Gå til innhold

Hva er grunnen til at et befruktet egg ikke fester seg...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er som oftest celledelinga som gjør at et befrukta egg ikke blir en baby. Enten så er den noe galt i den genetiske sammensetningen (dette går galt allerede når egg og sæd smelter sammen, kromosomer og sånt), eller så deler det seg galt seinere (etter pos. test - dvs. SA). I noen tilfeller er det også dårlige forhold i livmora (dårlig blodgjennomstrømming, muskelknuter, tynn slimhinne osv.) som er årsaken. Dette kan sjekkes med UL. Eggkvaliteten er det ikke lov å sjekke i Norge.

Annonse

Noen ganger finnes der rett og slett ingen forklaring.

Jeg har hatt 7 tidlige spontanaborter etter vi startet på prøvingen på attpåklatten vi ønsker oss.

Har vært undersøkt uten at noen synlig forklaring dukket opp,har prøvd crinone(progesteron tilskudd) uten hell også.

De sier at det ikke er uvanlig å miste to- tre ganger,og har ingen forklaring på hvorfor jeg har opplevd dette så mange ganger som jeg har.

(jeg har hatt tre sa i tidligere prøvtider og,uke 14,uke 10 og uke 5)

Jeg har jo hatt tre vellykkede svangerskap også,men da var jeg jo yngre..

Er ingenting annet å gjøre enn å fortsette å prøve.

Kanskje neste sitter.

Lykke til.

Hei snøfilla

Var til utredning etter 3 sa i våres.

UL og blodprøver..noe lavt progesteron og østradiol,ellers fint.

(derfor vi forsøkte med crinone..pga progetsteronet)

Mannen har mindre futt og mindre "gutter-" enn gjennomsnittet grunnet refretilisering.alle sa vi har hatt har vært veldig tidlige nå..uke 5-6..

Jeg har tempet ca 5 mnd nå og tempen viser stigning etter el ..mao tegn på progesteronstigning..så derfor uforklarlig..

Noen mister bare oftere enn andre med mine målte verdier, har jeg fått beskjed om,ingen spesiell årsak..men arv spiller sikkert også inn,min mor var et år yngre enn meg da hun startet med østrogentilskudd mot overgangsplager så kroppslig sett er jeg nok noen år foran de andre på min alder.

Er egentlig ikke så glad i å gå inn på dette(fortrengning kanskje..he he.)men gir meg ikke,se bare på nicco,klarte det hun,tross dårlige odds,da kan jeg og klare det.

Noe mer vil jeg egentlig ikke si om denne saken.

Når jeg sier mine verdier,så mener jeg da selvfølgelig at de

er slik at man kan bli gravid og det kan også gå bra,men at

de to nevnte er lavere enn "normalen"..

Men det kan også gå bra,sier gyn hvertfall.

Sånn,da har jeg sagt nok..:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...