørpå. Og kanskje når jeg får se hvordan det er (vår og varmt etc..), så vil jeg ikke tilbake hit:o))) Trondheim er en veldig fin by:o) I Bodø kommer jeg til og blåse bort, så dit vil jeg ikke. Han skal ha en forskningsstilling i utgangspunktet, og det er det lettest og få på et universitet (og det er det vel heller ikke i Bodø....). Kan også få en slik jobb i det private, men det er mye vanskeligere. Skal vi flytte, så skal vi flytte til en plass hvor det er kort vei ut i verden:o) Vi blir litt misunnelige på alle som kan kjøpe seg billige billetter fra Gardermoen og til Paris, Praha, Roma etc. Nå har jeg sittet på nettet, samt skravlet i tlf i flere timer (istedet for og være ute i sola...), så nå skal jeg gå og ordne meg noe mat. Regner med at det blir pizza fra i går...Er ikke mer kreativ enn det:o)) Vi høres! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8579658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #64 Del Skrevet 11. mars 2007 Vi har hoppet i høyet, ja, eller nærmere bestemt sofaen. ) Måtte jo være et sted jeg kunne underholdes (av tv-en) etterpå. Har ligget heeeelt stille i to timer nå. Har vondt i ryggen, så det er vel på tide å stå opp og jobbe litt. Håper det var noen gode svømmere der! ) Kvaliteten hans er normal ja. Han hadde 32 millioner per milliliter, og gyn vi var hos nå sa at det var helt normalt. Hun sa også at egget lever i bare 12 timer, så da tenkte jeg at det kan være for sent å vente til i kveld. Uansett ikke noe mer å tenke på nå. Får håpe vi har gjort det som trengs! ) Klimaet er det jeg setter størst pris på her nede, pluss nærheten til andre byer og Europa for øvrig. Men jeg savner naturen og familien. Tror nok at vi også kommer til å flytte nordover etter hvert, men det kommer litt an på jobbsituasjonen. Det er fort gjort å gro fast et sted. Vi får se. Vi skal ha kyllingwok i kveld, kanskje. Jeg fikk plutselig sånn lyst til å bestille pizza... ) Må ta en titt i pengeboka og se om vi kan ha råd til det. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8580306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #65 Del Skrevet 11. mars 2007 Dere har gjort deres beste for og få spiren til og sitte denne perioden:o) Dersom egget bare lever i 12 timer var det like greit og gjøre det nå, og ikke vente. Man vet jo aldri når det slipper:o) Kan tenke meg at du setter stor pris på klimaet. En tidl venninne av meg flyttet sørover når vi var ferdig med gymnaset, og hun kan ikke tenke seg og flytte nordover igjen. Dette er spesielt pga været/klimaet. Jeg vil på en måte gjerne bo nær familien når vi får barn. Jeg ønsker at barnet/barna skal ha tett og god kontakt med familien sin. Jeg kjenner egentlig verken onkelen, tanten min eller søskenbarna mine:( Vi har aldri hatt noen tett og god kontakt med de. Det er helt annerledes i sambos familie. Det har jeg både hørt og opplevd. De møtes så ofte de kan, og feirer også jul sammen om det passer. Da vi var i begravelsen fikk jeg virkelig oppleve litt av hvordan det er og være en del i en litt større familie enn jeg er vant til. Nå blir den familien ganske stor siden det er dine, mine og våre unger, men allikevel. Kanskje jeg bare skal ta hele familien med sørover?? Det er ikke alltid like lett og holde kontakten når man bor på forskjellige kanter av landet. Sambos niese og nevø har bestandig bodd rett ved siden av sine besteforeldre og oldemor, og det har nok vært utrolig verdifullt for dem alle. Tro hva jeg skal finne på nå?? Jeg KJEDER meg!!!! Kunne dratt på besøk til en venninne eller noe, men jeg gidder liksom ingenting. Er det mulig??!!? Kjenner at jeg savner sambo allerede. Selv om jeg har vært mye alene mens han har holdt på med avhandlingen sin, så er dette annerledes siden jeg vet at han ikke kommer hjem før tirsdag....... Ha en fin kveld, og nyt samværet med mannen din :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8580513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #66 Del Skrevet 12. mars 2007 Kvelden i går ble faktisk ikke så verst:o) Jeg fikk besøk av ei venninne jeg ikke har sett på evigheter, og vi ble selvfølgelig sittende og skravle i timesvis etter først og ha pratet på tlf i nesten 3 timer:o) Jeg skulle egentlig vært på jobb i dag, men jeg kjenner at jeg klarer rett og slett ikke. Er helt knust etter alt styret som har vært i det siste. Heldigvis har jeg en forståelsesfull arbeidsgiver som vet at jeg må lytte til kroppen. I dag er det tungt bare og sette på en maskin med klær..., men skal innrømme at det er kjedelig og være hjemme. Skulle mye heller vært i form, og vært på jobb.. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8591820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #67 Del Skrevet 12. mars 2007 Høres ut som om du har hatt en koselig kveld allikevel! ) Noen ganger er det godt å være litt borte fra sambo, for da får man litt fred + at det er godt når man sees igjen, men jeg kjenner meg igjen når du sier at du kjeder deg og blir husredd. Koselig med besøk da! Skulle ønske jeg hadde flere venninner her nede. Det blir ofte litt stusselig. Det er en ting til som er positivt med å bli gravid. Da blir man gjerne kjent med flere folk i samme situasjon. Håper det klaffer snart! ) Dumt at du føler deg sliten, men da er det jo godt at du ikke MÅ på jobb. Greit å kunne slappe av litt, men jeg skjønner godt at det hadde vært hyggelig å vært på jobb. Jeg sitter jo mye hjemme alene, og det er få ting som er så kjedelig og deprimerende som det. Jeg er kvalm. Har vært det i over en uke nå. Synes det er litt merkelig, for jeg pleier ikke være det uten grunn. Mulig det er ettervirkninger etter at jeg var syk. Jeg er jo i alle fall ikke gravid. Håper jeg ikke blir kvalm når/hvis jeg blir gravid, men det kan jeg vel bare drømme om... Jeg blir alltid kvalm av forandringer i kroppen. Blir kvalm bare av å tenke på at jeg kommer til å bli kvalm. Har ei venninne som spydde sammenhengende i fire måneder da hun var gravid. Høres ikke akkurat noe fristende ut. Sitter på biblioteket nå, men som du skjønner, så blir det lite jobbing og mye surfing... Har fryktelig dårlig selvdisiplin. Gleder meg til å bli ferdig! Det ble forresten take-away-pizza til middag i går. Mannen min var ikke tung å be. ) Så i dag får vi vel spise kyllingen. Kos deg så godt du kan hjemme i sofaen! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8592124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #68 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg kan veldig godt skjønne at det blir stusselig uten så mange venninner der du bor. Det er det som skremmer meg litt med tanke på og flytte...her har jeg så mange som jeg kjenner, og en jobb som jeg kan...Jeg har ikke så lett for og bli kjent med folk (kan være noe jeg innbiller meg..), og er overhode ikke den som prater så mye i en forsamling (heller stikk motsatt), så det og skulle flytte til en ny plass med bare ukjente mennesker er ikke så lett...sånn sett håper jeg at det blir flytting til Bergen. Der har jeg hvertfall en venninne. Hun er høygravid og venter nr 2 i mai. Jeg har venninner i Tønsberg og Skien, samt en onkel i Drammen og et søskenbarn i Asker. Det er ille og være kvalm:( Jeg holdte på og bli småsprø av og gå og være småkvalm det meste av tiden, så nå har jeg mer eller mindre sluttet og ta Metformin. Var ikke meningen i utgangspunktet, men jeg glemte noen tbl, og så ble det mer eller mindre stopp av seg selv... Jeg blir også veldig lett kvalm...var kanskje verre før. Da ble jeg kvalm bare jeg sov litt for lite. Sånn er jeg ikke nå, men jeg er stygt redd for at jeg vil bli kvalm i et evt svangerskap...håper jeg slipper og spy. Det kan jeg ikke fordra...Heldigvis er jeg vant til og spise når jeg er kvalm, og det er vel det som hjelper....småspise mye av tiden...en venninne av meg sa at det som hjalp henne best var og spise noen salte kjeks før hun stod opp om morgenen. Lite jobbing og mye surfing, ja, det har vel en tendens til og bli slik:o))) Hvordan går det med oppgaven din nå?? Begynner du og se en ende?? Eller er det enda for langt frem?? Skal kose meg så godt jeg kan i sofaen, ja. Snart er det reprise på Home&away, og den må jeg få med meg. Satte videoen på opptak på fredag for og i det hele tatt få se det, men episodene ble jo avbrutt av den teite Valla-saken, så jeg fikk ikke sett det...Da mangler jeg torsdagens episode. Har du sett den?? Regner med at jeg hopper lett inn i det igjen i dag, men irriterende var det allikevel. Slik er det og bli hektet:o) Gledet meg så til og ligge med beina høyt natt til lørdag etter festen, og se opptaket til sambo kom igjen, også ble det avbrutt av pressekonferansen til Valla. Makan!!! Kos deg så godt du kan på biblioteket. Håper du får gjort noe, og ikke bare surfer:o))) Har faktisk ikke tenkt på middag i dag. Kylling Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8592458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #69 Del Skrevet 12. mars 2007 Hmmm...? Hva skjedde??? Plutselig ble alt det jeg hadde skrevet borte....bra det ble lagret hvertfall i motsetning til på lørdag....Kom vel bort i noe, tenker jeg. Det jeg skulle si var at kylling begynner jeg og bli litt lei faktisk... Får finne på noe annet:o) Kanskje pølser?? :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8592501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #70 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg blir heller ikke så lett kjent med folk. Har aldri hatt mange venner, så jeg er kanskje litt tilbakeholden. Har ikke så altfor god selvtillit. Men jeg kan prate i forsamlinger, og jeg liker å skravle. