mams1979+2små Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Tenkte det kunne være litt ok å sammenligne..., kanskje jeg får noen gode tips også. Skriv gjerne litt om mat, søvn, vekt, lek osv... Våre dager ser omtrent slik ut: Lillemann våkner i 8 tiden, og da kommer han oppi senga mi og koser en times tid. Han spiser en halv brødskive+ 160ml mme til frokost i 9 tiden. Etter det er han med meg på badet, før han som regel leiker i leikegrinda si. Når jeg er ferdig med det jeg skal gjøre, leiker vi på gulvet. (Han har i det siste blitt kjempe god på å åle/krabbe) Han sover som regel fra 11 til 11.30. Etter det pleier vi å finne på noe... F.eks dra på besøk, butikken, byen, være ute, bading eller lignende. Han får grøt med vann å drikke i 13 tiden. Og sover en halv time igjen en gang før kl 15. Vi spiser middag når mannen kommer hjem kl 16. Deretter pleier de å leike på gulvet eller lese (se i bildebøker) eller noe sånt. Han spiser grøt kl 18, og på med pysj etter det.(bader eller dusjer ca 3 ganger i uka) Så får han 160ml mme før han legger seg kl 18.30. Han sover lite på dagen, så han er virkelig trøtt på kvelden, og sover godt hele natta..... Prøver å få han til å sove mer på dagen, men det er neimen ikke lett. Han er innstilt på å våkne etter nøyaktig 30min... (prøver å trille på han når han våkner, men det er ikke snakk om..) - så hvis noen har gode tips her, så tas de i mot med stor takk!! Han virker nemlig mer trøtt.... ellers flyter dagene bra, og føler vi har fått greie rutiner. Men tar i mot litt inspirasjon fra dere andre som vil dele med meg. Han veier forresten ca 10kg og er 75cm.
april 06;) + mai 09* Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Vår dag er nok preget en del av at tassen har refluks, han våkner hyppig av sure oppstøt, og det er mulig at det er årsaken til at han spiser lite fast føde. Men følger kurven sin, sannsynligvis pga mye pupp. Uansett, her er vår dag: 07-tiden: våkner, morgenstell. Spiser grøt av ca 1 dl vann (hirse eller ris). Leker litt. Er trett etter 1-1/2 time, og vi legger oss igjen. Ammer han i søvne. Sover alt mellom 40 min og 2,5 timer, som regel ca 1-1,5 timer. 11: grøt, av ca 1- 1,5 dl vann. Vi drar etterpå ut på noe, enten åpen barnehage, besøk eller lignende. 14-tiden: en kort hvil, på alt mellom 20 til 40 min. 15-tiden: middag. Potetmos med kylling, kanskje nesten en dl. 18-tiden: grøt, spiser ca 1 dl. Blir noen mellommåltider av pupp her og der. Bader hver kveld, eller jeg tar han med når jeg dusjer. Bruker såpe bare en gang i ny og ne, så har ikke blitt tørr i huden av det. 18.30:tannpuss, pysj på og nattings. Sovner på puppen eller i egen seng, men dette har blitt mye tull i det siste (jeg klarer ikke være konsekvent pga refluksen) Våkner maaange ganger ila natten og får pupp, samsover med oss fra vi legger oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå