Kick80 Skrevet 31. januar 2007 #1 Del Skrevet 31. januar 2007 F... Laget en lang tråd, og så fikk jeg ikke lagt den inn. Kom opp at det var noe feil med URL-en, og så ble alt slettet. ( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 31. januar 2007 Nå funker det i hvert fall, så jeg prøver på nytt. Kult med nytt nick! ) Fikk sett Grey's, for vi fikk fikset videospilleren i siste liten. Så det mens vi spiste middag i dag. Skulle egentlig ha fisk, men så kjøpte jeg en Big One på tilbud på Ica i stedet. Har ellers spist KvikkLunsj og M, og senere skal vi ha ostepop. Hurra! ) Vi har litt kosedag, for mannen min er blitt syk. Tror jeg også vil bli syk. Har hatt mange elever som har hostet på meg i dag, og jeg føler meg sånn passe. Sov tre timer middagshvile i dag. Godt. Var på apoteket i dag og hentet medisinen min (nitro). Jeg så at apotekeren lurte veldig. Har så leeeeeeenge på resepten, og så skrev han på dataen, og så så han leeeeeeeenge på resepten igjen. Til slutt klarte han ikke dy se, og så spurte han hvorfor jeg skal ha den. Jeg sa det som det var, og jeg tror han ble litt flau. Han prøvde hardt å ikke se brydd ut, hehe, og så så han "Åh, ja. Det virker jo logisk. Håper den virker da!" ) Jaja, har jo ikke så lyst til at "alle" skal vite hva som feiler meg, men... Regner med at han ikke skal spørre om sånt, men jeg skjønner jo at han lurte. Får se om jeg prøver den ut i morgen. Ha en fortsatt fin kveld! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8032905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 31. januar 2007 Prøver for tredje gang. Denne gangen lagret jeg i et word-dokument først: Kult med nytt nick! ) Fikk sett Grey's, for vi fikk fikset videospilleren i siste liten. Så det mens vi spiste middag i dag. Skulle egentlig ha fisk, men så kjøpte jeg en Big One på tilbud på Ica i stedet. Har ellers spist KvikkLunsj og M, og senere skal vi ha ostepop. Hurra! ) Vi har litt kosedag, for mannen min er blitt syk. Tror jeg også vil bli syk. Har hatt mange elever som har hostet på meg i dag, og jeg føler meg sånn passe. Sov tre timer middagshvile i dag. Godt. Var på apoteket i dag og hentet medisinen min (nitro). Jeg så at apotekeren lurte veldig. Har så leeeeeeenge på resepten, og så skrev han på dataen, og så så han leeeeeeeenge på resepten igjen. Til slutt klarte han ikke dy se, og så spurte han hvorfor jeg skal ha den. Jeg sa det som det var, og jeg tror han ble litt flau. Han prøvde hardt å ikke se brydd ut, hehe, og så så han "Åh, ja. Det virker jo logisk. Håper den virker da!" ) Jaja, har jo ikke så lyst til at "alle" skal vite hva som feiler meg, men... Regner med at han ikke skal spørre om sånt, men jeg skjønner jo at han lurte. Får se om jeg prøver den ut i morgen. Ha en fortsatt fin kveld! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8035215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 31. januar 2007 Og der kom det plutselig to ganger... Jaja... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8035227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #5 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei! Der var tråden vår kommet på plass:o) Jeg så det i går kveld, men ikke fikk jeg frem innlegget, og heller ikke til og logge inn, så svarer deg nå heller:o) Hadde du en koselig skravlekveld sammen med de andre jentene her om dagen?? Var det noen du kunne tenkt deg og bli bedre kjent med?? Vi har nettopp hatt besøk av søsteren min med familie:o) Gutten deres er snart 9 mnd, og nå vil han gå hele tiden:o) Går ikke alene enda, og klarer heller ikke reise seg, men går godt om noen holder han. Så nå har vi gått og gått og gått:o)) Kjempekoselig med besøk:o))) Han tar liksom all oppmerksomheten den gutten, så lite vi voksne får pratet sammen... Har vært på jobb i dag, og skal på jobb i morgen tidlig også. Siste dagen før langfri:o) Fri helt til tirsdag!! JIPPI!!!! Er skikkelig travle dager på jobb for tiden, så nå skal det bli godt med fri:o) Jeg og sambo skal kose oss masse sammen!! Har ferie til gode som vi har fått beskjed om og ta ut før mai. Jeg har to uker, og har bedt om og