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal møte folk. Østfoldinger er veldig reserverte. De har sine venner og er fornøyd med det. Hadde ikke Metforminen noen virkning, eller har du gitt den opp? Ikke noe gøy å være kvalm nei. Oppgaven går fremover, men det går sakte... Skal levere sånn halvveis ferdig oppgave til veilederen min før påske, så jeg må bare få det gjort. Ikke lett. Men jeg begynner å se en ende på den, og det føles bra. Home and Away var trist i dag. Tror du de blir sammen igjen? Jeg aner ikke hva som skjedde på torsdag. Jeg gikk jo glipp av tre episoder da vi var på ferie, så jeg har falt litt av lasset. Men man kommer fort inn i det igjen. Det er jo ikke så mye som skjer hver gang. Er møkka lei av den Valla-saken. Håper den er ferdig nå! Har en halv pakke kremfløte i kjøleskapet, så jeg har tatt opp en pakke jordbær med sukkerlake fra fryseren! Mmmmm!!! ) Det blir godt til kvelds! Skal se på tv i kveld, Dansefeber-greiene, Trinny and Susannah, Criminal Minds... Ikke det helt store, men det er godt nok for meg. Kanskje jeg får med meg noen AFV-filmer også. De kan være ganske morsomme! ) Går det bra alene? Nå er det bare én dag igjen. Hold ut! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8596547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #71 Del Skrevet 12. mars 2007 Går bra og være alene, men jeg kjenner hele tiden et savn etter kjæresten min....Gleder meg til han kommer hjem i morgen:o)))) Jeg har ikke prøvd Metformin lenge nok til og få se noen effekt av den enda, dessverre. Hadde jeg sett effekt har jeg nok holdt ut enda:o) Home & Away, ja...Jeg vet sannelig ikke om de blir sammen igjen...Spørs om Jesse har SÅ lett for og tilgi...? Nå er jeg hvertfall oppdatert igjen på hva som skjer, og så håper jeg for ettertiden at TV2 slutter og avbryte episodene med tullete pressekonferanser!!! Mmmmmm jordbær er så godt!!!! Heldiggris!!! Vet ikke hva jeg skal finne på og lage meg, men er suuugen på noe godt:o) Kanskje det bare blir en enkel kvelds med ristet brød med brunost og hjemmelaget jordbærsyltetøy? Ikke så verst det heller:o) Må vel finne noe bra og se på tv i kveld. Hadde tenkt til og dra på kino med en venninne og noen av hennes venner, men ble sittende og løse verdensproblemer med ei venninne på tlf i stedet...Venninna mi trengte sårt noen og prate med da, så valget var vel ikke så veldig vanskelig.... Ha en kjempefin tv-kveld med jordbær og fløte:o))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8599317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #72 Del Skrevet 12. mars 2007 Herregud! Jeg har vel ikke fortalt deg enda at jeg har sagt til sjefene mine på jobb (2 av 3 av de) at vi skal i gjennom ED i august?? De ble elleville for og si det mildt:o) Jeg holdte så klart på og begynne og gråte da jeg så reaksjonen deres:o)))) Uansett, ferie i august var ingen problem, og jeg måtte bare komme med sykemelding om jeg trengte dette i forbindelse med rugingen:o) De er nå søte da:o) Synes det er godt at de vet hva vi skal gjennom selv om jeg kalte det prøverør da og ikke ED (vil ikke at noen andre enn mamma og to av mine venninner skal vite hva vi egentlig skal gjennom...). :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8599610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #73 Del Skrevet 12. mars 2007 Oi, det var jo kjempebra at sjefene dine var så snille!! ) Men det skulle egentlig bare mangle, synes du ikke? Baby-laging er jo en positiv ting, så alle burde være glade! ) Vet at det ikke alltid er sånn at arbeidsgiverne er like happy, men jeg regner med at det ikke er første gang en sykepleier blir gravid. Godt å vite at du har støtte i folk rundt deg i hvert fall! ) Skal dere være åpne om ED når babyen kommer til? Skal barnet vite om det fra første stund? Det er helt fantastisk at man har sånne muligheter! Dere kan få deres eget barn, og du kan gå gravid. Synd at det ikke er lov i Norge. Kommer til å bli koselig for barnet å se bilder av mammas mage. Det syntes i hvert fall jeg var stas da jeg var lita. ) Er så 'excited' på deres vegne!! Det er jammen ikke lenge igjen til august! Jippi!! Jeg har vondt i eggstokkene mine, mer enn i går. Skulle jo hatt EL i går, så jeg håper det gir seg snart. Vi tok en kjapp en i stad for sikkerhets skyld. ) Håper det holder! Nå er det på tide å legge seg. Har ligget i sofaen og sett på tv siden kl 19, så nå er ryggen vond og hodet susete. God natt! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8601893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #74 Del Skrevet 13. mars 2007 Joda, det skulle bare mangle, men det var den spontane reaksjonen og gleden de viste når jeg fortalte at vi skulle ha behandling i august som gjorde meg såååå gla:o))) Det var helt ubeskrivelig... Jeg tror ikke vi kommer til og være åpne om ED. Verken til babyen eller noen andre....Jeg er redd for reaksjonen til barnet, samt pappa og svigerforeldrene mine. Har verdens beste pappa og svigerforeldre, men er litt usikker på hvordan de ville taklet en slik nyhet. Jeg er redd de skal få meg til og føle meg "mindre" mor til barnet mitt....Kan hende den tanken er helt teit for alle vil jo se at det er jeg som har båret frem barnet, og at det kun er genene mine som ikke blir videreført...Jeg har lest endel inne på fub om dette, og noen velger og si det, andre ikke. De som ikke har fortalt det, glemmer nesten hvordan barnet faktisk ble til...De som vet vi skal gjennom dette er to venninner, samt mamma. Jeg trenger folk rundt meg som vet dette, og ikke bare "fremmede" mennesker inne på et forum. Tror ikke sambo har noe i mot og fortelle om ED til barnet, men det er altså jeg som ikke vil det. Kanskje jeg en dag ombestemmer meg? Det var også derfor det var så viktig for meg og kunne få donert disse eggene før anonymiteten ble opphevet i Finland... I dag kommer sambo hjem!!!!! Skal hente han på flyplassen i ettermiddag:o) Jippi:o))) Skal bli deilig:o) Skal hoppe i dusjen nå, og etterpå skal jeg kjøre og besøke ei venninne. Ha en flott dag!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8605926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #75 Del Skrevet 13. mars 2007 Blir koselig å få sambo hjem igjen, tenker jeg! ) Jeg aner ikke hva jeg ville gjort hvis jeg var i deres situasjon. Det er umulig å vite. Jeg forstår godt hva du tenker, men jeg tror jeg ser annerledes på det. Jeg så en dokumentar om ED (du så den kanskje også?), og hun fortalte barna om donor. Det jeg tenker er at barnet vil jo se på deg som mamma. Det har aldri kjent noen andre, og det vokste i magen din. Jeg kan ikke se at barnet vil ta skade av å vite. Dersom dere velger å ikke si noe, så tenker jeg det vil være lurt å aldri si noe, og det kan være vanskelig. Dersom barnet blir 18 eller 25, og så får vite at mamma ikke er biologisk mor, så tror jeg det kan få identitetsproblemer og føle seg lurt (men det varierer nok fra person til person). Jeg kjenner bare på meg selv at dersom jeg nå fikk vite at mamma ikke er biologisk mor, så ville det være veldig ødeleggende for meg. Man skaper seg en identitet i oppveksten, og den er sårbar. Dersom barnet vet helt fra første stund, så vil jeg tro at det ikke tenker så mye over det. Da er det naturlig, og ikke en hemmelighet som blir holdt fra en. Er dere sikre på at ikke barnet vil finne ut av det selv når det blir eldre? Er det ingen som kan komme til å si det til ham/henne? Evt i forbindelse med sykdom/sykehistorie/arvelige sykdommer? Vil du klare å holde på hemmeligheten uten problemer, eller vil den bli tung å bære på? ED er jo ikke så vanlig her i landet, så jeg forstår det du sier om hva andre tenker. Folk vet ikke helt hva de skal tenke heller, tror jeg. Jeg tror ikke familien din kommer til å få deg til å føle deg som mindre mamma. Det er jo din og sambos baby! Er man mindre mamma om man adopterer? Du vil jo uansett bli mye mer mamma ved ED enn du ville blitt ved en adopsjon... Du knytter deg jo til barnet helt fra begynnelsen av. Uansett, jeg vet hva jeg tenker om det nå, men det er ikke sikkert at jeg ville tenkt det samme om jeg var i din situasjon. Jeg forstår godt at det er vanskelig å skulle si noe. Du får kose deg masse med sambo i ettermiddag! ) Vi skal på trening. Har ikke lyst siden jeg ikke har muskler mer, men jeg må vel bare hoppe i det. Etterpå blir det pizza og Frustrerte fruer og Seks som oss. Gleder meg! Ha en super kveld! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/page/3/#findComment-8607287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå