Gå til innhold

9 mnd og småspist...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har barn som spiser lite?Føles som om det bare er meg..Jenta vår (9kg)spiser generelt lite.Har vært småspist hele veien.Har aldri spist full porsjon med grøt og generelt spiser hun bare en halv skive brød(drikker 130 ml mme til) hvis jeg er heldig..spiser hun en hel.Har prøvd all mulig forskjellig type mat. blir nesten misunnelig jeg når jeg hører andre sier barna ders spiser såå mye.Men det skal sies at hun er et stort smil hele dagen,så så veldig sulten kan hun heller ikke være..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det der går sikkert i perioder. Gutten min har spist store posjoner grøt men nå syns han grøt er kjipt. Han spiser middagsmat, men det tar tid og han er vanskelig å be. Jeg regner med det tar seg opp snart - når han blir mer interessert i vår mat.

Snakk med HS om du er bekymret.

Skrevet

Har snakket med hs og de sier at jeg bare må forts å prøve siden kurven hennes er sånn nogenlunde stabil..Frustrerede å prøve hver dag.Det er pinlig å være med andre foreldre,når hun spiser så dårlig.Føler at andre mener det er vår skyld at hun ikke vil ha mere..

Skrevet

Har du prøvd brødbiter? Banan? Avocado blandet med banan? Liker hun middag, kan du jo lage middag to g om dagen istedenfor grøt. Min gutt liker bedre hjemmelaget mat enn kjøpt. erter og mais, liker hun det?

Du kan lage velling og gi på flaske av havremel og rismelk f.eks.

Skrevet

Ja,brød var godt en mnd.Nå vil hun ikke ha det noe mere..Har prøvd å variere hva slags pålegg jeg bruker. Middag er og ok,kanskje jeg burde gi det to ganger om dagen. Er ikke noe mere glad i vår mat enn i sin egen.Pleier å tilpasse vår mat til hennes behov,men hun spiser ikke noe mere for det.Hun virker rett og slett ikke sulten.. Skjønner ikke det,hun er veldig aktiv om dagen.Krabber overalt HELE tiden:-) Takk for tipsene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...