få ta disse ut i forbindelse med påsken:o) Hadde vært deilig med fri når de andre også har fri, så i år håper vi på ordentlig familiepåske:o) Pappa åpner bestandig hytta for sesongen til påske, så dit skal vi i såfall blant annet:o) Har du tatt Nitro? Svært så nysgjerrig den apotek-mannen var, da! Han har vel ikke noe med hva du skal med Nitro?? Håper han var ny for det der er for dårlig!! Greit at han er nysgjerrig, men det skal han være seriøs nok til ikke og vise!! Dagens utblåsning!! Synes du var tøff som svarte han! Nå er det Cæsar-tid. Etterpå skal jeg se dagens episode av H&A på videoen. Ha en flott kveld!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8046183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 1. februar 2007 Jo, jeg hadde det hyggelig på skravlekveld. De andre tre hadde med seg håndarbeid, så jeg må vel finne meg noe jeg også. Jeg kan ikke strikke og hekle, så jeg må finne på noe annet. Vi skal treffes ca en gang i måneden. Liker best hun jeg kjenner fra før, men de andre var greie de også. Kjenner dem jo litt dårlig enda. I morgen skal jeg og mannen min på besøk til hun jeg kjenner og mannen hennes. Vi skal ha Playstation2-kveld med godis og ostepop. Blir sikkert gøy! ) Mannen min er litt syk og blir borte fra jobb for tredje dag på rad i morgen. Får håpe han blir frisk nok til å dra bort. Jeg tror jo det da. Jeg har klart å holde meg nogenlunde frisk så langt, selv om elevene hoster meg i ansiktet og mannen min glemmer seg og kysser meg. Et under... Alltid koselig med ferie! Vi skal på ferie om fire uker. Da skal vi på langweekend til Berlin. ) Fant billige billetter på Norwegian, og så har vi funnet et hotell rett ved dyrehagen og et shoppingstrøk. Gleder meg masse! Blir koselig med påske også, men jeg skal jo levere oppgaven min rett etterpå, så jeg må helt sikkert jobbe. Men med litt marsipan og påskesol, så blir det sikkert bra! ) Prøvde nitroen i sted. Er skuffet. Kjente nesten ikke forskjell. Skal høre med fysio i morgen om jeg har gjort det rett. Kanskje jeg må spraye enda nærmere, nesten inni? Det sved i hvert fall ganske bra... Skal prøve igjen i helga. Håper på bedre resultater da. Hadde jo trodd at det skulle hjelpe meg, så jeg er litt skuffet. :o/ Men jeg har ikke gitt opp håpet enda. Apotekmannen er litt over 30 år. Han har jobbet der lenge, tror jeg. Det er stort sett han som har betjent meg når jeg har vært der. (Er jo nesten blitt stam-kunde.) Det var litt ekkelt da han spurte, for jeg føler jo nesten at jeg kjenner ham siden jeg har vært der så ofte, og så trener han på samme treningssenter som meg. Jeg kunne jo ikke la være å svare heller. Jeg er ikke tøff nok til å si at det ikke er hans sak. Er blitt vant med at det ikke er mye som er privat for meg lenger. Det er jo etterhvert ganske mange som vet. Men jeg koset meg litt da jeg så at han ble litt brydd, men gjorde sitt ypperste for å opptre naturlig. ) Nå skal vi se Shark på TV3. I morgen skal jeg på jobb og til fysio, og så blir det endelig helg! Gleder meg!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8048082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #7 Del Skrevet 2. februar 2007 Oi, her inne faller vi jammen raskt nedover lista!! Måtte på side 2 og plukke oss opp... Du er tøff som sa i fra!! Det er som oftest sannheten som gjør folk mest brydd....jeg hadde nok aldri tort og si at det ikke var hans sak, men vet ikke om jeg hadde sagt sannheten heller:o) Meg i et nøtteskall er vel og ro det bort, bare.... Langweekend i Berlin høres råkoselig ut!!! Vært i Tyskland tidl?? Jeg og sambo snakker forsatt om og muligens ta oss en langweekend i Praha, men ingenting er bestemt eller bestilt enda... Du må ikke bruke Nitroen en liten stund før den har effekt, da?? Har du spurt fysioen?? Nå er det endelig helg!!!!!!! Det har jeg gledet meg til i mange dager nå)))))) Vi har vært og handlet godterier, så nå skal vi bare koooose oss foran tv-en:o) Ute plaskregner det, og det er svære innsjøer flere plasser på veiene. Noen mil unna har det gått ras, og det er griseglatt på innlandet....Tror vi holder oss hjemme, jeg:o) Blir muligens en bytur bare i morgen formiddag med kafè eller noe:o) Sambo er gudfar til en som fyller 5 i morgen, så vi må også innom der med gave. Var ute og kjøpte gave i sted. Jeg storkoste meg på lekebutikken:o) Tenker jeg må snart innom der igjen for det er kjekt og ha litt leker her når vi får tantebarnet mitt på besøk:o) Ha en kjempefin kveld!