Gå til innhold

Ble nesten deprimert jeg::!!


mummiboy 21.07.06

Anbefalte innlegg

 

Var innom Barn i magen tidligere i dag, var å tittet på de sidene jeg så på da jeg var gravid! Klikket meg inn på Gutt - jente debatten, å herregud så mye rart som stod der!

Flere som var dypt deprimert pga " feil" kjønn!!, mange som hadde gutt fra før som absolutt ville ha gutt den gangen her også, og omvendt da, de klarte ikke å se for seg selv som enten jentemamma el guttemamma!!

Flere som var så deprimerte fordi de nå skulle ha gutt fordi da fikk de ikke brukt de fine prinsesse kjolene som de hadde brukt på jenta de hadde fra før osv. Og en sa at hun grudde seg til å gå i bursdager til viltre og høyrøstete gutter fremover!! ??

 

Jeg har jo veldig lyst på en av hver jeg, har bestandig sett for meg det. Men kan ikke se for meg at jeg skal bli sur og lei meg om neste blir gutt også , da har jeg jo masse tøffe gutteklær som nesten ikke har vært i bruk :)

Må jo være glad for at babyen er frisk! Jeg jobber selv med autister og har en bror som er sterkt rammet av ADHD og var under hele svangerskapet bekymret for at noe skulle skje min baby

Så faktisk så ble jeg nesten deprimert av hele greia, har tenkt mye på dette i dag.

 

Puh godt å få det ut ja :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant...forstår ikke hva folk tenker på. Selvfølgelig kan man ønske et kjønn mer, men ikke bli sur om det ikke skjer.

Jeg må si jeg tenker mer og mer på hvor glad og lettet jeg er for at jenten min er frisk. Tenker på det ofte siden to bekjente har fått syke barn...

Jeg kommer nok til å tenke masse på det neste graviditet...men vil jo prøve og kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får en frisk baby og faktisk er deprimert fordi det ikke var "riktig" kjønn, så må jeg si at jeg blir helt sjokka! Vær heller glad for at du ikke er av dem som er så sneversynte og korttenkte at de ikke bare tenker sånt, men faktisk poster det offentlig så alle kan se det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann arbeider også med autister (med tilleggslidelser), og han har vel mang en gang tenkt at han ikke ønsker jobben med seg hjem...

Jeg føler meg også utrolig priviligert over å ha fått tre friske barn! Under siste svangerskap var det stadig spørsmål om hva jeg ønsket meg mest, gutt eller jente, og jeg svarte alltid - et friskt barn! Kjønn ville ikke spille noen rolle for meg!

 

Nå skal det sies at jeg faktisk hadde problemer med å kle på mellomsten det rosa tøyet hun fikk da hun ble født, etter 3 år med blått/grønt/orange/rødt. Så hun fikk litt alternative jentefarger i starten, ja. Men nå får hun være rosa så det holder;-)

 

En får nå legge de kommentarene som har kommet i den debatten du har lest til side. Så lever vi med de barna vi har vi, og ønsker oss hvilket kjønn vi vil - og takker for det vi er så heldige å få:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare meninger..Jeg har alltid tatt for gitt at jeg skulle få en gutt og ei jente, men har nå to jenter. Vil ikke bytte de mot noe annet her i verden, de betyr alt for meg. Om det blir gutt eller jente neste gang bryr jeg meg ingenting om. Synes vi skal være takknemlige for at vi har friske barn, tenk på de med syke barn, det er jo de som har problemer og bekymringer stakar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser flere og flere sånne holdninger i samfunnet, man er så vant til å få ting akkurat som de vil(den norske økonomien tillater jo det for de fleste). Hadde det vært økonomiske grunner, som at man var fortvilet for at man ikke kunne bruke de samme klærne om igjen, hadde jeg hatt bittelitt mer sympati med de.

 

Jeg er helt enig - et barn er en gave, og det er akkurat det samme hva slags kjønn det er om han eller hun er frisk og velfungerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal prise meg lykkelig om jeg kan få to friske flotte barn og ha gleden av å se de vokse opp!!!

Uavhengig om det er det ene eller det andre kjønnet! Det å få et barn og sette det til verden er faktisk en gave, ikke noe man kan velge og vrake i....

 

har og jobbet med sterkt funksjonshemmede og kjenner hvor takknemlig jeg er over at det ikke er mitt barn som er sånn.. Selvom jeg skulle nok ha taklet det om det hadde skjedd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er så glad det finnes fornuftige mennesker her inne :)

 

Nesten skremmende å lese alt det fæle som blir skrevet på flere plasser :(

 

Klem til juli damene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...