Gå til innhold

Til alle dere som prøver å bli gravide

Anbefalte innlegg

1) Det er ikke vanlig å test pos. før IKM.

2) Symptomene er veldig individuelle, det som gjelder for meg trenger ikke å gjelde for deg.

3) Blødninge ol. før IKM er som oftest spotting, ikke festeblødning.

4) Festesmerter er ikke veldig vanlig (murringene er gjerne PMS).

5) Noen har ømme pupper, andre ikke.

6) Noen blir hard i magen, andre ikke.

7) Tissing og kvalme er ikke vanlig i begynnelsen (kommer etter hvert).

8) Du trenger ikke ha sex hver dag for å bli gravid.

9) Det er ikke uvanlig å prøve i opp til et år før spira sitter.

10) Nei - jeg vet ikke om du er gravid!

Fortsetter under...

For et våsete innlegg...

Alle her inne har et eller annet de lurer på, og alle skal få stille spørsmål så mange ganger de vil. Om du allerede vet alt, så trenger du heller ikke lese innlegg med denne type spørsmål.

ja men vis det er så mange spørsmål som går igjen her på 1 trim...så hvorfor leser dere innleggene? syns faktisk at dette innlegger er en smule frekt....det er meninga at man skal ha muligheten til å spørre her..å er det et så stort problem for dere..så hvorfor i hele tatt lese innleggene her inne? bare for å komme med sure kommentarer og slenge med leppa med slike innlegg...folk må ha lov å spørre hvis de lurer...og at innleggene går igjen..det er jo logisk....mange nye som kommer....og mange lurer på de samme tingene.....

Faen hvor jævla unødvendig det er med slike innlegg da!!! Blir skikkelig provosert!!!

Til alle dere som prøver å bli gravide:

Bare spørr i vei, så mye dere orker!!!=) Er det noen som syns de kan hjelpe dere så svarer de...hvis ikke så får dere sikkert hjelp en annen plass, men bare spørr!!!=) Og lykke til!!!=)

Jeg våger meg på å være enig med HI her (med nick og greier!!!)

Hvordan i huleste heita kan vi vite om vedkommende er gravid? Hvorfor tror de at vi kan si noe om det og ta et evnt. svar alvorlig "ja, du er sikkert gravid"???? Som HI sier så er det veldig individuelt og det er vel mer "symptomer" på Bli Gravid enn på 1 tri. Jeg var prøver i 14 pp'r før denne spira satt og kjente veldig godt etter, og ser at det er mange der som er fryktelig kvalme, tisser HELE tiden, o.s.v.de har jo symptom lister lengere enn en vondt år! De fleste som jeg leser om på 1 tri og meg selv inkludert hadde ikke noe særlige symptomer å snakke om før det var gått en stund....

Men jeg har aldri og kommer heller aldri til å kritisere de som kommer med slike innlegg, jeg gidder bare ikke svare på dem. Hvordan skal vi kunne tolke symptomene de opplever med et korrekt svar. Og hvis vi ikke kan gi de et korrekt svar...hvorfor svare? Nei, det er bare tester som kan gi de svaret. Ikke oss.

Bring it on!!

Annonse

Jeg hadde ikke et eneste symptom annet enn at mensen forsvant:)

Det er det sikreste tegnet, men bevares, jeg vet hvordan det er å gå der og kjenne etter, og hååååpe at det klaffer:-)

Så vent så tålmodig du kan, og forsøk å glemme litt at du prøver. Stress ødelegger mer enn det ganger for en som prøver.

Det er mitt ultimate tips! Det var når vi ikke orket mer, og ga f... i noe som helst, hadde sex når vi ville og ikke når vi måtte at det klaffa. Så den dagen jeg ventet mensen oppdaget jeg det ikke før seint på kvelden dagen etter...

LYKKE TIL ALLE PRØVERE!!!

Jeg er prøver, men har hatt noen snarturer innom dere til tider.

Kommer alltid til å spørre her, hvis jeg føler at det er noe dere kan svare på.

Hvis noen har problemer med det, så synd. Da får dere bare overse innleggene.

Ellers: tusen takk alle dere som har tatt dere tid til å støtte og snakke og svare :)

Eg synst d e heilt greit at de som lurer på noe kan få svar her... viss d er noen her som føler at det blir stillt spørsmål de ikke kan svare på, så er det vel bare til å la være å svare?... og de som kan svare kan gjøre d... Så får de som trenger informasjon og kanskje litt håp av og til, svar på d de lure på.. Var selv prøver lenge, og lurte da på mye.. Er desverre blitt prøver igjen etter en spontan abort, og har igjen spørsmål eg lure på. D kan godt hende at d er spørsmål som ofte blir spurt, men d er forskjellige personer som spør, og dermed trenger svar.

Stå på og spør dersom dere lurer på noe, vi er her tross alt for hverandre!!! For å gi støtte og snakke med mennesker som vi har noe til felles med, et sterkt ønske om barn...

Klem til alle!!

Jeg synes dette var et nyttig innlegg, jeg. HI har jo bare svart på de mest vanlige spørsmålene som dukker opp. Egentlig fint å ha en sånn FAQ liggende på førstesida her inne. Vi kunne også laget en annen, med vanlige spm for alle som akkurat er blitt gravide.

F.eks: Jeg har akkurat blitt gravid. Når skal jeg til legen?

Hva slags mat bør jeg holde meg unna?

osv.

Det er jo bare nyttig å finne all informasjon du trenger på ett sted.

Annonse

til deg som la inn det første innlegget! lurte du på noe da du var fersk som prøver eller gravid? leste du de andre innleggene eller stilte du dine egne spørsmål? tror nok du som de alle de andre her stilte spørsmål selv,så hvorfor kan ikke andre få gjøre det samme. For ett idiotisk innlegg. Det er jo frivillig å lese de andre innleggene og å svare på dem. Så hold deg unna de innleggene med standardspørsmålene og ikke svar på de da! enkel løsning på "problemet" ditt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...