Løvemor79 Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har hatt det de siste to dagene på morran. Så sinnsykt vondt! Det er vel ikke noe man kan gjøre heller, bare vente til det går over? Etterpå har jeg vært så innmari støl i leggene! Kan det hjelpe å strekke ut etterpå tro? Noen som har tips mot krampe?
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 jeg får det når jeg strekker på foten og bøyer ned tærene. det som pleier å funke på meg, er å la foten henge rett ned og slappe helt av i den til det går over. da pleier det å gi seg fort. spes hvis du gjør det med en gang du kjenner det
Piivo Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har også leggkramper, og særlig om kvelden når jeg har lagt meg. Er også stivere i leggmusklene enn vanlig. Det er kanskje ikke så rart, med tanke på at beina nå bærer noen kg mer en de er vant til. Har hørt at magnesium hjelper mot krampene.
MomInUSA Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Hvis det er paa baksiden av leggen - ta tak i taerne og boey dem oppover - trekk dem mot deg- det stopper det og lindrer smerten. Det hjelper ogsaa aa gaa rundt. Hvis du faar krampe baade paa framsiden og baksiden samtidig (yepp - det fikk jeg en gang) saa er det ikke annet aa gjoere enn aa skrike hoeyt!!! Nei da, det hjelper og gaa rundt, hoppe eller et eller annet for at foettene kommer paa fast grund. Det gaar jo over, men man blir saa saar og det er saa vondt. Foeler med deg - har ikke faat det enda, men fikk det sist, og det ble hyppigere utover gaviditeten. PS! Ikke spis banan som de sier skal hjelpe - der gjoer det vaerre!! Fikk et tips her inne for en stund siden om aa knyte en ulltraad (ekte ull) rundt leggen naar du sover- det skal visst hjelpe....
Løvemor79 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 Tusen takk for råd. Da har jeg litt å prøve på iallefall. Synd jeg får det idet jeg strekker meg om morran, nesten før jeg er våken. Da er jeg så trøtt at jeg ikke vet helt hva som skjer, og hva jeg skal gjøre. hehe.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 jeg var veldig plaget i forrige svangerskap.. men så fant jeg løsningen. Jeg må opp av senga og stå rett opp på gulvet.. slik at beina er helt strekt ut.. da forsvinner det med en gang. ev kan du strekke ut beinet ditt i senga liggende.. strekk da ut fotplata liksom prøv å få tærne til å peke rett opp itaket.. håper dere skjønnte det og at det fungerer for dete. leggkramer er helt forj***** gammelt kjerringråd er å legge et såpestykke under lakenet og ha det liggende der hele svangerskapet, det skal visst forhindre legg kramper,men det har jeg ikke prøvd.
Løvemor79 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2007 Takk for svar! Ja, da er det opp og hopp om morran da. :oP
Blue Lady Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Jeg hadde det i forrige svangerskap. Nå har jeg hatt urolige bein, begybte å ta magnesium og nå har det gitt seg. Legen sa det var helt ufarlig å ta det mens man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå