Gå til innhold

eksemet hans blør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er eg virkeig fortvilet...så ut som eksemet til lillegull på stumpen hadde begynt å bli bedre, men i dag ble det bare verre...og nå blør han også, og har begynt å klø veldig...vet ikke ka eg skal gjøre lenger....prøvt alt!!!i dag fikk han til og med være uten bleie en hel time mens han lekte, men hjalp lite...

noen som har noen råd? han er 8 mnd

takk for hjelp=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dra til legen! og få de til å se på det. har en gutt som er plaget med en ekstrem kløe der han får eksem. han må faktisk få antihistaminer i perioder.

Skrevet

Vil anbefale deg å prøve homøopat. Vi skal ta en tur dit nå med de tørre flekkene til lillemann. Er redd det vil utvikle seg til eksem hvis vi ikke gjør noe med det. Hos legen får vi beskjed om å bruke hydrokortisonsalve, noe som bare gjør det værre, så homøopat er mitt håp. Vi har benyttet oss av det ved flere andre anledninger, ofte med godt resultat.

Skrevet

takk for svar=)

hva er antihistaminer?

fikk resept på hydrokortisonsalve av legen, men virket ikke i det hele tatt...hva kan en homeopat gjøre med så små barn da?

Skrevet

det kan jo være noe han spiser som han ikke tåler? Gikk til leger, homøpater etc etc etc i hele barndommen, eksemet forsvant aldri. Det kommer innenfra, men tror ingen tenkte helt på det på tidlig 70-tall, hehe

Idag vet jeg at jeg klør mer når jeg spiser sitrusfrukter, spiser for mye søtt som sjokolade og drikker for mye melk og juice.

Skrevet

vet han ikke tåler melk, men det får han heller ikke....har nettopp begynt med brød(uten melk) med leverpostei...kan det være noe av det? begynte med ris for ikke så lenge siden heller....off ser jo helt grusomt ut for han stakkar...begynte nesten å grine selv da eg smørte han med krem i stad...

takk for svar=)

Skrevet

Kom dere til fastlegen og få henvisning til en hudlege. Der kan dere få utført en prikktest for å se om det er noe poden reagerer på, eventuelt kryssallergier. Det kan også være så enkelt som at du bør prøve et annet bleiemerke, hvis du ikke har prøvd det allerede. Snuppa vår reagerer kraftig på Pampers og får kløende utslett med det samme. Hun har også noe atopisk eksem i fjeset og på magen, armene og beina, samt reagerer på kumelk og en del vaskemidler/tøymykner.

Dersom du ikke allerede har det, så stikk på apoteket og kjøp den mildeste hydrokortisonkremen, den er reseptfri. Trekker raskt inn i huden (ikke bruk den hvis det er åpne sår). Den burde gjøre det litt bedre, i alle fall til dere får kommet dere avgårde til spesialist.Du kan også prøve å beskytte området midlertidig ved å legge på en vanntett bandasje, slik at det ikke kommer tiss og bæsj på eksemen.

Det tror jeg var det jeg hadde av råd. Ellers er det sikkert veldig bra at du lar ham få ligge og sprelle en del uten bleie. Har eksem selv og vet hvor itrolig plagsomt og vondt det kan være.

Skrevet

takk for svar=)

me begynte med tøybleier da han var ca 5,5 /6 mnd, fordi han reagerte på alle engangsbleiene.

har også prøvt hydrokortisonkremen, men den virket ikke i det hele tatt.

får ta å ringe fastlegen i morgen og høre med henne ja..

Skrevet

En dyktig homøopat vil gjennom samtaler med deg og observasjon av barnet forsøke å finne årsaken til symptomene og behandle deretter med homøopatisk medisin. Det virker for noen, men ikke for alle, men jeg ville iallefall ikke la noe være uprøvd, mens barnet blir dårligere i påvente av hudspesialist. Mener selvsagt ikke at du skal la være å oppsøke lege, ville bare gi tips om at det finnes andre muligheter.

Skrevet

Jeg ville prøvd en krem som heter Zona sensetiv. Jeg brukte den på utslettet som småen hadde i ansiktet, og det forsvant. Kan kjøpes på de fleste helsekost butikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...