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8061208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #8 Del Skrevet 2. februar 2007 Er mannen din bedre forresten?? Vi har også vært syk.....Først fikk jeg det sist helg, og har vært tett og gått og snørret på jobb hver dag...Nå som jeg begynner og bli bedre, har sambo fått det samme.... Satser på at han holder seg like oppgående som jeg har vært, og at det går fort over:o)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8061237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #9 Del Skrevet 3. februar 2007 Da har jeg vært i byen med en venninne:o) Vi har shoppet og vært på kafè))) Måtte såklart innom lekebutikken i dag også, og der kjøpte jeg en tv som spiller musikk samtidig som bilder av forskjellige dyr ruller over skjermen. Kjøpte også noe du putter klosser i som lager lyd når klossene blir kastet oppi. Håper dette er noe som faller i smak når gutten kommer på besøk:o)))) Har også handlet litt til meg selv. Er sjelden jeg handler sminke på parfymeri...bruker og handle på H&M eller hos Oriflame, men sist vi var på taxfree handlet jeg foundation og pudder, og i dag har jeg kjøpt meg mascara og lipgloss, samt vippetang...SVINDYRT!!! Kjøpte meg også en tynn svart cardigan, en svart genser og en hvit topp med noe "pynt" på. Føltes godt og unne seg selv noe:o) Jeg får penger i bursdagsgave av mamma, så noe av det jeg kjøpte i dag kan omså være gave fra henne:o) Har fått gave fra mine svigerforeldre. Denne har jeg allerede åpnet..., og der var det fire dessertskåler i glass-serien som vi samler på)))))) Ble kjempeglad!!!!!! Nettopp spist middag nå (grøt....). Vasker litt klær og rydder litt. Senere i kveld skal vi lage pizza, og bare kooooose oss:o))) Må vel kanskje begynne og bake litt i morgen...Ser ut for at vi får gjester både på tirsdag og onsdag, og muligens noen neste lørdag, og da må jeg jo ha noe og servere:o) Ha en kjempefin lørdagskveld!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8070997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 3. februar 2007 Så koselig med kafétur! ) Var på lekebutikken i går jeg også. Mye fint å titte på. Vi kjøpte ei bok til ei lita jente vi var på besøk hos i går kveld. Var koselig å komme seg ut på besøk. De vi kjenner har nettopp flyttet inn i nytt hus. De er heldige! Har veldig lyst til å kunne kjøpe selv, men det blir vel enda en stund til, i hvert fall hvis vi blir gravide. Fikk god mat, spiste godter, skravlet og spilte playstation. Dattera deres er så søt! De spurte selvfølgelig om ikke vi skulle ha barn snart... Jeg sa bare "jo, det vil vi", og ikke noe mer. Vi skulle akkurat gå, så det passet liksom ikke å legge ut om alt. Koselig med shopping også! Har veldig lyst til å shoppe jeg også. Men jeg har blitt syk. Har litt over 38 i feber (og da er jeg døden nær, altså) og er slapp og har vondt i halsen. Mannen min er blitt nesten frisk, så jeg satser på at min sykdom også forsvinner snart. Måtte på butikken en tur, men bortsett fra det har jeg gjort fint lite i dag. Jeg har vært i Tyskland en gang tidligere, på studietur. Var veldig spennende. Men jeg har ikke vært i Berlin. Det er jo mye historisk interessante ting å se på der. Og så blir det gøy å høre litt tysk igjen. Og jeg gleder meg til det å bo på hotell! Det blir litt luksus. ) Har hørt at Praha skal være veldig fint! ) Vi har hatt fersk pasta med kyllingfilét, sopp, sjalottløk, spekeskinke, fløte, egg og ost. Var kjempegodt! Fant oppskriften på Sjuves Kjøkken på vg.no. Anbefales! Jeg spurte fysio om nitroen, og hun sa at jeg burde åpne opp litt og spraye rett på (veldig lokalt). Jeg holdt 10 cm unna uten å åpne, så det var kanskje derfor det ikke funket. Får se om jeg blir frisk nok til å prøve igjen snart. Men det er ganske ubehagelig. Sprayen er kraftig, det kommer mye væske ut, og det svir masse. Skal til AIH-gyn på fredag, og jeg hadde jo håpet å få nitroen til å hjelpe meg da. Vi skal se "The Constant Gardener" som vi har leid på dvd, og så skal vi spise ostepop og smågodt! ) Blir sikkert koselig! Og det eneste jeg gidder nå om jeg er syk... Har ikke gjort rent siden forrige torsdag, så det ser ganske kjipt ut på gulvene, men jeg orker ikke i dag. Støvet ligger vel der i morgen også. ) Ha en fortsatt fin lørdagskveld!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8071493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #11 Del Skrevet 3. februar 2007 Støvet ligger garantert der i morgen også...det er det som er så synd...; det forsvinner liksom ikke av seg selv.... Sambo er også syk...han har litt feber, tror jeg, og er blek, snørrete og har hodepine...huff, ikke godt... Han har forresten hodepine hver helg som han har fri....tro om det er fordi han sover mer og lengre enn ellers....? Vanligvis står jo han opp mellom halv seks og åtte. I helgene sover vi til 10-11, mens vi stort sett legger oss til vanlig tid (23-01). Den oppskrifta du ga meg skal jeg sannelig prøve!! Vi har mye kyllingfilèt liggende i fryseren som vi må spise opp:o) Bra du har fått oppklart det med Nitroen selv om det vil bli ganske ubehagelig...Håper det funker nå!! Skal gå og hjelpe sambo med og lage pizzafyllet nå. God bedring!!!! Og kos deg med ostepopen...(du gjorde meg litt misunnelig der...) ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8072848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #12 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei! Jeg fant ikke den oppskriften som du snakket om med fersk pasta og kyllingfilèt som du nevnte....Tenkte jeg skulle prøve og lage det til middag i dag. Var inne på Sjuves kjøkken på vg.no. Vet du hvor jeg finner??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8079146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei! Her er linken til Sjuves Kjøkken: http://atvs.vg.no/?id=7303&url= Jeg brukte mer sopp og løk enn ham, og så brukte jeg spekeskinke i stedet for Parmaskinke (som er sinnsykt dyrt). Jeg kokte også den ferske pastaen et par minutter før jeg hadde den oppi stekepanna. Brukte matfløte for å spare kalorier. Og to egg var mer enn nok. Mmmmmm! Er blitt mer syk. Har sinnsykt vondt i halsen, feber og konstant rennende nese. Blæh! Tror det blir Big One her i huset i dag. Orker hverken å lage mat eller å spise. Tror ikke samboeren din får vondt i hodet av å sove mer. Jeg tror heller han får en utladning når han endelig får fri. Man bruker mye energi i løpet av uka på å holde seg frisk. Når man endelig slapper av, så kommer det en reaksjon i kroppen. Jeg blir syk nesten hver ferie pga dette. Lykke til med matlagingen! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8080680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 5. februar 2007 Fikk du laget pasta i går? ) Er fremdeles syk. Har vært i byen og ordnet med pass i dag. Godt å få det ut av verden. Gleder meg masse til vi skal reise! Nå ligger jeg bare i sofaen og ser på tv. Godt å slappe av, men kjipt å være syk. Sov nesten ikke i natt. Har fått mensen (akkurat som om jeg ikke følte meg dårlig nok fra før...). Skal jo til gyn på fredag, så det passer litt dårlig. Og så blir det vanskelig å få testet nitroen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8094525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #15 Del Skrevet 5. februar 2007 Vi hadde ikke det vi trengte til maten, så det ble kyllingsalat på meg, og kyllingwok på sambo. Nydelig godt var det:o))) I dag blir det fiskeboller i hvitsaus. Så kjedelig at du er syk enda:( Kjipt....Dårlig timet med mensen nå som du skulle teste ut nitro, og med den timen hos gyn:( Kroppen vår lever sitt eget liv, og tar ikke hensyn til hva som passer oss, dessverre... Jeg har vært på behandling i dag, og er litt trøtt og sliten nå, kjenner jeg. Skal legge meg på sofaen og se H&A til sambo kommer hjem. I kveld skal jeg på personalmøte på jobb, og er ikke hjemme før akutten begynner....Synes dagene går råfort...I morgen og onsdag skal jeg ha gjester, men jeg tror jeg gjør det enkelt med pizza i morgen og rundstykker på onsdag. Is og vafler begge dagene...Kanskje litt rullekake, evt winerbrød. Jeg orker bare ikke og bake en kake...Selv om banankake med fyll, og ostekake er nammis!!! Nå begynner H&A:) God bedring!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8097110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 5. februar 2007 Du får prøve pastaoppskrifta en annen dag da. Den var god! ) Vi har hatt skinkebiff med pommes frites, fløtesaus og sopp. Var godt, men jeg måtte konsentrere meg for å klare å svelge. Var kvalm. Har hatt veldig dårlig matlyst de siste par dagene. Vet du om gyn-ene utfører GU når man har mensen? Jeg kommer jo bare til å ha bittelitt på fredag. Regner med at hun gjerne vil at jeg skal ha innvendig UL for å se om jeg klarer det med tanke på inseminasjon. Spørs om jeg må komme tilbake da. Huff, gruer meg! ( Du fristet meg litt nå med alle de kakene! ) Hva er banankake med fyll? Hva slags fyll har man da? Is og vafler frister også! Og pizza! ) Har du rullekake, så kan du jo lage Charlotte Russe. Veldig enkelt. Det skal jeg lage til bursdagen til mannen min! Mmmmmm!!! Har du bursdag i morgen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8101759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #17 Del Skrevet 5. februar 2007 Banankaken som jeg lagde sist gang fikk jeg tips om av en venninne. Jeg synes formkake er så kjedelig, og savnet litt fyll....Nå husker jeg ikke helt hvordan jeg lagde fyllet, men mener jeg blandet vaniljekrem (Piano sine ferdigpakker) med litt krem. Hadde vel banan i også. Husker faktisk ikke, men mulig det ble sjokolade på toppen...? Skikkelig gullfisk-hukommelse:o) Når det blir aktuelt og lage det skal jeg igjen spørre venninna mi om hvordan hun gjorde det. Det ble som sagt rågodt!!! Og JA, jeg har bursdag i morgen!!!!!!!!!!!!! Hva er Charlotte Russe???????? Vet faktisk ikke om gyn utfører GU når man har mensen. Om du bare blør bittelitt, så må det vel gå bra?? Skjønner godt at du gruer deg.....Skal du ha med Kick-mannen?? Skal tenke masse på deg, og så håper vi at det går bra!!! Når på fredag er det du har time??? Sent hjemme fra møtet i kveld. Faktisk nettopp kommet inn døra...Nå skal jeg finne meg litt mat, og så er det natt! Tidlig opp i morgen...... Natta!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8103972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 6. februar 2007 Happy birthday to you! Happy birthday to you! Happy birthday to *Frøya*! Happy birthday to you! Føles det bra å ha bursdag? ) Synes bursdager er moro! Koselig å ha en anledning til å bake kake og shoppe! Den banankaka hørtes veldig god ut! ) Charlotte Russe er en veldig god kake! Du har helt sikkert smakt den. Det er en slags skumkake med rullekake rundt. Den er lett og ikke så altfor mettende, så den passer godt til dessert. Her er oppskriften jeg bruker: Du trenger: 2 rullekaker med bringebær (ikke krem), 2 pk fløte, 2 pk gelé (f.eks. en bringebær og en jordbær), 1 stor boks fruktcoctail, litt sukker -Lag geléen, men bruk 4 dl vann pr pakke i stedet for 5. Avkjøl. -Dekk bunnen og kantene på en kakeform med 1,5 cm tykke skiver rullekake. -Pisk krem med bittelitt sukker (ikke for mye), og bland den avkjølte geléen i kremen. (=fromasj) Sett i kjøleskapet til blandingen blir litt tykkere. -Sil fruktcoctailen godt, og bland i fromasjen (dersom fromasjen ikke er litt stiv, så vil frukten synke til bunns). -Tøm fromasjen i formen med rullekakeskivene. Sett kaldt til fromasjen er helt stiv. -Snu kaken og ta av formen før servering. -Kaken er nesten best dagen etterpå, for da får fromasjen tid til å trekke litt inn i rullekaken. Gleder meg masse til jeg skal lage den til helga! Mmmmmm!! Håper jeg slipper å komme tilbake til gyn senere. Kick-mannen skal være med, ja. Det er jo på mange måter like mye hans time som min. Har time 1240. Håper mensen avtar snart. Blør som en gris nå. Kan ikke huske å ha hatt så kraftig før. Gruer meg til fredag... Du får ha en kjempefin bursdag! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8110660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #19 Del Skrevet 7. februar 2007 Heisan:o) Tusen tusen takk:o)))))) Her har det gått i hundre mellom jobb og besøk, men det har føltes veldig bra og ha bursdag selv om det kan være litt slitsomt. Uansett, utrolig mange som har husket på meg, og mange koselige hilsninger har jeg fått:o))) Fått mye fint har jeg også) Bl.a gavekort på hudpleie!! JIPPI!!!!! Jeg har smakt den kaka, men for meg er det bare fromasj-kake:o) Mamma bruker og lage den med rullekake, mens jeg lager uten. Jeg putter frukt og bær, og sjokolade sammen med fromasjen:o) Nammis!!! Blør du fortsatt like mye?? Satser på at det avtar til fredag, da, hvertfall... Jeg er forresten bare omgitt av gravide for tiden...fikk også mld fra en av mine beste venninner...hun er blitt gravid med et uhell (har ikke kjæreste...), og vurderer nå og ta abort...(har et barn fra tidl som hun er alene med....) Det er tungt, men samtidig så er jeg glad for at hun ikke holder meg utenfor selv om hun vet at vi sliter (og jeg vet at hun synes livet er litt urettferdig pga dette....). Håper uansett at hun velger og beholde, og bonusen min blir at da skal jeg være gudmor:o))))))))))) Nå er det vel på tide og ta kvelden her. I morgen får jeg sove leeeeeeeeeeenge:o) Har seinvakt!! God natt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8136278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 8. februar 2007 Her går det heller dårlig. Mensen har dabbet av, men det har ikke influensaen. I går var jeg så dårlig at jeg ble redd. Svettet, hjertet raste avgårde, var svimmel, ville kaste opp, ville besvime, alt liksom... Begynte å kjede-spise Ibux (hadde nesten 39 i feber, og det er veldig mye for meg), og da ble jeg bedre. Men så, utpå dagen mistet jeg hørselen på høyre øre. Trodde det ville gå over, men i natt har jeg nesten ikke sovet. Det gjør vondt. Ringte legen nå, og de sa at det ikke var uvanlig å få væske i mellomøret når man har influensa, men jeg skulle få komme uansett, etter litt krangling. Heldigvis. Men det var ikke sikkert de kunne gjøre noe. Men det renner innimellom. Er kjempeekkelt. Har vondt i halsen og kjeven også. Lurer nå på om jeg ikke kan ha betennelse. De sa at det kan ha sammenheng med nesa, og at jeg måtte bruke nesespray. Men det er lett... Man kan jo kun bruke nesespray 2-3 ganger om dagen. Jeg bruker det 3 ganger om dagen og en gang om natta (for å få sove). Snørret er så tykt at det samler seg opp igjen med en gang. Nesesprayen virker i et par timer, og så er jeg like langt. Tror du det er farlig å bruke for mye spray? Jeg holder ikke ut uten. Og saltvannssprayen funker ikke i det hele tatt. ( Nå ble det mye syting her... Koselig med bursdag ja! Hudpleie hørtes jo absolutt ikke avskrekkende ut. ) Håper bare jeg blir bedre snart. Vil jo lage kake og feire bursdagen til mannen min. Nå ringte de fra sykehuset. Gyn kunne ikke ha timen med meg i morgen allikevel, for hun skulle i et møte... Jaja, kanskje like greit. Fikk ny time om en måned. Lenge å vente... Men jeg er litt glad jeg slipper å måtte ut i morgen når jeg er så dårlig. Æsj, nå renner det av øret igjen... Tror du det er noe å gjøre med det? Synes synd på venninna di. Vi er jo mange som sliter med å bli gravide, men det er jo ikke noen hyggelig situasjon hun har havnet i heller. Å bli sittende alene med to barn med forskjellige fedre høres ikke så kult ut. Tror du hun kommer til å beholde barnet? Det er jo koselig med barn, men jeg forstår hvorfor hun tviler... Nå skal jeg drikke en Rett i Koppen kakao. Om det ikke hjelper, så er det i hvert fall litt koselig. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8138423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #21 Del Skrevet 8. februar 2007 Stakkars stakkars Kick:( Huff!!! Høres ut for at du har fått det som jeg og sambo hadde for ett år siden....jeg har aldri vært så syk i hele mitt liv!!! Det var seriøst helt jævlig, så du har min største medfølelse!!! Jeg bruker og overdosere meg på nesespray når jeg er så forkjølt! Jeg bare MÅ!!! Det som er viktig er at du ikke bruker den over for lang tid. Tror grensen er to uker eller noe. Dersom du bruker den for lenge kan du ende opp med kronisk tett nese (dette fikk pappa...)... Vondt i halsen og kjeven er vel noe du kan få når du har skikkelig infuensa?? Har du vondt i alle ledd??? Det med væske i mellomøret og slikt har jeg dessverre ikke peiling på...aldri hatt det... Satser på at legen kan hjelpe deg. OG du har LOV til og syte!!! Like greit at du ikke får gyntimen i morgen allikevel, men jeg synes det er vel drøyt at DU må vente EN mnd når det er GYN som ikke kan ta imot deg...... Det er synd på venninna mi...hun ønsker jo og beholde, men er da helt avhengig av at barnefaren stiller opp....er litt kompliserte greier det der....hun har tross alt et barn fra før som hun må ta hånd om....ikke lett og være alene med to, og spesielt ikke økonomisk....Hun er vel bare 4 uker eller noe på vei, så hun har jo enda litt tid på seg til og bestemme seg hva hun skal gjøre....Det er nesten så jeg har lyst til og si; men JEG kan ta hånd om barnet ditt... Hadde vel blitt en umulig situasjon, og jeg kunne nok aldri fått meg til og sagt det, men klart tanken er der.... God bedring!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8140404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #22 Del Skrevet 8. februar 2007 Takk! Prøvene hos legen var ikke så bra. Hadde sånn crp-greier på 52, og han sa det var høyt til å være dag 6 av influensaen. Har en skikkelig ørebetennelse. Klarer ikke spise, og så spyr jeg og er kvalm, så jeg kan ikke få antibiotika. Får øredråper så lenge. Og smertestillende og kvalmestillende stikkpiller. Skal ta dem nå. Er kjempekvalm. Er akkurat som etter lap-en. Jeg har mareritt selv om jeg ikke sover. Har ingen sjanse til å få sove, så jeg gruer meg til i natt. Hvis jeg ble dårligere til i morgen, så skulle jeg kanskje bli innlagt. Han sa at jeg var den dårligste influensa-pasienten han hadde hatt så langt i år. Hvis jeg ikke sover i natt og ikke spiser, så må jeg ringe tilbake i morgen. Huff. Vurderer å vaksinere meg neste år. Nå har jeg brukt mine siste krefter på å holde kvalmen tilbake mens jeg skriver. Badegulvet neste... Håper du har det bedre! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8149234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #23 Del Skrevet 9. februar 2007 Stakkars Kick!!! Hvordan går det med deg??? Er du blitt noe bedre???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8165961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #24 Del Skrevet 10. februar 2007 I går var jeg en liten tanke bedre, men ikke mye. Spydde selv om jeg tok kvalmenedsettende. Tror det er øret som gjør meg kvalm, siden jeg har væske på balanseorganene, liksom. Er enda litt bedre i dag. Har ikke tatt kvalmestillende, og har heller ikke spydd, så den biten er mye bedre. Men snørret er så tykt. Jeg MÅ bruke nesespray 4-5 ganger om dagen. Er på dag 8 nå, så da har jeg bare et par dager igjen jeg kan bruke den. Vet ikke hva jeg gjør etter det. Får kanskje ringe legen og be om tabletter istedet. Blir man frisk av kronisk tett nese? Tar det lang tid? Er redd jeg er på vei dit. Men jeg klarer ikke å la være nå. Har vondt i nesa og panna og kjeven og tennene og hodet. MÅ spraye. Har klart å spise litt i dag, og er veldig fornøyd med det. Får også til å se litt på tv dersom det ikke blir for lenge av gangen. Men det har ikke blitt noen kakelaging, så bursdagen til mannen min i morgen blir litt kjedelig. Han tilbydde meg å lage, men han sa at vi heller kan gå på kafé når jeg er blitt frisk. Og så kan jeg heller lage en liten kake dersom vi får besøk neste helg istedet (skulle jo hatt besøk imorgen). Godt jeg var ute i god tid meg å kjøpe bursdagsgaver i hvert fall. Har ikke fått laget eller kjøpt kort, men han får gaver, så da blir han sikkert fornøyd. ) Det er alltid gøy med bursdager! Synd jeg er syk, men vi skal sikkert få det koselig allikevel. Kom plutselig på at det kan være flere ting vi trenger før vi skal reise til Tyskland. Passene kom jo etter bare én dag, så da trodde jeg alt var klart. Men så tenkte jeg på sånn trygdekort. Og så fant vi ut at vi må ha Europeisk Helsetrygdkort, eller noe sånt. Fikk sendt inn bestilling nå. Hvis de overholder fristene, så får vi dem akkurat før vi drar. Er det da noe mer vi trenger? Er ikke så vant til å reise utenlands... Hvordan går det med deg? Holder du deg frisk? Er influensaen kommet til Tromsø? Jeg vil anbefale vaksine... Neste år tror jeg at jeg tar det. Hørt noe mer om hva venninna di tenker? Jeg forstår veldig godt hva du mener med at du kunne tatt vare på babyen. Det kunne jeg også gjort. ) Vet jo at det i praksis vil bli vanskelig, men... Det blir nok vår tur utpå høsten en gang. ) Veldig kjipt at vi må vente så lenge på nye time hos gyn. Siden det var hun som avbestilte den, så synes jeg jo de kunne funnet en ny time litt fortere. Håper ikke ventetiden etter det er så altfor lang. Heh, ser at det er norsk Grand Prix-finale i dag. Synes ikke den norske finalen er noe å se på, mne kommer sikkert til å se den internasjonale. Bare ikke Dusty Cowshit vinner så er jeg fornøyd. Tenk om noen med et sånt navn skulle representere Norge i utlandet...? Huff. Ha ei fortsatt fin helg! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8174339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #25 Del Skrevet 10. februar 2007 Der var du jo!!! Godt og høre at du er i bedring:o))) Vil tro at man kan bli frisk av kronisk tett nese, men det tar nok tid. Usikker på hvor lang. Uansett så har jeg selv overdosert meg på nesespray mange mange ganger uten at jeg har fått noen plager av det. Høres ut som at du har bihulebetennelse ut fra smertene som du beskriver....Har du fått antibiotika?? eller mener legen dette er et virus?? Influensaen er kommet hit til byen, ja. Det er mange som har blitt syke, og i år er den verre enn noen gang tidligere. Jeg har holdt meg frisk uten om den forkjølelsen som jeg hadde for ett par uker siden. Har tatt vaksine ett par ganger tidligere da vi får tilbud og oppfordring om dette på jobb. Tok ikke i fjor. Må vel ta neste gang tilbudet kommer. Går ellers bare bra med meg. Jeg har vært til healing i dag. Var en helt syk opplevelse.....Jeg lå og slappet av på en benk halvveis liggende på siden mens healeren jobbet med meg. Følte på et tidspunkt at jeg ble dratt mot henne....Har jeg ikke holdt bevisst igjen, så hadde jeg ramlet av benken....Jeg lå rolig med øynene igjen, og skulle være veldig bevisst på pusten min. Hver gang tankene koblet over på noe annet (f.eks hva jeg skulle gjøre senere i dag, tanker om pasientene på jobb etc etc), ble jeg liksom hentet tilbake uten at jeg tenkte over det selv, og begynte og konsentrere meg om pusten min igjen.... Healeren fortalte at tre av mine energisentre var helt lukket..., bl.a det som har med underlivet og gjøre... Hun fikk åpnet disse, så nå er det bare og vente og se...Jeg har vært helt tappet for energi etter at jeg kom fra henne, og har fått beskjed om og ta det helt med ro, hvile og drikke masse. Blir spennende og se effekten av dette!!!!! Når var det dere skulle til Tyskland?? (Gullfiskhukommelse....) Dere trenger pass, Helsetrygdekort, og en god forsikring. Bare pass på at dere har ei forsikring som dekker ordentlig om dere skulle miste bagasjen etc. Kommer ikke på noe mer i farta som dere skulle trenge... Venninna mi skulle snakke mer med barnefaren om hva de skal gjøre før hun tar en avgjørelse. Det finnes et håp om at de kan bli sammen etterhvert, så de må tenke seg godt om nå før de bestemmer seg. Jeg vet at han støtter henne uansett hva hun vil gjøre... Det SKAL bli vår tur utpå høsten, ja! Satser på det!! Synes det var veldig dårlig gjort av gyn at dere må vente SÅ lenge på ny time når det var HUN som avbestilte den! Skal gå og gløtte litt på Grand Prix-finalen nå. Har ikke fått med meg de delfinalene som har gått. Bare hørte at Jenny Jenssen vant en av de. Håper dere får en koselig bursdag i morgen, og fortsatt god bedring:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8032412-kick-og-fr%C3%B8yas-skravletr%C3%A5d/#findComment-8174871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå