Gå til innhold

Bukplastikk og strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at mange får operert bort løs hud på magen etter barnefødsler, og strammet opp huden for å minske strekkmerker.

Jeg har en jobb som gjør at jeg får se ganske mange mager etter sånne operasjoner. Jeg ville bare si at resultatene er høyst varierende! Magen blir strammere, men huden har mistet all, eller i alle fall ganske mye elastikk, og det både ser og føles ut som om huden er strukket til bristepunktet. I tillegg er det slett ikke alle kirurger som er like flinke til å rekonstruere, eller plassere navler! Har sett eksempler der navlen likner mer på et "hull" i magen, skjevt plasserte navler og store og veldig stygge arr (man får et sirkelformet arr rundt navlen etter en sånn operasjon)

Jeg er absolott ikke i mot kirurgi for å rette på "skavanker", men mange av de jeg har snakket med har sagt at de ville tenkt seg om en ekstra gang dersom de visste hvordan resultatet ble. Dersom du vurderer en sånn operasjon, sjekk merittlisten til kirurgen, og prøv å kom i kontakt med noen som har gjort det før.

Prøver ikke å skremme noen, det er så klart veldig mange som er kjempefornøyde også, og som absolutt syns det var verdt pengene og smerten! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Titter innom fra 2.tri jeg. Kommer hit om en uke :)

Har masse kjentfolk som har tatt bukplastikk, og ingen av de anbefaler det. Ei venninne gikk med åpent sår i magen i flere måneder etterpå pga komplikasjoner etter operasjonen. Hun kunne ikke dusje på flere uker!! Har mange andre skrekkhistorier også, men nevner de ikke her. Har endel ekstra hud som jeg gjerne skulle ha fått fjernet, men etter å ha sett hva disse har vært igjennom, så dropper jeg det. Får bare være slik jeg er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...